Evakuator-gruzovik.ru

Авто журнал
2 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Used 2017 Lexus GS

Used 2017 Lexus GS

Overview

Reviews

Cars For Sale

Photos

Specs & Features

Safety

Styles

If you’re seeking the peace of mind that comes from owning a Lexus, along with strong performance and exceptional levels of luxury and features, the 2017 Lexus GS luxury-sports sedans can accommodate just about any price point or aspiration. You can even opt for all-wheel drive (GS 350 only).

Some luxury buyers may find the styling of the 2017 Lexus GS a bit too aggressive. With the exception of the GS F, the new GS line doesn’t feel quite as driver focused as a more sporting BMW 5 Series or Cadillac CTS, although it does offer a more comfortable ride.

Салон

Как внешне, так и изнутри GS получил несколько небольших, но важных обновлений. Новые цвета кожаной обивки включают Chateuy, коричневый Noble Brown и эксклюзивный для спорт-версии F-Sport красный Rioja Red. Каждый может получить в пару несколько новых интригующих вариантов отделки, включая деревянные панели лазерной обработки: Matte Walnut, Linear 3D и также эксклюзивно для комплектации F-Sport Naguri Aluminum.

Система навигации теперь включена в стандартные опции GS 350 и GS 450h и все комплектации получили более крупный 4,2-дюймовый многофункциональный дисплей, встроенный в приборную панель. 12,3-дюймовый экран центральной консоли управляется при помощи сенсорной панели навигации, в которую добавлены новые боковые кнопки ввода.

Bluetooth-соединение, совместимость с DVD-видео, улучшенный звук MP3 и 5.1 объемное звучание, — все это стандартные опции, в то время как дополнительно можно выбрать систему звука 7.1 Mark Levinson с 17 звуковыми динамиками. В общем салон снабжен всем необходимым и в тоже время не перегружен.

Рулевое колесо получило новый вид, практически а-ля Ferrari, а приборы расположены на интуитивном уровне. Нам придется сесть за руль, чтобы узнать, на сколько стала лучше мультимедийная система, но в любом случае система Глонасс делает это место приятным для поездки.

Интерьер нового GS 2017

Внутренне оформление салона подкупает своей строгостью и отменной эргономикой. В салоне используются исключительно премиальные материалы, полностью соответствующие статусу и классу автомобиля. Перед водителем находится идеально скроенный трехспицевый мультируль и лаконичная панель приборов, отличающаяся высокой информативностью.

Во главе массивной центральной консоли находится крупный 12,3-дюймовый экран мультимедийного комплекса, при помощи которого осуществляется управления системой, а также на который выводится информация с камеры кругового обзора и навигация. Чуть ниже располагаются два горизонтальных дефлектора воздуховодов, между которыми красуются стильные аналоговые часы. Далее следует блок управления музыкой, а также микроклиматом салона, отличающийся лаконичным дизайном и интуитивным интерфейсом. В модификации «F» передняя панель дополнительно украшена виртуальным «инструментарием», которую дополняет эффектная отделка алькантарой и карбоном.

Передние кресла претендуют на звание лучших в классе, а также обладают большим количеством электрорегулировок, системой подогрев аи вентиляции, а также эффектом «памяти». В «заряженной» модификации передние кресла представлены спортивными «ковшами», отличающимися ярко выраженной боковой поддержкой, более высокой жёсткостью и наличием интегрированных подголовников. Задние сидения рассчитаны на двоих пассажиров, но при большой необходимости тут можно вместить и третьего седока, которому будет изрядно мешать массивный центральный трансмиссионный туннель. Седоки второго ряда располагают комфортным центральным подлокотником, а также отдельными дефлекторами воздуховодов.

Объем багажника равен 530 литрам, однако сама форма багажного отделения далека от идеала, что несколько усложняет погрузку тяжёлого и габаритного груза. Практичных пользователей порадует наличие полноценного запасного колеса и ремкомплект, располагающиеся в подпольной нише багажника.

Driving

Fire up the 3.5L 6-cylinder 311-horsepower engine and you’ll get a hint of menace. You can use it, of course, but this car’s personality tends towards relaxed, comfortable cruising. Cruising is enhanced by the F Sport addition of adaptive variable suspension front and rear.

If “relaxed” isn’t your thing, use the steering wheel paddle shifters to choose your gear from the 6-speed Sport Direct Shift Control transmission. Lexus adds a dial/button to the left of the display screen control assembly that lets the driver choose between Normal, Eco and Sport driving modes. Even in Eco mode, though, the GS reads the accelerator and gives you the power you want.

A button closer to the centre storage cubby says “Snow” and pressing it gives a little extra peace of mind. (It also disables adaptive cruise control, which I should have known.)

Читать еще:  Lexus NX300h F Sport 2015

Active safety features include AWD, Vehicle Stability Control, Traction Control System, Vehicle
Dynamics Integrated Management and Hill-start Assist Control.

More modern safety features are bundled into the Lexus Safety System: Pre-Collision System, Automatic High Beam, Lane Departure Alert With Steering Assist and the aforementioned adaptive cruise control. The F Sport package adds rear cross-traffic alert and blind spot monitor clearance and backup sensors

Driving Impressions

The GS models differ in character depending on drivetrain.

The GS Turbo powertrain has that unfortunate pause when you floor it. Even Sport Plus mode doesn’t make it go away. The new eight-speed transmission can also be fussy going uphill, too quick to upshift and downshift; sometimes you have to shift yourself with the paddles, just to get it to stop shifting too much in the normal mode.

All is better in the GS 350 with its 306-horsepower V6. With direct fuel injection, 24 valves, double overhead cams, and variable valve timing, it’s got excellent strong power above 3000 rpm. Sport mode is well-named on this model, neatly working that eight-speed transmission. It’s all in the programming.

The all-wheel-drive GS 350 with its older six-speed transmission is a bit less quick.

The GS 450h hybrid uses an Atkinson-cycle version of the V6, mated to a 147-kilowatt motor and 30-kilowatt nickel-metal-hydride battery pack, for a total of 338 horsepower. It’s fast, comfortable and quiet, while feeling more detached, but hybrids always do. However there’s an F Sport package that brings back some attachment.

The GS models have electric power steering that’s nimble and communicative, and a lightweight multi-link suspension front and rear. With its stiff chassis, the GS handles well on standard 17-inch, 50-series tires, while the ride is more composed than most of its rivals. An adaptive suspension and active steering are available, and they do set a new benchmark on the F Sports, but we don’t think the GS needs it. The GS actually feels within its element on the track.

The F Sport adds 19-inch wheels and tires; stiffer springs, roll bars and bushings; adaptive shocks; variable-ratio steering; and bigger front brakes. Active rear steering is available; it turns the rear wheels a tiny bit, in the opposite direction of the fronts, to pivot the car, adding stability in quick moves. The result is crisp handling, with quick steering and a tight ride, but low tolerance for bumps.

The 5.0-liter V8 in the GS F revs to 7300 rpm with a throaty howl, piped into the cabin and heard like background music through two speakers, one front, one rear. You’ll hear it for 4.5 seconds from zero to sixty. That’s not as much power or speed as that of the Cadillac CTS-V, BMW M5, or E63 AMG, but those engines have superchargers or turbochargers, the Lexus V8 is normally aspirated, and sweetly so.

At 4034 pounds, the GS F weighs 111 pounds less than the lightweight Cadillac, and 356 pounds less than the fat German M5. It drives small (which is good). Its dynamic personality is small, thanks also to torque-vectoring that makes the car respond better in turns. The chassis is stiffened with four underbody braces, the suspension is double-wishbone front and multi-link rear. Two front arms and two rear links are aluminum, reducing unsprung weight. Stiffer shocks, springs and bushings, geometry at both ends changed. Brembo brakes, 15 front and 13.5-inch rear.

The ride is reasonable, and it’s a fairly comfortable cruiser. The 8-speed automatic transmission is crisp, smooth and responsive, although not as sharp as a good dual-clutch like the BMW. In Normal mode, the steering is light and delightfully quick. If you push it past the grip of the sticky Michelin Pilot Super Sport tires, the stability control will save you. If you switch to Sport S or Sport S+ mode, and put the differential in Slalom or Track mode, the F is happy to grip and rotate for you.

Читать еще:  Lexus GS 450h 2015

The GS 450h hybrid is another story. It has a semi-active suspension and a continuously variable transmission, with eight programmed steps so it feels like an automatic. The modes of Eco, Sport, sport+, and EV each further re-program the CVT and light-touch electric power steering. The brakes have regenerative rigidity with not much braking sensation. The GS hybrid is not as much fun to drive as the non-hybrid gas-powered model.

Интерьер Lexus GS 2017

Как и внешний вид, интерьер нового Lexus GS 2017 получил несколько небольших, но важных обновлений. Новые цвета кожи включают в себя:

  • Шато;
  • коричневую отделку;
  • эксклюзивную F-Sport красную Rioja.

Каждый из них может быть сопряжен с некоторыми интригующими новыми пакетами отделки, которые включают обивку лазерной резки дерева, матовый орех, линейную 3D и алюминиевый Naguri, а также, как уже говорилось эксклюзивный пакет F-Sport. Навигационная система теперь поставляется в стандартной комплектации, а также в GS 350 и GS 450h, и все варианты могут получить большой 4,2-дюймовый многофункциональный дисплей, встроенный в калибровочный кластер. Экран центральной консоли 12.3-дюймовый с сенсорным интерфейсом, который добавляет кнопку Enter. Внутри доступны подключение Bluetooth, совместимость видео DVD, MP3, усилитель звука и 5,1- канальная звуковая система, все это является стандартным оснащением, в то время как аудиосистема Mark Levinson и 7,1-канальная звуковая система не является обязательным. В целом, интерьер автомобиля выполнен хорошо. Рулевое колесо имеет новый, почти, как у Ferrari внешний вид.

Архитектура фронтальной панели и центральной консоли прежняя, не поменялись и сиденья в первом ряду и задние кресла. В салоне вы также найдете более современные аналоговые часы, который способны согласовывать время с навигационной системой, а мультимедийный комплекс получил расширенные и улучшенные функции.

Комплектации нового Lexus GS 2017 стандартно оснащены комплексом системы безопасности Лексус Сэфети Систем+. В том числе доступны 10 подушек безопасности и все вспомогательные функций для вождения, которые можно было бы ожидать в современном седане среднего размера. Автомобиль получил дополнительный пакет, который сочетает в себе:

  • систему оповещения о возможном лобовом столкновении;
  • систему обнаружения пешеходов;
  • установку соблюдения своей полосы на дороге, облегчающая рулевое управление;
  • систему дальнего освещения;
  • также скоростной динамический радар круиз-контроля.

Все модели получили переднюю коленную подушку безопасности, в сиденьях установлены боковые подушки безопасности. Специально разработанные сиденья, также уменьшили объем пространства между головами и подголовниками пассажиров, чтобы минимизировать вероятность травмы шейного отдела позвоночника.

Interior

Compared to most other Lexuses, the cabin of the GS, especially the instrument panel, seems Spartan. But the fit and finish is excellent, with one exception: the haptic joystick on the console fits with a gap at its side. Overall the cabin is elegant, warm and inviting, thanks a lot to soft ambient lighting around the edges. And the materials are a cut above those in the German luxury sedans, with padded leather panels and wood trim in rich shades. The leather seams are carefully stitched, but it might be overkill, there are so many.

The instrument panel features big gauges that are crisp and clear, along with a huge 12.3-inch high-resolution display. The plastics are of a high quality, with metallic trim around the analog clock that has become almost a Lexus affectation, stubbornly present despite being hard to read. The glovebox is deep, the center console has a sliding cover, and the door pockets are useful, so small storage is adequate.

The 10-way power seats are comfortable and supportive, while the available 18-way power seats have heating and ventilation. The F Sport seats have more bolstering for hard cornering. The GS F seats are exceptionally comfortable and supportive, in perforated leather to match the steering wheel, with other Alcantara leather bits elsewhere. Also aluminum pedals and carbon fiber trim.

The rear has good head room, but only enough knee room for small children, so it’s not much consolation that the rear doors are wide. That makes it easier to climb into a place where you won’t want to be, but at least it’s also easier to make a quick getaway which you’ll want to do. Heated seats and climate control in the rear are available, to be enjoyed by pampered small children.

Читать еще:  Lexus RX 350 2016, полностью новый дизайн

The trunk is shallow but the opening is wide and there’s a pass-through for long objects like skis.

from the Cars.com expert editorial team

What it is: The Lexus GS is a five-seat midsize luxury sedan. It comes with a choice of gas engines and is also offered as a gas-electric hybrid in GS 450h form. The V-6-powered GS 350 is available with all-wheel drive. Competitors include the BMW 5 Series, Audi A6 and Mercedes-Benz E-Class. A high-performance GS F with a 467-horsepower, 5.0-liter V-8 engine is covered separately in the Cars.com Research section.
New for 2017
The Lexus Safety System Plus is now standard. It includes forward collision warning with automatic emergency braking, adaptive cruise control, lane departure warning and automatic high-beam headlights. In addition, the rear-wheel-drive GS 350 F Sport can have an optional limited-slip differential.
Significant Standard Features

  • 241-hp, turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine (GS 200t)
  • Eight-speed automatic transmission
  • Rear-wheel drive
  • Distinctive spindle grille
  • Bi-LED headlights and LED daytime running lights
  • Power moonroof
  • Keyless entry and push-button start
  • Power tilt and telescoping steering wheel
  • Blind spot warning system with rear cross-traffic alert
  • Forward collision warning with automatic emergency braking
  • Lane departure warning
  • Automatic high-beam headlights
  • Adaptive cruise control
  • Required in every new car: front airbags, antilock brakes and an electronic stability system

Significant Available Features

  • 311-hp, 3.5-liter V-6 (GS 350)
  • Gas V-6 and electric motors team to produce 338 hp total (GS 450h)
  • Six-speed automatic tran. Show full review

What it is: The Lexus GS is a five-seat midsize luxury sedan. It comes with a choice of gas engines and is also offered as a gas-electric hybrid in GS 450h form. The V-6-powered GS 350 is available with all-wheel drive. Competitors include the BMW 5 Series, Audi A6 and Mercedes-Benz E-Class. A high-performance GS F with a 467-horsepower, 5.0-liter V-8 engine is covered separately in the Cars.com Research section.
New for 2017
The Lexus Safety System Plus is now standard. It includes forward collision warning with automatic emergency braking, adaptive cruise control, lane departure warning and automatic high-beam headlights. In addition, the rear-wheel-drive GS 350 F Sport can have an optional limited-slip differential.
Significant Standard Features

  • 241-hp, turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine (GS 200t)
  • Eight-speed automatic transmission
  • Rear-wheel drive
  • Distinctive spindle grille
  • Bi-LED headlights and LED daytime running lights
  • Power moonroof
  • Keyless entry and push-button start
  • Power tilt and telescoping steering wheel
  • Blind spot warning system with rear cross-traffic alert
  • Forward collision warning with automatic emergency braking
  • Lane departure warning
  • Automatic high-beam headlights
  • Adaptive cruise control
  • Required in every new car: front airbags, antilock brakes and an electronic stability system

Significant Available Features

  • 311-hp, 3.5-liter V-6 (GS 350)
  • Gas V-6 and electric motors team to produce 338 hp total (GS 450h)
  • Six-speed automatic transmission (all-wheel-drive models)
  • Full-color head-up display
  • Heated steering wheel
  • Heated and ventilated front seats
  • Mark Levinson premium audio
  • Power rear sunshade
  • Navigation system with 12.3-inch screen
  • Adaptive suspension

Hide full review

2017 Lexus GS 350 F Sport Series 2

Incoming Vehicle! Contact us for soonest viewing! CLICK HERE FOR MORE VEHICLE INFORMATION!

1 587 $ Supérieur au prix du marchê

Annoncez votre auto ici!

Joignez des millions d’acheteurs canadiens et locaux, c’est gratuit

Selon l’analyse d’annonces de véhicules similaires offerts dans votre région, ce prix est clairement inférieur à la moyenne: c’est un Super prix.

Selon l’analyse d’annonces de véhicules similaires offerts dans votre région, ce prix est légèrement inférieur à la moyenne: c’est un Bon prix.

Selon l’analyse d’annonces de véhicules similaires offerts dans votre région, dont ce prix est légèrement supérieur à la moyenne: c’est un Juste prix.

Ce véhicule pourrait être certifié ou inclure des options et garanties additionnelles qui justifient son prix supérieur à la moyenne. N’hésitez pas à joindre le vendeur.

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector