Evakuator-gruzovik.ru

Авто журнал
14 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Volkswagen Beetle A5 2017-2018: цена, фото

Volkswagen Beetle A5 2017-2018: цена, фото

Модель с непривычным дизайном в стиле ретро от компании Volkswagen, которая достаточно популярна среди женского населения – это автомобиль Volkswagen Beetle 2017-2018 существовавший еще до Второй мировой войны.

Содержание:

Третье поколение модели было показано публике в 2011 году на Шанхайском автосалоне, а после ее повезли на выставку в Нью-Йорк. Модель подросла в габаритах и получила более современный дизайн. Покупатель может выбрать модель в кузове 3-дверного хэтчбека и в кузове кабриолет.

В зависимости от комплектации автомобиль будет иметь разное оснащение, всего 3 комплектации – Beetle, Design, Sport.

Внешность автомобиля

Внешний вид новинки поменялся по сравнению с предыдущей моделью. Был изменен дизайн кабриолета с хетчбеком. Задние фары стали затемненные, также изменилась их форма. Экстерьер новинки аккуратный, преобладают плавные линии, форма отдаленно напоминает своего давнего брата Херби.

Выпуклые боковые вставки над колесами гармонично вписываются во внешний вид машины. За счет своих компактных деталей Volkswagen new model Beetle выглядит компактно и не громоздко. Капот удлиненный, форма крыши добавляет дизайну спортивную нотку и более агрессивный вид. Модель выпускается в кузове хетчбек и кабриолет.

Также посмотрите на новую Audi Q2 и Audi RS6 2020.

Также предлагается два цвета кузова: White Silver Metallic, Bottle Green Metallic. В комплектациях доступны диски 17 и 18 диаметра. Также могут разниться типы кузова, например, покупая Denim пакет, покупатель получает синий цвет и мягкую крышу из джинсовой ткани. Крышка кузова аккуратно лежит, гармонично вписывается в общую концепцию дизайна.

Модель имеет такие размеры:

  • Ширина: 1808 мм.;
  • Длина: 4278 мм.;
  • Высота: 1486 мм.;
  • Клиренс (дорожный просвет): 136 мм.;
  • Диски 17, 18 диаметра;
  • Объём багажника: 310 литров.

Салон новинки

Как и в любом хетчбеке, салон Фольксваген Жук компактный, но вместительный, новый кузов является 3-х дверным. За счет плоской крыши и немного увеличенных габаритов салон достаточно просторный. Он имеет хорошую оснащенность, все необходимые аксессуары для комфортного управления.

Функционал салона следующий: климат-контроль, круиз-контроль, удобные, подвижные сидения, приборная панель была усовершенствована, качественная аудиосистема, мультимедиа, парктроник, подсветка салона. Также в дополнительных комплектациях есть дополнительные цвета обивки салона, варианты оснащения, фаркоп.

Производители предусмотрели все необходимые детали, которые облегчат управление автомобилем в любую погоду. Обивка сидений у Фольксваген Жук произведена с помощью качественной ткани, которая теперь более устойчива к появлению пятен. Также при необходимости на задних сидениях имеется много места для пассажиров.

Помимо хорошей оснащенности салона, также сохранен высокий уровень безопасности, который защитит не только водителя, но и пассажиров. Несмотря на свою компактность, новая модель может быть вполне вместительной, но скорее всего, для семейного автомобиля ее будет мало.

Начинка машины


Технические характеристики новинки полностью соответствуют цене. Хетчбек имеет отличные показатели, но немногие покупатели делают выбор в его пользу из-за его компактных размеров. На тест драйвах легендарный Фольксваген Жук 2021 показывал неплохие результаты. Рассмотрим детальнее техническую начинку этого автомобиля:

  • Максимальная скорость: 180 км/час;
  • Дизель/бензин: бензин с турбонаддувом;
  • Объём двигателя: 1197 см3;
  • Время разгона на 100 км/час: 10.9 секунд;
  • Мощность двигателя: 105 лошадиных сил;
  • Крутящий момент: 175 Нм при 1550-4100 оборотах;
  • Расход топлива на 100 км (город/трасса): 7.6/5.0 литров;
  • Коробка передач: механика, шестиступенчатая;
  • Объем бака: 55 литров;
  • Передний привод.

Компания предлагает 3 вида комплектации, которые не представлены по России. Base, Design и Sport различаются по своей начинке, стоимости.

Официальные дилеры где можно купить автомобиль

В таблице представлены официальные дилеры, которые занимаются продажей Фольксваген Битл, где можно увидеть его не только на фото, но и своими глазами. Здесь же можно пройти тест-драйв, получить консультацию по поводу того, по какой цене и где можно купить Фольксваген Жук, есть ли он в наличии.

Название дилераАдресЦена
Автоцентр Сити — Каширкаг. Москва, внешняя сторона МКАД, 23 км.От 1 170 00 руб.
Carsguruг. Москва, улица Ленинская Слобода, дом 19.От 1 055 000 руб.
Аксель Ситиг. Санкт-Петербург, улица Тельмана, дом 29.От 1 200 000 руб.
Volkswagen Автоштадтг. Санкт-Петербург, улица Рыбинская, дом 1.От 1 250 000 руб.
Автограндг. Екатеринбург, улица Петрова, 59Б.От 1 230 000 руб.

В России Фольксваген Жук можно купить б/у и новый примерно за 1 200 000 рублей. В большей степени стоимость зависит от комплектации. Например, комплектация Design обойдется в 1 300 000 руб., а Sport дороже – в 1 580 000 руб.

Конкуренты на рынке России

За счет того, что модель достаточно специфическая, современных конкурентов среди известных брендов нет, кроме одного – Mini Cooper. На рынке в основном представлены такие модели, которые имеют большую популярность у покупателей, стандартные кроссоверы и хетчбеки.

Если брать во внимание Фольксваген Жук 1963 года и позже, то здесь есть пара конкурентов, способных посоревноваться за звание лучшего. Например, Citroen 2CV практически идентичен по характеристикам и внешнему виду к Фольксвагену.

Mini Cooper имеет следующие характеристики:

  • Максимальная скорость: 210 км/час;
  • Дизель/бензин: бензин;
  • Объём двигателя: 1499 см3;
  • Время разгона на 100 км/час: 7.9 секунд;
  • Мощность двигателя: 136 лошадиных сил;
  • Крутящий момент: 220 Нм при 1250-4000 оборотах;
  • Расход топлива на 100 км (город/трасса): 5.8/3.9 литров;
  • Коробка передач: механика, шестиступенчатая;
  • Передний привод.
Отзывы владельцев

Живу в Самаре, тут проблематично оказалось приобрести себе такой автомобиль. Давно думал, что взять, потому что выбор достаточно большой на современном рынке, но мне хотелось чего-то необычного.
Мне нравятся компактные автомобили купе, поэтому в первую очередь я рассматривал как раз Фольксваген Жук но не 2020, а 2014 года, посмотрел фото, видео тест-драйв, цена в России на автомобили такого плана кусается, поэтому пришлось брать с пробегом. Для меня на каждый день эта машина стала лучшим вариантом, и стоимость приемлемая, и характеристики неплохие. Конечно, коробка иногда барахлит, и это значительно мешает. Но за 2 года пользования я практически ничего у нее не поменял. Радует экономичность расхода топлива. Советую.

Хочу поделиться своими мыслями и впечатлениями о владении таким замечательным автомобилем. Рассматривал Фольксваген Жук 2020 года в новом кузове, просмотрел все фото, узнал цену в Москве на момент начала продаж, решил покупать с рук с пробегом.
Мы пользуемся пополам с женой машиной, честно говоря, я очень доволен. Компактный салон – места хватит всем, но одновременно габариты очень маленькие, приборная панель функциональная, нет ничего лишнего. Я любитель коробки автомат, чтобы не заморачиваться, особенно по городу, но механика не дает расслабиться, это тоже плюс. Мне даже новая версия очень напоминает старые машины 1968 года.
Перед покупкой я попытался узнать о ней максимально детально – изучил отзывы владельцев, размеры, посмотрел фото салона, обзоры, узнал сколько стоит, где купить лучше – с рук или довериться автосалону. Остановился на втором варианте. Надежная машина для езды на работу, по делам, не больше.

Для меня раньше было дико иметь маленькую машину, но когда жена попросила Мини Купер, я задумался, начал изучать тему компактных машин еще больше. Просмотрев обзоры, краш тест нового Фольксваген Жук и сравнив его технические показатели с Мини Купером, понял, что Мини Купер лучше, но Жук надежнее, цена меньше. Взяли Жук.
Коробка суховата, иногда с ней бывают проблемы, для тех, кто привык ездить на автомате не советую. В салоне все аксессуары расположены удобно, их мало, но все что нужно есть, наворотов нет. Если хотите сделать на ней тюнинг – не советую, кузов будет странно смотреться, да и на мой вкус этой машине идут однотонные оттенки. Каждый год Фольксваген придумывает что-то новое, в 2020 это был новый кузов, интересно, чего ждать от 2020 нью модели.

Мало кто знает о том, что знаменитая «Лунная» соната Бетховена на самом деле со спутником Земли ничего не имеет общего. 14-ю сонату композитор посвятил своей бывшей возлюбленной Джульетте Гвичарди. А быстро прижившееся наименование «Лунная соната» он категорически не принимал. В автомобильном мире есть похожая история, но с другим концом. Речь пойдет о автомобиле Фольксваген «Жук».

На самом деле при создании автомобиля никаких параллелей с насекомыми не проводилось. Фердинанду Порше очень хотелось развить автомобильную промышленность Германии до такого состояния, чтобы любая семья с детьми и средним достатком могла позволить купить себе легковушку. Вот почему им был разработан «Проект-12» . Модель несколько раз продавалась разным производителям мотоциклов, которые мечтали выйти на автомобильный рынок, но всегда не хватало средств для массового выпуска. За четыре года (1931-1935) автомобиль сменил имя на «Тип 32» и приобрел влиятельного поклонника – Адольфа Гитлера, который уже успел за это время стать канцлером. К 1938 году на подготовку создания массового немецкого автомобиля ушли массы денег, в общей сложности больше 160 миллионов марок. К моменту возведения завода для производства автомобиля Гитлер успел дать машине еще одно новое имя – «Сила через радость».

Массовое производство мирной легковушки KdF-38 (аббревиатура «Силы через радости»), планировавшееся начаться в 1938 году, было отложено из-за начавшейся Второй Мировой войны. Но технической базы вполне хватило на военно-полевую «лоханку» (именно такое прозвище получил командирский автомобиль). Вот уже к тому времени, кроме этой клички, детище Порше всенародно именуют «Народным автомобилем» (Volkswagen).

Конец войны принес конструктору ожидаемый сюрприз: заключение во французской тюрьме, а вот автомобилю очень повезло. VW Type 1 (новое имя и немного доработок в конструкции появились в 1946 году) выпускался по требованиям англичан, которые курировали местную промышленную зону, по 1000 машин в месяц. Иногда даже было перевыполнение плана на три машины – это при условиях разрухи и нехватки питания. А в следующем, 1947 году первые пять автомобилей поехали в Голландию. Германия опять начала экспортировать машины, а народный автомобиль Volkswagen 1200, сам того не замечая, получил кличку «Жук» (в некоторых языках – божья коровка и пузырь). Это – самая массово производимая машина, изменившая мир.

Читать еще:  Volkswagen Phideon — первые подробности

Что же конкретно привлекало в «Жуке»? Во-первых, цена. В Америке это было всего 500 $. Во-вторых, прочность и надежность. Кузов толстый, ударостойкий и мало подвержен коррозии; подвеска всех колес независимая; мотор сзади настолько загружает заднюю ось, что проходимость грязи (снега) обеспечена.

Недорогая машина просто обязана иметь и ряд недостатков. Мотор шумный, маломощный, расход топлива великоват, обзор небольшой, отопление скудное (поэтому «Жук» не был популярен в Норвегии и Швеции). Максимальная скорость в 100 кмч можно было бы назвать недостаточной, но Volkswagen 1200 никогда не претендовал на гоночный титул. Малосемейной машине не надо никуда торопиться. Что же касается именно семьи, то передние места рассчитаны на родителей, задние – явно на детей (или взрослых карликов). В машину довольно неудобно садиться, приходиться постоянно складываться как перочинный ножик.

Периодически модель усовершенствовалась: от Volkswagen 1200 с 1,2 литровым объемом, через 1300(2,3) с 1,3 литровыми объемами и скоростью до 120 кмч, до 1500 (полтора литра и 125 кмч) и модели 1302(3)S (1.6 литра и 130 кмч). Появлялись (ненадолго, всего на 20 лет) купе, «Karmann-Ghia» с мощным монолитным кузовом. А прототипом популярного кинематографического персонажа-автомобиля Херби служили разукомплектованные «Жуки», которые использовались для гонок по дюнам.

Достоинства Volkswagen Beetle 2017

VW Beetle 2017 обладает рядом уникальных опций, которых не было у предшественника:

    отделка по желанию клиента руля и передней панели декоративными вставками под цвет кузова;

Introduction

The current Beetle is the spiritual successor to the best-selling single car model of all time. The Type 1 Beetle’s 22 million sales may have been eclipsed by the Golf and Toyota Corolla since, but those are sales of multiple types and variants – the original rear-engined, air-cooled Beetle was only ever one model line. Volkswagen resurrected the idea in 1999, using modern front-drive mechanicals, and the current model is the second generation of the ‘modern’ Beetle launched in 2011. Self-consciously cool and retro, it’s an affordably stylish way to get about.

Body Style: coupe Seats: 4 MRP from £17,210 — £25,780

Did you know? As with the last of the original Beetles, the current model is built at Volkswagen’s factory in Puebla, Mexico.

Verdict: ★★★★★★★☆☆☆ (7.2/10)

The latest Beetle is a much more satisfying product than its 1999 forebear (and obviously far more modern and useable than a Type 1 original). It’s cool, stylish and just a little bit funky (even if the word ‘hipster’ will never be too far from some people’s lips…) and it’s better to drive by far than that 1999 version.

It’s limited by a lack of five doors (which, in fairness would spoil the styling) and a relatively staid line-up of engines. Dress the cabin up with options and it looks cool, but the basic versions are a bit too plain and functional for their own good.

Running Costs & Fuel Economy

We Like

Optional Fender stereo

Good fun to drive

We Don’t Like

Small boot and back seats

Not as agile as some rivals

A Golf makes more rational sense

Design & Exterior: ★★★★★★★★★☆ (9/10)

In spite of its relatively affordable price tag, the Beetle is one of those cars that’s liable to encourage people to approach you for a chat about it as much as any Ferrari or Lamborghini. More so, in fact, thanks to its non-threatening styling. The 1999 Beetle took the circular cartoon-look theme a little too far (although everyone loved it at the time), but this model has some flattened-out surfaces and more than a hint of Porsche in its looks that really lifts the style. There is an almost endless line-up of stickers, decals, body kit and colour options, but we have a fondness for plain blue with steel hubcaps, just like the original. It’s a truly lovable car, which is not something you can say too often these days.

Interior & Comfort: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

The nice thing about the Beetle’s cabin (aside from the general sense of quality and the extra space compared to the previous model) is that it really does look quite cool. The full-width dashboard trim can be specified with a colour either to match or contrast with the exterior, and there are lots of delightful 1950s throwbacks to the design and layout. The simple instrument stack works well and thanks to its MkVI Golf genes, there’s plenty of room up front and it’s comfortable on a long journey.

The boot has just 310 litres of load space (that’s around 70 litres worse-off than a Golf) and even though the rear seats split-fold 50:50, the sharply sloped rear styling and relatively small rear hatch mean that you’d going to find yourself stranded at IKEA unless you’re very precise with your tape measure. Seats down, the boot volume measures just 905 litres. Boot space shrinks further to 225 litres for the Cabriolet variant.

The rear seats are arranged in a strict two-seat layout, and while space isn’t as limited as you’d find in a three-door Mini, for instance, it’s very much more coupé than hatchback back there. Small kids will be OK (although their bulky car seats will eat up a lot of space), but taller passengers, in some cases, simply won’t fit. Perhaps some sort of chrome luggage rack attached to the boot would help…

Technology & Connectivity: ★★★★★★★☆☆☆ (7/10)

It may look fifties-retro, but the Beetle is pretty up-to-date when it comes to tech. It’s actually based on the mechanical package and chassis of the old MkVI Golf, so you won’t get the very latest items, but you do get a 6.5-inch touchscreen as standard on all models, which includes Bluetooth connection for phone and audio, DAB radio, an SD card reader and a USB connection.

Available optionally is App-Connect, which includes Apple CarPlay and Android Auto, while the upgraded Composition infotainment system includes eight speakers and an SMS text message voice control function.

Also available as an option is the upgraded stereo with 400 watts of power, eight speakers and a sub-woofer designed jointly by electronics expert Panasonic and electric guitar legend Fender.

Keyless entry is also available as an option.

Performance & Handling: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Thanks to riding on the sixth-generation Golf platform, the Beetle is far better to drive than its rather flaccid predecessor, but that’s not saying a lot. The steering is well-weighted and balanced, but it doesn’t have the fluid, fulsome feedback of the rival Mini and, mostly thanks simply to extra mass, doesn’t have the bouncy agility of a Fiat 500. Basically, it’s like a slightly lower-slung Golf to drive – solid and secure, but not what you’d call a ball of fun.

It does suffer slightly from refinement issues too, with quite a lot of wind and tyre noise at motorway cruising speeds.

The engine line-up is pretty limited. You can choose from 1.2 105hp or 1.4 TSI 150hp turbocharged petrol models, or a 2.0-litre TDI diesel with either 110hp or 150hp. Of those, we reckon that the 1.2 TSI is the pick of the pack – powerful and torquey enough not to feel lifeless, but frugal enough to make spending extra on a diesel rather pointless.

Recommended engine: 1.2 TSI 105hp

Safety Features: ★★★★★★★★★☆ (9/10)

The Beetle was tested in 2011 by Euro NCAP and received a full five-star safety score, with a 92 per cent score for adult occupant protection, 90 per cent for child protection, 53 per cent for pedestrian protection, and 86 per cent for safety assist.

All models come with multiple airbags (plus a passenger airbag cut-off switch), post-collision braking (which stops your car rolling away after an accident), stability control, two ISOFIX child seat points in the back and a tyre pressure warning system.

Optional safety equipment includes cruise control, front and rear parking sensors, automatic lights and wipers, bi-Xenon headlights and a blind spot monitor.

Specs and Trim Levels: ★★★★★★★★☆☆ (8/10)

Volkswagen has learned from its rivals at Mini that the best way to make money is to offer an affordable car with lots of colour and trim options. Buyers can choose from Pure White, Black and Tornado Red non-metallic colours; Blue Silk, Dark Bronze, Platinum Grey, Ameleva Blue, Bottle Green, Sandstorm Yellow and White Silver metallic shades, or a Deep Black pearl effect and Habanero Orange ‘Premium Signature’ colours.

The Beetle’s trim levels are really just a starting point for customisation. A basic ‘Beetle’ spec comes with 16-inch steel wheels, frameless rear view mirror, front centre armrest, reading lights, semi-automatic air conditioning, electric door mirrors, stop-start, 6.5-inch touchscreen with Bluetooth, DAB and USB, trip computer and a hill-hold function.

Design models get 17-inch chrome-effect wheels, body colour door handles, front fog lights, tailgate spoiler (for the 1.4 TSI), extra chrome trim, body-colour dashboard, leather-trim multi-function steering wheel, upgraded cloth upholstery and the Composition media and infotainment system.

R-Line models come with 18-inch alloy wheels, gloss black exterior trim, a rear spoiler, rear tinted glass, cruise control, R-Line body kit, twin exhausts, aluminium interior trim, sports seats, ambient cabin lighting, climate control and front and rear parking sensors.

The Dune version comes with 18-inch alloy wheels, 10mm extra ground clearance, lower body protection, special decals, LED rear lights, contrast stitching on the interior, rain sensing wipers, automatic headlights,and front and rear parking sensors.

Читать еще:  Volkswagen Sharan 2016

So you’ll probably have as much choice as you can handle when it comes to specifying the Beetle, and it’s doubtful that any two cars will be identical. Personally, we love the Design version with its body-coloured dashboard and those retro-look chrome-effect wheels, and we’d definitely get the Fender stereo upgrade. Go easy on the decals and stickers if you want to hang on to your resale value, though.

Size and Dimensions

Although not as dinky as a Fiat 500, nor as tightly-dimensioned as a Mini, the Beetle is pretty compact.

Cars don’t get much more iconic than the VW Beetle. Volkswagen’s cheery 2-door coupe and convertible have been capturing hearts for over six decades, and in that time VW has sold over 21 million cars. While the size of the Beetle has grown and its technology and safety features are as modern as any other car, its essence remains. The 2017 VW Beetle carries that torch as an efficient, affordable and fun hatchback or ragtop with timeless style. Small enough to excel in city dwellings, the 2017 Beetle is more substantial than other retro-revivalists like the Mini Cooper and Fiat 500. If the standard Beetle isn’t niche enough, new variants include the beefier Beetle Dune or #PinkBeetle — whose hashtagged name implies everything you need to know.

Depending on which turbocharged gasoline engine you choose, the 2017 Volkswagen Beetle feels like a peppy go-kart or a racy coupe. The standard engine for all but the R-Line is VW’s 170-horsepower, 1.8-liter turbocharged 4-cylinder that delivers both good acceleration and fuel economy. If you’re seeking GTI-like acceleration, the R-Line’s 210-horsepower 2.0-liter turbo can deliver it. While the R-Line’s stiffer suspension provides better handling, it’s not too stiff. Overall, the Beetle returns a softer ride than the Mini Cooper or Fiat 500, and its interior is quieter and more comfortable. At freeway speeds, the Beetle feels stable and solid, returning the kind of ride and handling more commonly associated with a midsize sedan. Though slightly higher-riding, the Beetle Dune feels nearly similar to the standard model. The manual transmission has been dropped for 2017, but both the traditional 6-speed automatic in 1.8-liter models and 6-speed dual-clutch in the R-Line are well-matched.

RETRO LOOKS
We still like the muscled-up yet familiar exterior styling of this current-gen VW Beetle. This design that replaced the New Beetle in 2012 remains fresh to our eyes, and now offers even more distinction with the Dune and #PinkBeetle variants.

VALUE STATEMENT
The 2017 VW Beetle boasts serious style for the money. It’s nearly impossible to find a new car that can match the Beetle’s historical significance and iconic design for less than $21,000.

In either coupe or convertible form, the 2017 VW Beetle has four seats just like the Mini Cooper Hardtop 2-door and Fiat 500. While the VW’s rear seats are roomier, it’s still tight for adults. The Beetle’s interior is clean and simple with easy-to-use controls and a center armrest. Multiple storage bins hold cell phones and small items. And there’s the «kaeferfach» — or Beetle bin — an upper, secondary glove box. Coupe models have a hatchback design and surprising cargo space — 15.4 cubic feet with rear seats upright. Convertibles have less than half that room, and trunk access is rather awkward.

As stated in «Favorite Things,» we still like the looks of this emboldened Beetle, even comparing it to its sexy cousin the Audi TT. A rear spoiler adds sporty appeal and a visual break from the rest of the Beetle’s mounds of round. Convertible Beetle models have a power-operated folding fabric top and a trunklid instead of the hardtop’s liftgate. The Beetle Dune is slightly wider and rides a tad higher. The #PinkBeetle packs a visual wallop with its Fresh Fuchsia Metallic paint. All 1.8-liter VW Beetles get updated front and rear bumpers that aim for aggressiveness like the R-Line variant.

The 2017 VW Beetle lineup spans seven trims, from the base 1.8T S to the 2.0 R-Line SEL. At its most basic, the VW Beetle S coupe arrives with an automatic transmission, cruise control, heated side mirrors, auto-dimming rearview mirror 16-inch alloy wheels, 6-way-manual-adjust front seats and 50/50-split folding rear seats. Entertainment and audio is provided by an 8-speaker AM/FM/CD system with USB and auxiliary inputs, plus Bluetooth connectivity. An SE adds V-Tex Leatherette seating (heated in front), keyless access and an upgraded touch-screen infotainment system with VW’s Car-Net app system compatible with Apple CarPlay and Android Auto.

Climbing further up the trim chain, a 2017 Beetle SEL adds panoramic sunroof, navigation, blind-spot monitoring with rear cross-traffic alert, automatic dual-zone climate control, Fender premium audio system and rear park-assist system. The top-line 2.0 R-Line model brings the more powerful engine, performance-oriented brakes and suspension, a limited-slip differential, leather interior and 20-inch wheels. There aren’t a slew of options for VW’s Beetle, but one is a lighting package that brings bright bi-xenon headlights, LED daytime running lights and LED taillights. A technology package for the Dune brings it up to SEL levels of features.

With the formerly available manual transmission axed and the TDI diesel engine gone, the VW Beetle’s powertrain offerings are further limited for 2017. Most Beetles, including the Dune and all convertibles, use a 1.8-liter turbocharged engine that most buyers will find plenty adequate for highway cruising and zipping around the city. The Beetle R-Line uses a more robust 2.0-liter turbo, but the step up in performance comes at a substantial cost (see Pricing Notes, below). Both engines are linked to 6-speed automatic transmissions, with the R-Line using VW’s DSG twin-clutch. The turbo gasoline engine in 1.8-liter models can run on regular unleaded; premium is recommended in the R-Line.

1.8-liter turbocharged inline-4
170 horsepower @ 4,800 rpm
184 lb-ft of torque @ 1,500 rpm
EPA city/highway fuel economy: 24/33 mpg (standard coupe & convertible), 24/31 mpg (Beetle Dune coupe & convertible)

2.0-liter turbocharged inline-4
210 horsepower @ 5,300 rpm
207 lb-ft of torque @ 1,700 rpm
EPA city/highway fuel economy: 23/29 mpg

Note: Due to changes in EPA testing to more effectively reflect real-world conditions, some 2017 models show slightly lower fuel-economy scores than their 2016 versions.

Технические характеристики Жука 2017

Для моделей, произведенных для Европы, существуют следующие варианты моделей:

  • двигатель объемом 1,2 л., 130 л.с.;
  • двигатель объемом 1,4 л., 160 л.с.;
  • двигатель объемом 2 л., 200 л.с.

Для моделей, ориентированных на использование в США, устанавливают 2,5 л. бензиновый двигатель , 170 л.с., а также 2 л. турбодвигатель, 200 л.с.

Двигатели

ХэтчбэкКабриолет
1.2 TSI MT1.2 TSI MT
1.2 TSI DSG1.2 TSI DSG
1.2 TSI DSG Design1.2 TSI DSG Design
1.4 TSI MT Design1.4 TSI MT Design
1.4 TSI DSG Design1.4 TSI DSG Design
2.0 TSI DSG Sport2.0 TSI DSG Sport

from the Cars.com expert editorial team

I took the Volkswagen Beetle out for groceries and just kept driving; the cute little coupe’s spunky engine and plucky road manners prompted giggles and smiles for miles.

The Beetle delivers peppy power and quirky style without the size constraints, reliability failings or ergonomic unfriendliness of some competitors. Compare all three here.

Editor’s note: This review was written in June 2016 about the 2016 Beetle, but little has changed with this year’s model. To see what’s new for 2017, click here, or check our a side-by-side comparison of the two model years.

For 2016, there’s a newly available multimedia system that supports Apple CarPlay and Android Auto smartphone mirroring on the car’s dashboard screen. Also, a pair of spectacularly colored, retro-inspired trims — Denim and Dune — join the lineup this year; I review the latter here. Compare 2015 and 2016 Beetle models here.

The Beetle’s key competitors include the Fiat 500 and Mini Hardtop (compare all three here).

Exterior & Styling

If you Google “Dune Buggy,” what will likely pop up is Volkswagen’s charming, ’60s-era roadster: the knobby-tired, fender-flared sand crawler. This Beetle isn’t that, but VW is hoping to evoke a bit of that nostalgia with the new Dune trim. There’s one catch – and it’s a big, yellow one. The Dune I tested was clad in metallic Sandstorm Yellow paint, inside and out. (It also comes in the more sedate Pure White and Deep Black Pearl.)

The Dune sports the regular Beetle’s endearing, bug-like face and squat silhouette, but with more attitude. It’s 0.4 inches taller and 0.6 inches wider than a regular Beetle and wears extras like black wheels and wheel-arch extensions, as well as a black honeycomb grille. The Dune theme carries over to the profi. Show full review

Editor’s note: This review was written in June 2016 about the 2016 Beetle, but little has changed with this year’s model. To see what’s new for 2017, click here, or check our a side-by-side comparison of the two model years.

For 2016, there’s a newly available multimedia system that supports Apple CarPlay and Android Auto smartphone mirroring on the car’s dashboard screen. Also, a pair of spectacularly colored, retro-inspired trims — Denim and Dune — join the lineup this year; I review the latter here. Compare 2015 and 2016 Beetle models here.

Читать еще:  Volkswagen Teramont 2017

The Beetle’s key competitors include the Fiat 500 and Mini Hardtop (compare all three here).

Exterior & Styling

If you Google “Dune Buggy,” what will likely pop up is Volkswagen’s charming, ’60s-era roadster: the knobby-tired, fender-flared sand crawler. This Beetle isn’t that, but VW is hoping to evoke a bit of that nostalgia with the new Dune trim. There’s one catch – and it’s a big, yellow one. The Dune I tested was clad in metallic Sandstorm Yellow paint, inside and out. (It also comes in the more sedate Pure White and Deep Black Pearl.)

The Dune sports the regular Beetle’s endearing, bug-like face and squat silhouette, but with more attitude. It’s 0.4 inches taller and 0.6 inches wider than a regular Beetle and wears extras like black wheels and wheel-arch extensions, as well as a black honeycomb grille. The Dune theme carries over to the profile, with black stripes along the doors and side mirrors as well as Dune decals. In back, there’s a large rear spoiler and standard LED taillights.

The overall look is eye-popping, and a lot of smiles and raised eyebrows were thrown my way on the road. I couldn’t tell, though, if people were digging the Dune or laughing at (with?!) me. My 6-year-old loved it, so it’s probably the latter.

How It Drives

Although the Dune is meant to be a modern take on the off-road-oriented dune buggy, it’s most at home on-road. It carves through city streets with a corner-hugging agility that rivals the skateboard-like moves of the Cooper Hardtop. The Dune’s agile handling combined with its direct, sharp steering provides a visceral, connected-to-the-road experience.

The Beetle is sporty and fun but in an accessible, comfortable way. Unlike the Mini Hardtop, the ride is firm but not harsh. There’s some hop and jitter over bumps, but it maintains composure over everything but the big stuff.

The Dune uses the Beetle’s base engine, a 1.8-liter, turbocharged four-cylinder that makes 170 horsepower and 184 pounds-feet of torque. It’s more than enough. In fact, it’s a hoot. After a brief turbo lag delay, it pours on the spunk from a stop. Power delivery is strong, quiet and, for the most part, smooth. The six-speed automatic quickly snaps off shifts from a stop, though some felt a little abrupt and oddly timed, reminding me of the awkward tendencies of VW’s dual-clutch automatic transmission. On the highway, however, shift behavior was more natural, with prompt and smooth kickdowns.

Although its road manners impress, the Beetle’s fuel economy disappoints. With an automatic transmission, it’s rated 25/34/28 mpg city/highway/combined – lower than base, automatic versions of the Fiat 500 (27/34/30) and the two-door Mini Hardtop (27/37/31). There’s one bonus with the Beetle, however: It takes regular gas instead of its competitors’ preference for premium.

Interior

The cabin is a mix of over-the-top glitz and understated sportiness. It’s dripping in mustard, with hard, metallic-yellow paneling on the dashboard, control panel and doors. The gray standard sport seats tone things down a bit and are very comfortable. Big, aggressive bolsters make them cozy and supportive but not restrictive. Their yellow piping and contrast stitching provide a mere pop of complementary color in an otherwise over-glammed cabin. The Dune-badged, flat-bottom steering wheel is another subtle, sporty touch.

Although ride height is up only a bit over the regular Beetle, it matters. Getting into the front seat requires less of a stoop and I felt like I was sitting higher, which made for a more comfortable viewpoint.

Overall comfort is a mixed bag, however. In terms of room, my 5-foot, 6-inch self fit well in the front seat. The Beetle offers more front headroom and legroom than the Fiat 500 but a bit less than the two-door Mini Hardtop. The Beetle’s cabin touch-points are hard, however, specifically the center armrest. There’s also no shoulder belt height adjuster — a small but crucial feature for driver comfort.

In back, there’s seating for two on bolstered, hugging seats, but space is tight; adults will feel cramped. The Beetle has more rear headroom than the Fiat 500 and Mini Hardtop, but not quite as much rear legroom as the Fiat 500. Passengers will have to rock-paper-scissors for the single backseat cupholder.

Ergonomics & Electronics

Volkswagen’s latest multimedia system is straightforward, with a clear menu structure and a responsive touch-screen. Although I appreciate the tuning and volume knobs next to the screen, using the tuning knob requires an extra step. Just turning it doesn’t change the station; you have to push it after you’ve made your selection, which seems unnecessary.

On the plus side, the system comes standard with Apple CarPlay and Android Auto smartphone integration, and using them is seamless. I was able to quickly connect my Android phone using an included cable and display Google Maps on the touch-screen for navigation.

Cargo & Storage

Small-items storage in the cabin is meager. The center console box is narrow and shallow and the double glove-box is small as well. Also annoying is the Beetle’s inadequate door-panel storage. Instead of door pockets, there’s a large elastic band – which can’t be trusted to hold anything.

Although the trunk looks tiny, it’s usable thanks to its wide opening. By the numbers, the Beetle offers 15.4 cubic feet of cargo space, handily besting the Hardtop (8.7) and 500 (9.5 cubic feet). The rear seats can be folded to open up the roomy dome for surprisingly large volume.

Safety

In Insurance Institute for Highway Safety crash tests, the 2016 Beetle earned a score of marginal in the small overlap front test and scores of good in other categories. The 2016 Fiat 500 fared even worse, with the lowest score, poor, in the small overlap front test. Meanwhile, the 2016 Cooper Hardtop aced its IIHS crash tests. In National Highway Traffic Safety Administration testing, the Beetle earned five stars overall, the highest score. The 500 and Hardtop earned four stars.

A post-collision braking system that applies the brakes after a primary collision to reduce damage from another collision is standard on all Beetles. A backup camera is standard everywhere but on the base trim, where one is unavailable. A blind spot warning system is standard on top trims. The Beetle lacks common safety options like a forward collision warning system, automatic emergency braking and lane departure warning. Click here for a full list of the Beetle’s safety features.

Although the Dune’s increased height aids overall visibility, its large rear spoiler creeps into view.

Value in Its Class

The base Beetle starts at $20,415 including destination — about $2,500 more than the Fiat 500 and $1,000 less than a two-door Cooper Hardtop. The Dune model is $24,815 and while I appreciate its added style flair and standard convenience features, like the multimedia system and heated seats, it (annoyingly) lacked push-button start.

A car like this has two goals and the Dune nails them both: It’s a blast to drive and it turns heads like nothing else on the road.

Rating applies to 2013-19 models built after March 2013

Tested vehicle: 2013 Volkswagen Beetle 2-door

The Volkswagen Beetle was redesigned for the 2012 model year after a one-year absence from the market. Beginning with 2013 models built after March 2013, the side airbags were reprogrammed to deploy in small overlap frontal crashes. Also, the door and B-pillar structure was modified to improve occupant protection. (Information about when a specific vehicle was manufactured is on the certification label typically affixed to the car on the driver door or adjacent B-pillar.)

Action shot taken during the small overlap frontal crash test.

The dummy’s position in relation to the door frame, steering wheel, and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was maintained reasonably well.

During the crash, the dummy’s head and torso barely contacted the airbag before sliding off to the left as the steering column moved to the right. Additionally, the seat belt allowed the dummy to move too far forward, as is evident from the gap between the dummy’s torso and the seat back, and the head hit the instrument panel.

Intrusion into the driver’s space was reasonably well controlled, and risk of injuries to the dummy’s legs and feet was low.

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test IDCEN1316
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm)17
Footrest (cm)11
Left toepan (cm)7
Brake pedal (cm)4
Parking brake (cm)
Rocker panel lateral average (cm)9
Upper occupant compartment
Steering column2
Upper hinge pillar max (cm)5
Upper dash (cm)11
Lower instrument panel (cm)10

Driver injury measures

Test IDCEN1316
Head
HIC-15293
Peak gs at hard contactnot meas.
Neck
Tension (kN)1.6
Extension bending moment (Nm)18
Maximum Nij0.33
Chest maximum compression (mm)23
Femur (kN)
Left2.2
Right1.6
Knee displacement (mm)
Left2
Right
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left0.53
Right0.55
Tibia axial force (kN)
Left2.1
Right2.1
Foot acceleration (g)
Left94
Right79
голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector