Evakuator-gruzovik.ru

Авто журнал
1 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Знакомимся с обновленным Lexus NX 2018 и его особенностями

Знакомимся с обновленным Lexus NX 2018 и его особенностями

Обновления, которым подвергся Lexus NX 2018 300h, – сугубо косметического характера. Но это только на первый взгляд …

В эпоху расцвета электромобилей и гибридов интерес к этой модели особый. К тому же, только она предлагает определенные дивиденды.

С обновлениями Lexus NX 2018 мы знакомимся на примере гибридной модификации 300h. Все, как в старые добрые времена.

Ведь в 2014 году первый Lexus в классе среднеразмерных SUV премиум-сегмента дебютировал как раз с гибридной силовой установкой Lexus Hybrid Drive.

Что обновилось в Lexus NX 2018

Обновленный Lexus NX 2018 проще всего узнать по новой решетке радиатора, фарам и бамперу.

Решеточки по его краям теперь крупнее и не сливаются в общий элемент с противотуманками.

Но этот компактный кроссовер все равно сохранил свой дерзкий вид. Облик машины формируют острые грани, рубленные формы и резкие переходы.

Но после обновления Lexus NX стал строже без хромированных молдингов на дверях. Да и задний бампер, на мой взгляд, теперь оформлен интереснее.

Отличительная черта модели – стреловидная оптика. Задние фонари сохранили оригинальные черные глянцевые оклады.

Интерьер также кажется до боли знакомым. Ведь мы проводили не один тест-драйв этого кроссовера.

А потому сразу заметили иные переключатели на пологой центральной консоли и немного подретушированные картинки на мониторе.

Как и в экстерьере, в интерьере сохранен фирменный стиль NX.

Может, управлять некоторыми функциями климат-контроля при помощи узенькой полоски из тоненьких кнопок кому-то менее удобно, чем крупными квадратными ранее.

Но новый вариант выглядит более современно и стильно. А особенно новаторcки смотрятся хромированный и рифленые качающиеся тумблеры.

Дизайн переключателей на центральной консоли более свежий и современный. Ранее вместо узкой хромированной полоски и джойстиков были квадратные черные кнопки.

С их помощью осуществляется управление температурой, силой и направлениями потоков воздуха.

Также немного поменялись горячие кнопки быстрого выхода в основные разделы меню.

Заявленные технические характеристики

Для тех, кто не замечает визуальных отличий новых моделей Lexus 2018, внедрены следующие индексы: NX200t стал NX300, а гибрид именуется NX300h. Но кроме немного измененного названия модельного ряда ничего не изменилось. Это по-прежнему силовой агрегат, обернутый листовым металлом под определенным углом, как и в прошлогодней версии. В нем установлен 2.0-литровый четырехцилиндровый двигатель Atkinson Cycle с турбонаддувом, который выжимает 235 лошадиных сил. Крутящий момент при 349,8 Н/м распределяется между 1650–4000 об /мин, что обеспечивает отличную управляемость NX300 в реальных условиях.

Во время движения по массивным горным массивам недалеко от Пентиктона, Британская Колумбия, NX300 оказался способным справиться с весьма сложными преградами. При этом абсолютно не ощущалось тряски или колебаний, однако оказалось, что ему нужно немного больше мощи. Передача осталась 6-ступенчатой автоматической, что немного удивляет, так как большинство конкурентов Lexus давно предлагают семь или восемь скоростей, а у японского бренда уже есть большой 8-ступенчатый бокс, используемый для седана класса IS.

Переключатели Paddle были добавлены через линию NX 2018 года. Гибрид NX300h выдает 194 комбинированные лошадиные силы, комплектуется трансмиссией CVT, которая компенсирует отсутствие спортивности улучшенной эффективностью. NX300 рассчитан на комбинированный премиальный неэтилированный двигатель с показателем 9,7 л /100 км против впечатляющих 7,5 л / 100 км обычных неэтилированных агрегатов для NX300h.

Superior luxury on board

Inside, a few changes have been made here and there, including a new design for the climate control buttons and a satin finish for most of the controls, gear lever included. The screen for the navigation system is wider and is part of the new standard Enform connectivity system, which includes an array of applications.

We would have made do with Apple CarPlay and Android auto, butLexus/Toyota decided to go exclusively with its in-house system.You still control everything via a modified touchpad, but we’ve seen better.

Технические характеристики Lexus NX 2018-2019 года

Кардинальных изменений в технике паркетника не наблюдается, но совсем без внимания инженеров эта составляющая не осталась. Для пережившего рестайлинг Лексус НХ теперь в опциональном порядке доступна адаптивная подвеска AVS, в свое время включенная в список оснащения Lexus RX 4-го поколения. Не обошлось и без легкой перестройки ходовой, в конструкции которой появились новые амортизаторы, стабилизаторы поперечной устойчивости и пружины. Их установка вроде как должна улучшить управляемость и плавность хода.

Новинка выйдет на рынок в ранее невиданной модификации Lexus NX 300. Однако речь здесь не идет о какой-то новой версии, просто японцы решили избавиться от буквы t в маркировке всех своих моделей. И начали как раз с самого маленького кроссовера, переименовав турбированный вариант NX 200t в NX 300. Техническая же «начинка» осталась прежней – 2.0-литровый наддувной мотор мощностью 238 л.с. в сочетании с 6-ступенчатой автоматической коробкой.

Гибридная модификация Lexus NX 300h также осталась «при своих» – 2.5-литровая бензиновая «четверка» работает в связке с двумя электромоторами. На выходе получаются 197 л.с.

Lexus Nx

НазваниеОбъемДвигательКППМощностьЦена без скидки
Lexus Nx 2017 — . NX 200t Sport+1998 см 3Бен.Вар.238 лс1 201 470 грн
Lexus Nx 2017 — . NX 300 Executive 2.0 (238 л.с.) 4WD 6AT1998 см 3Бен.Авт.238 лс1 479 370 грн
Lexus Nx 2017 — . NX 200 Business 2.0 (150 л.с.) 4WD CVT1987 см 3Бен.Вар.150 лсУточняйте у мененджера

Автомобили Лексус созданы преимущественно для условий современного города и узких каменных джунглей. Паркетник Lexus Nx – это дерзость, современные технологии, которые превращают любую поездку в особенное путешествие. Модель Lexus NX 300h кроссовер, представляет новый класс стильного и современного авто. Это не просто удобный автомобиль, это классический эталон комфорта, современных технологий и маневренности. И пусть премиальный статус, не даст Вам себя обмануть, кроме роскоши, у авто есть превосходные ходовые качества, скорость и манёвренность.

Стиль Lexus, это совмещение старых знакомых традиций дизайна, с новыми и смелыми решениями. Экстерьер авто сочетает четкие кузовные линии и характерной решеткой радиатора. В дизайне кардинально изменились ручки дверей и боковые зеркала, небольшие детали, которые придают элегантности всему авто. Дизайн чистой капли, вдохновляет даже с фото Lexus Nx, в реальности эти линии дарят незабываемое чувство металлического великолепия. Новый дизайн, это и новая форма всего кузова, которая значительно улучшает аэродинамичные свойства авто. Визуально автомобиль выглядит довольно сдержанно, классические цвета Lexus Nx, подчеркивают дизайн и стилистику автомобиля.

Интерьер авто, также впечатляет, как и смелые решения, в дизайне экстерьера. Салон Lexus NX 300h рассчитанный на 5 пассажиров, и для каждого он обеспечивает комфорт и максимальное количество пространства. Увеличение области для ног и высоты салона, помогут не чувствовать усталость, даже после длительных поездок. Комфорт гарантирован как для пассажиров, так и для водителя, благодаря удачной системе регулировки кресел и руля, каждый найдет свое оптимальное положение. В отделке салона, применены только лучшие материалы, дерево и натуральная кожа, с которыми дорога становится еще приятнее.

Моторная гамма, Лексус Нх способна удовлетворить все требования к современному авто. На выбор предложено 3 комплектации, с бензиновыми и гибридными агрегатами разных мощностей. Гибрид Lexus Nx, имеет подключаемый полный привод, и бесступенчатый вариатор с электронным управлением. Объем данного двигателя 2,5 литра с 16 клапанами, способен выдать мощность 155 лошадиных сил. Расход Lexus Nx в данном варианте по городу состоит в переделах 5,3 литра на 100км, а на трассе уменьшается до 5,1 литра на 100км.

Гибридная комплектация имеет 8 подушек безопасности, функции автоматической блокировки дверей, а также ряда систем помощи водителю, таких как автокоррекция фар и системы повышенного контроля.

Всего на выбор, доступно 3 комплектации Lexus Nx:

  1. Nx200 Business
  2. Nx300 Executive
  3. Nx300h Executive

Техническое оснащение находится на высоком уроне, даже в базовых комплектациях. Так начиная с основной версии в авто установлен премиальный комплекс мультимедиа, с качественным и чистым звучанием. А также комплекс навигации, цветной дисплей, привод стеклоподьемников и другие технологичные решения. В NX 300h уже появляются интеллектуальные системы доступа и запуск двигателя с помощью кнопки.

Лексус джип, это обновленная модель, которая имеет несколько ключевых изменений:

  • Новые опции автоматизации, для упрощенного доступа водителем
  • Увеличение диагонали дисплея мультимедиа
  • Появилось больше интеллектуальных систем помощи водителю

Отзывы владельцев Lexus NX, ранних версий критиковали его за неравномерность хода. В этом варианте авто появились адаптивные амортизаторы, которые и обеспечивают автомобилю плавность хода.

Новая вариация Лексус предлагает выбор отделки и двигателей на любой вкус. Версия немного дешевле, премиальных немецких автомобилей, но многих все еще отпугивает цена Lexus NX. Если и у Вас предложенная цифра не вызывает желания приобрести это авто прямо сейчас, обратитесь за помощью Находим. Интернет-автосалон не просто помогает найти необходимую модель Lexus в Украине, но и дает возможность приобрести его по лучшей цене. С нашей помощью каждый день, сотни украинцев приобретают автомобили своей мечты по лучшим ценам.
Для наших менеджеров не является проблемой найти необходимую модель Lexus в Киеве, что бы в ближайшее время самостоятельно ощутить мощь этого авто. Маневренность и плавность движения автомобиля, стоят того чтобы почувствовать их в деле. Потому сервис Находим не просто ищет авто, но и договаривается о предварительном тест-драйве, где Вы поближе познакомитесь со своим авто.
Если комфорт для Вас не просто слово, а ежедневная потребность и залог успеха, тогда обратите свое внимание на Лексус НХ. Это эссенция скорости и удобства, просто не умеет оставлять людей равнодушным. Но теперь цены Lexus NX, не смогут остановить Вас на пути к цели, с Находим доступно больше.

Оснащение

В базовый список оборудования Lexus NX входят семь подушек безопасности, климат-контроль, датчики контроля давления в шинах, системы помощи при старте на подъеме, светодиодные фары и задние фонари, 8-дюймовый дисплей медиасистемы. В комплектации Comfort появляются датчик дождя, электропривод двери багажника, камера заднего вида, обогрев руля и система бесключевого доступа. Исполнение Luxury — это большой 10-дюймовый дисплей с навигатором, беспроводная зарядка, дополнительные электроприводы и элементы отделки.

С пакетом Safety машина получает автомат дальнего света, обогрев ветрового стекла, панорамный люк и пакет систем безопасности Lexus Safety System+ с системой предупреждения столкновения, функцией автоматического торможения, адаптивным круиз-контролем, автоматом дальнего света, камерами распознавания дорожных знаков, а также функцией контроля рядности движения.

Более старшие комплектации отличаются улучшенной отделкой и набором дополнительной электроники вплоть до сенсоров открывания багажника вместо кнопок, электроприводов сидений с памятью, вентиляцией передних кресел и подогревом задних. Особняком стоит исполнение F Sport, предлагаемое только для самой мощной версии. Помимо хорошего оснащения такая комплектация подразумевает особую внешнюю отделку, специальные вставки в салоне, спортивные руль и селектор трансмиссии, профилированные сиденья, систему помощи при выезде с парковки задним ходом и функцию мониторинга слепых зон.

Lexus NX 2018 Review

If you thought the Lexus NX was a weird-looking, unloved SUV, you’d only be half right. It’s got a polarising design, no doubt about it, yet it’s selling in strong numbers in Australia. Considering it outsold the Audi Q5 and Range Rover Evoque in 2017 and it’s only offered in two trims, it’s performing above its pay grade. Priced from $54,800 (plus on-road costs), we’re testing the mid-spec NX300 F Sport model, which costs $60,800 and is loaded to the hilt with features.

Luxury in spades

There a handful of car brands out there that consistently deliver different but striking interior designs that leave a lasting impression. For me, Peugeot is one, Lexus is another, and the updated NX300 once again delivers impressive levels of comfort and convenience.

The Lexus NX was updated in late 2017 was upgraded with a subtle new look, tweaked suspension and more standard safety features – including a pre-collision autonomous emergency braking system that now detects pedestrians as well as cars.

But let’s get back to that lavish interior first.

It starts with the leather seats, which have excellent cushioning and some of the highest quality leather upholstery this side of a half-million dollar European exotic car. Before you even plonk your body into the lush seats, drinking in their form with your peepers feels good.

There are nine exterior colours and six interior colour options, the latter ranging from regular black to creamy-whites, tan brown and even red upholstery. And the interior changes don’t cost extra.

Sitting in either of the front seats is akin to luxuriating in a business class seat on an aeroplane, just without the canapés. Combine the ultra-comfortable seats with a clear, concise instrument panel and soft leather touch-points everywhere – gear stick, steering wheel, door inserts – and the experience in this ‘entry-level’ Lexus SUV is more than pleasant.

Everything is electrically adjustable – seats, mirrors, even steering wheel – and in a vehicle in this segment, at this price, it has to be comfortable. Mission accomplished there, with a sprinkle of pragmatism thrown in, too. The rear seats have enough room for another two adults and the boot is large too, displacing 500 litres.

The boot gets another 200 per cent space, expanding to 1545 litres, when the 60:40 split folding rear seats are laid flat, allowing bigger, longer items in the car, such as a bicycle or tall lamp shade.

Riding above it all

Being an SUV it has a raised ride height (190mm) giving the Lexus NX300 a higher hip-point, which makes ingress and egress much easier. This jacked-up Japanese wagon also provides a great view of the road ahead.

Lexus has paid close attention to noise attenuation, making this an exceedingly quiet car to spend time inside. I performed a little experiment by dropping the windows next to a large truck stopped in traffic. It was pretty loud. Swish the electric windows up and I could barely hear the big turbo-diesel prime mover’s deep warble a moment later. That said, there was a touch of tyre roar on course-chip road surfaces.

The only polarising element of the interior is the infotainment system – or more accurately the input system. The 10.3-inch screen looks great but instead of a touchscreen or a rotator dial the Lexus NX uses a ‘remote touch’ pad controller.

It features tactile force-feedback ‘rumbles’ through the touchpad to help guide you to important features. It’s not quite as universally hated by car reviewers as the previous joystick/trackball version (which I also liked) and it does have flaws. On an intellectual level I understand there’s slightly more effective and efficient ways to navigate the infotainment system, but I like the way it works.

I used to love challenging video games – and the Japanese are kings of that – perhaps that’s why I appreciate it? I have a sneaking suspicion however even this remote touch interface will be killed off soon. I personally hope not.

More Research

2017 Lexus NX Pricing & Specs
Read what Lexus NX owners think
Read more Lexus NX news & reviews

Turbocharged SUV

The 175kW/350Nm 2.0-litre turbo-petrol powerplant is a tidy operator in general, especially during the commuter crush. Combined with six-speed automatic the city-savvy SUV is smoother than the late Barry White.

Acceleration is claimed to be 7.3sec from standstill to 100km/h but it never really felt fleet. Tipping the scales at 1790kg, the Lexus NX300 is overweight and its official 7.7L/100km fuel economy will be challenging to attain for even the craftiest of hyper-milers.

An all-speed adaptive cruise control function means you can tune out during freeway drives, which is a double-edged blade these days. Yes, it makes traffic jams and commuting easier. But on a sparsely populated freeway I found myself becoming complacent.

However, don’t rely on the lane-departure assistant to keep the in its lane. This Lexus and most Toyota’s for that matter are way behind other brands when it comes to driver assist technology. I drove the Honda CR-V on the same freeway and drove virtually hands-free for three hours, the steering doing its thing on mild bends.

On the freeway the Lexus barely detects the lines, and the steering assist is so mild that trialling it put the fear of God into me.

Another gripe with the car is the amount of beeping and bonking it emits. Videogames are cool but this is getting out of hand. Most of the alerts come from the satellite navigation system which warns of speed cameras and the like, but in the state of Victoria, where there are 13 speed cameras for every man, woman and child in existence, it can be infuriating.

Apart from those issues, the car is a dream to drive. It’s smooth, refined, and comfortable. Ride comfort is impressive and although the suspension tweaks improve handling somewhat, it hasn’t hampered the cars compliant ride.

Things like automatic LED high-beam headlights make night driving in the country less daunting and little touches like hill-start assist, trailer-sway control, self-dimming mirrors, touch-sensitive interior lights plus a reversing camera and an array of sonar sensors (eight in all) ensure it’s easy to operate in a range of different scenarios.

It’ll tow 750kg and up to 1000kg if your trailer has brakes, but whether you’re in the country or the city the NX300 does a top job. It’s the kind of car that won’t wow you with its dynamic ability but I always found myself looking forward to the next drive.

All the Bluetooth stuff works well, there’s a good quality 10-speaker stereo as standard, two USB ports and an AUX input just in case you still own a Sony Walkman… which are actually quite collectible today.

Class-leading aftersales care

Lexus has one of the most enviable reputations of any car maker, luxury or not, when it comes to customer service and reliability, regularly topping the respected J.D. Power automotive surveys for customer service and vehicle dependability.

It’s not hard to see why.

Lexus offers a four-year/100,000km warranty which a year longer than most of its luxury rivals, such as the BMW X3 and Mercedes-Benz GLC-Class vehicles. That includes four-year’s roadside assistance. Service intervals are very good as well, every 12-months or 15,000km.

Furthermore Lexus will either supply a loan vehicle when your car is being serviced or pick up and then return your Lexus for servicing.

Lexus even does options differently. Or rather it equips its cars with everything so there aren’t really any options. The extras list is teeny-tiny compared to what its European competitors offer.

Premium paint ($1000) and a tilt/slide moonroof ($2500) are the only major upgrades, along with a $6000 upgrade pack for the entry-level NX Luxury and NX F Sport models. The latter adds the moon roof along with a 14-speaker Mark Levinson audio system, head-up display and a smart key card.

Overall, the Lexus NX impresses. It doesn’t innovate or surprise in any major way but the fundamentals are rock solid, as is the aftersales care. Definitely worth a test drive if your desire for a European badge isn’t a requirement.

2018 Lexus NX300 F Sport pricing and specifications:
Price: $54,800 (plus on-road costs)
Engine: 2.0-litre four-cylinder turbo-petrol
Output: 175kW/350Nm
Transmission: Six-speed automatic
Fuel: 7.7L/100km (ADR Combined)
CO2: 178g/km (ADR Combined)
Safety Rating: Five-star ANCAP (2017 tested)

2018 Lexus NX Bows in Shanghai with a Sharper Look and Enhanced Performance

  • An evolution of the NX’s sporty, sophisticated styling
  • Sharper handling performance with a smoother overall ride quality
  • The addition of the preventive safety package, Lexus Safety System +, as standard equipment, providing an even safer driving experience

SHANGHAI, China (April 19, 2017)―The NX was destined for success when it was introduced in 2014, for it offered crossover-luxury-vehicle customers exactly what they had long been desiring―a stylish and spacious compact with exciting driving dynamics and excellent fuel efficiency―but not even Lexus could have predicted that it would become a worldwide sensation: The NX dramatically outperformed sales forecasts in every one of its markets around the world, including North America, Europe and China. For the 2018 model, Lexus intends to keep the proverbial wheel rolling with an updated model that the brand introduced today at the Shanghai Motor Show.

For the 2018 NX, Lexus designers thoroughly enhanced the design essence of the original model, which has garnered universal praise for being one of the best-looking vehicles in its segment. The entire front fascia of the new NX has been refreshed, with the upper portion of the grille and the front bumpers redesigned to more fluidly blend into the hood and front doors, resulting in a sleeker overall shape and excellent aerodynamics. The new NX’s available AHS-equipped headlamps and triple projectors are similar to those equipped on the LC luxury coupe and help give the NX’s face a sportier aura. Also of note, satin and smoked chrome trim elements have been applied to the grille treatment in addition to new vertical elements added to the grille’s inner portion.

«Starting at the spindle grille, the way the front edges connect to the front fenders results in a much bolder expression than before, clearly highlighting the NX’s style design architecture,» the NX’s Exterior Designer, Shin Kamiura from Lexus Design Division, said. «We’ve also changed the shape of the lower front bumper to better support the spindle grille, as well as relocating the fog lamps to the corner of the front bumpers, separating them from the ducts. The result is a front fascia with a stronger and more aggressive presence.»

The 2018 NX rear end has received styling touches to help match the sportiness of the front. The lower rear bumper cover now involves elements of the grille’s spindle motif and has been broadened to enhance the vehicle’s wide stance and low-center-of-gravity look. In addition, the NX’s revised taillights have been elongated, and the black garnish has been revised to better emphasize the «L»-shaped lenses. Also, the new NX features larger chrome-tipped exhaust tips that are integrated into the vehicle’s revised bumper cover design and new rear underbody spoiler. For the NX Hybrid, a slotted sectional piece with an L-shaped satin chrome border blends flawlessly into the underbody spoiler.

Two new high-grade aluminum 18-in. wheels have been added to the mix, including a bronze-colored machine-finished piece. The others are equally striking, combining a bright machined-finish with dark metallic paint to express a three-dimensional design with an increased sense of depth.

The interior of the new NX has also been slightly reworked to exude a sportier nature, a more luxurious feel, and with enhanced control interfaces. The first thing you’re bound to notice is the larger display on the center dashboard, which has grown from 7 in. to 10.3 in. (Note: Lexus Display Audio monitor is 8 in.) Also, the design of the HVAC control panel has been dramatically simplified by replacing the small section of buttons with four easy-to-operate toggle switches adorned with tiny «Ls» on their surface. And, rear-seat passengers will now be able to set the temperature in their own compartment via a switch on the rear console. The analogue clock features a cleaner, simpler design than before with an outer ring that’s more pronounced. It has also been slightly enlarged for better readability and now includes satellite control, which automatically sets the time in different time zones.

Nearly all the controls and switches inside the new NX, including the drive mode selector, shift knob and door handles, now have a metallic satin finish, enhancing the premium look and feel of the cabin. Even the audio knob and window switches feature a metallic coating.

On the center console, the remote touch interface pad has been enlarged and redesigned for easier operation, and the palm rest has been reshaped for maximum wrist comfort. The wireless charger tray has also grown in size to accommodate larger smart phones. In addition, the USB ports have been more optimally positioned in the center console, and their amperage has been increased for faster charging. For models equipped with the Heads Up Display (HUD), the unit is now integrated into the upper instrument panel, resulting in a smooth dash surface that looks identical to those of non-HUD-equipped models.

The 2018 NX adds the convenience of a foot-operated rear hatch that can be used when the user’s hands or arms are full, such as when carrying goods. Placing or kicking up one of your feet toward a sensor beneath the rear-bumper cover opens or closes the electrically-actuated rear hatch.

Lexus has become known for its high level of artful craftsmanship through its TAKUMI masters. For all 2018 NXs, their skill and attention to detail is showcased in the revised needlework on the vehicle’s leather surfaces, which are stitched perfectly straight, and not at a slight angle as you would find in other products. This intricate pattern can only be executed with the help of hand-operated machinery equipped with special needles that are resistant to overheating and thread breakage.

«Even if it can’t be immediately seen, an acute attention to details, such as the way the stitching of materials create a subtle pattern, can be felt spiritually to make a difference to the customer. That is the essence of the TAKUMI way that elevates the entire construction of a Lexus,» said Takeaki Kato, the Chief Engineer of the NX.

Powering the NX 300, formerly called the NX 200t, will be Lexus’ powerful and fuel-efficient turbocharged 2.0-liter inline-4, while the NX 300h’s hybrid drivetrain will continue with a 2.5-liter inline-4 combined with a pair of electric motors, offering customers class-leading power and fuel economy. Both drivetrains offer customers a richer, sportier engine sound and exhaust note that is reproduced through the speakers by Lexus’ Active Sound Control (ASC). You may be wondering, why the name change to the entry-level model? The «t» designation has been removed because turbocharged engines have been adopted by other models in Lexus’s lineup. (Lexus will be initiating this name change to its other turbocharged models in the coming months.).

While the NX’s straight-line performance will essentially remain the same, significant improvements have been made to the vehicle’s suspension tuning to enhance ride and handling. The springs, stabilizer bars and bushings have been retuned for improved turn-in response and steady-state cornering. Also, new shock absorbers improve the quality of the NX’s already smooth ride. But the biggest new change to the NX’s chassis is the Adaptive Variable Suspension (AVS), now based on the advanced system found in the LC 500, which offers a range of up to 650 instantaneous compression and damping adjustments (up from 30) to more precisely control overall handling stability and control.

The 2018 NX features reduced noise, vibration and harshness (NVH), thanks to a combination of suspension tuning and the addition of strategically placed sound deadening within the vehicle’s body.

Already one of the safest vehicles in its class, the new NX will include the brand’s innovative Lexus Safety System +, which integrates active safety technologies, such as the Pre-Collision System (PCS), Dynamic Radar Cruise Control System, Lane Departure Alert (LDA) and Automatic High Beam (AHB). It will also be equipped with Intelligent Clearance Sonar (ICS).

The most athletic NX trim level, the performance-minded F Sport, will continue to be distinguished by its pronounced mesh grille with jet-black plating and exclusive wheels that feature a bright machined finish with black solid paint. Inside, it will receive specially textured Naguri aluminum ornamentation, yet another example of TAKUMI craftsmanship, which provides a high sense of elegance and sporty flair. The special white/black seating surface treatment is one of a few new interior color combinations that are exclusive to the F Sport, as are the separate readouts for turbo boost and G forces for the HUD display.

«For the new NX, we made bold refinements to the design, elevated its performance and added new features to enhance its comfort and convenience. The new NX still possesses the same elements that have made it popular in the past―a sharp design, everyday convenience and driving pleasure that will satisfy all enthusiasts―but the vehicle as a whole has evolved dramatically, as you’re bound to see and feel when you first experience it,» Kato said.

Final Word

Well-equipped for its price, the NX 300 isn’t the strongest performer in the compact crossover category, but few cars stand as far apart from the pack in styling. Not everyone falls for its front-end bulk or bodyside exaggerations, but newly standard safety features and roadgoing qualities enhance its appeal. F Sport models ride rougher, while the hybrid excels in gas mileage, without adding too much to the base price.

Driving impressions by John Voelcker, The Car Connection. James M. Flammang contributed to this report.

Читать еще:  Lexus NX300h F Sport 2015
Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector