Evakuator-gruzovik.ru

Авто журнал
1 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Ford Fiesta Active 2018 года (UK) (фото 31 из 40)? Великобритания и Ирландия

Ford Fiesta Active 2018 года (UK) (фото 31 из 40) ? Великобритания и Ирландия

Галерея автомобиля Ford Fiesta Active 2018 года включает в себя 40 оригинальных изображений высокого качества.

По этим изображениям вы можете ознакомиться с внешним видом автомобиля, узнать его особенности и отличительные черты, которые выделяют этот автомобиль Ford от других автомобилей.

А также вы можете скачать фотографии абсолютно бесплатно и использовать их как обои для рабочего стола с изображением автомобиля Ford Fiesta Active 2018 года, нажав на иконку в правой нижней части изображения.

Изображенный на фотографиях автомобиль был выпущен в 2018 году. Автомобиль предназначен для рынка Великобритании и Ирландии.

Другие галереи Ford Fiesta

Другие галереи Ford 2018 года

  • 2010 Maybach 62
  • 2002 Mercedes-Benz Vaneo
  • 1956 Thornycroft Nippy
  • 1975 Pontiac Grand Safari
  • 2018 Ferrari F12berlinetta by MC Customs on ADV.1 Wheels (ADV10.0 M.V2 SL)
  • 2016 Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce Black by Novitec Rosso on Vossen Wheels (NV1)
  • Страна: США
  • Годы работы: 1903 — н.в.

В начале 21 века всемирно известная компания «Ford» отметила свой столетний юбилей.

Модели Ford

  • Aerostar
  • B-MAX
  • Bronco
  • Bronco II
  • C-MAX
  • Capri
  • Consul
  • Contour
  • Cougar
  • Crown Victoria
  • Custom
  • E-Series
  • Econoline
  • EcoSport
  • Edge
  • Endura
  • Escape
  • Escort
  • Escort (North America)
  • Everest
  • Excursion
  • Expedition
  • Explorer
  • Explorer Sport Trac
  • F-150
  • F-Series
  • Fairlane
  • Fairmont
  • Fiesta
  • Fiesta ST
  • Figo
  • Five Hundred
  • Flex
  • Focus
  • Focus RS
  • Focus ST
  • Freestar
  • Freestyle
  • Fusion
  • Fusion (North America)
  • Galaxie
  • Galaxy
  • Granada
  • GT
  • GT40
  • KA
  • Kuga
  • Laser
  • LTD Crown Victoria
  • Maverick
  • Model A
  • Model T
  • Mondeo
  • Mondeo ST
  • Mustang
  • Mustang Mach-E
  • Probe
  • Puma
  • Ranchero
  • Ranger
  • Ranger (North America)
  • S-MAX
  • Scorpio
  • Sierra
  • Spectron
  • Taunus
  • Taurus
  • Taurus X
  • Telstar
  • Tempo
  • Territory
  • Thunderbird
  • Torino
  • Tourneo
  • Tourneo Connect
  • Tourneo Courier
  • Tourneo Custom
  • Transit
  • Transit Connect
  • Transit Custom
  • Windstar
  • Zephyr

Популурные галереи

  • Jeep Grand Cherokee SRT 2016 года
  • Lamborghini Countach LP400 Periscopo 1975 года
  • Skoda 445 1957 года
  • Cole Series 890 Suburban 1923 года
  • Liebherr T264 2012 года
  • Toyota RAV4 Convertible 1998 года
  • Bentley Continental GT V8 Convertible 2015 года
  • Ferrari F12berlinetta Yellow by Novitec Rosso and RACE! 2016 года
  • Roller Team Auto-Roller 200 2009 года
  • Audi Cabriolet Hard Top 1997 года
  • Dodge B200 Sportsman Maxiwagon 1979 года

  • О проекте
  • Условия оказания услуг
  • Политика конфиденциальности
  • Вакансии
  • Реклама
  • Партнеры
  • Контакты

При использовании информации в электронном виде (интернет-сайт, электронный файл и т. п.) в каждом случае необходимо размещение активной гиперссылки на главную страницу Сайта или на страницу размещения соответствующего материала.

Все замечания и вопросы по сотрудничеству направляйте по электронной почте: auto@vercity.ru.

Обращаем ваше внимание на то, что изображения являются чьей-либо собственностью и добавлены посетителями сайта.

Администрация сайта не располагает информацией о правомерности публикования этих материалов.

Все изображения размещены в ознакомительных целях.

«Мне нужна маленькая машина, или, может быть, внедорожник. Да, малолитражка, типа кроссовера». Бинго! Fiesta Active для вас.

Можно конечно относиться скептически к Fiesta Active и её псевдовнедорожному обвесу, поскольку это малолитражка – не «правильный» полноприводный кроссовер, а нечто из серии Fiat Panda 4×4 и Suzuki Ignis AllGrip.

Но с другой стороны большому числу клиентов нужен как раз недорогой и преимущественно лёгкий автомобиль, который при необходимости может проехать по раскисшей после дождя дорожке или не боясь за целостность днища и бамперов способен штурмовать бордюры на узких городских улочках .

Мы решили выяснить подходит ли под эти запросы Ford Fiesta Active.

Первые впечатления

Пятидверная Fiesta Active — это практически самостоятельная модель с тремя уровнями оснащения на выбор и с целой линейкой двигателей, включающей все модификации 1,0-литрового бензинового EcoBoost, а также 1,5-литровый дизель с двумя вариантами мощности.

Fiesta Active невозможно не заметить с её контрастным защитным пластиковым обвесом, увеличенным на 18 мм по сравнению с обычной «Фиестой» дорожным просветом, красивыми 17-дюймовыми легкосплавными колёсными дисками и дополняющими кроссоверный стиль рейлингами на крыше. Интерьер отличает обивка с яркими цветными вставками. Сиденья в машине приподняты чуть выше обычного, что невысокие водители наверняка оценят. Тем не менее, этот хэтч по-прежнему ощущается маленьким автомобилем.

По умолчанию в Fiesta Active есть кондиционер, аудиосистема с сенсорным экраном и возможность выбора режима движения: «Эко», «Нормальный» и Slippery для дорог с плохим покрытием. В комплектации B&O Play добавляется контрастная крыша, круиз-контроль, датчики дождя и света, более крупный сенсорный экран мультимедиа с Apple CarPlay, Android Auto и дополнительный USB-разъем.

При выборе топовой версии Active X вы также получите камеру заднего вида, спутниковую навигацию, климат-контроль и бесключевой доступ. Но такой автомобиль стоит больше £20 000, при том что цены на Active стартуют с £17 795. Оптимальной видится машина в средней комплектации B&O Play со 100-сильным турбомотором 1.0T EcoBoost за £19 195. Нам же на тест досталась Fiesta Active со 140-сильным бензиновым «Экобустом» 1.0 за £19 995.

Как едет?

Приподнятая версия хэтчбека сохранила ту же сбалансированность, что и обычная Fiesta. Хотя, на самом деле, рулевое управление и настройки подвески для Active были изменены, да и в хорошей устойчивости машины на дороге не малая заслуга расширенной на 10 мм колеи. И оно того стоило, поскольку Fiesta Active сохранила то чувство бодрой малолитражки, не став по ощущениям ближе к кроссоверам. Это всё ещё Fiesta. Она также легка при поездках по городским улочкам и в маневрировании на парковке. Хотя тормоза её стали более цепкими и резкими, к чему надо привыкнуть.

«Турботройка» 1.0 из семейства EcoBoost под капотом нашей Fiesta Active – это самый мощный из предлагаемых для приподнятого хэтча бензиновых двигателей. Его отдача может показаться избыточной и даже пугающей, но с таким мотором машина способна доставить удовольствие и развлечь водителя. При этом довольно мягкая подвеска дарит ощущение комфорта. Также нам удалось опробовать 120-сильный вариант с турбодизелем 1.5. Он весьма тихий по меркам дизельных двигателей, но чтобы добиться от него максимума нужно всё время держать обороты достаточно высокими.

Конечно же это не кроссовер и тем более не внедорожник, но у Fiesta Active есть режим движения Slippery. При его активации электроника начинает работать таким образом, чтобы максимально использовать сцепление шин передних колёс. По заверениям «Форда» в таком моде автомобиль эффективнее преодолевает дороги с плохим покрытием, хотя маловероятно, что он сможет сам выбраться из грязного поля, если вы вдруг там застряли.

Признаться честно, во время тест-драйва мы не сталкивались с по-настоящему плохим дорожным покрытием, поэтому не станем особо критиковать способности этой машины вне асфальта. В конце концов, Fiesta Active — это псевдокроссовер и за рулём такого хэтча лучше проложить свой маршрут по гравийным дорогам, чем по пересечённой местности, полям и лесам. В этом случае приподнятый хэтч наверняка оправдает ваши ожидания.

Читать еще:  Ford Expedition 2017

Стоит ли покупать?

Если вы присматриваете себе симпатичную маленькую машинку, но с увеличенным дорожным просветом, то вариант от Ford определённо заслуживает рассмотрения. Fiesta Active – это хороший автомобиль, а с менее мощными бензиновыми двигателями для большинства он, вероятно, будет даже актуальнее и целесообразнее.

Однако, имейте в виду, что у этого хэтча много более крупных и способных конкурентов. Например, Renault Captur, Seat Arona и Kia Stonic. Да и цены на них зачастую ниже. Но несмотря на это в движении Fiesta Active всё же приятнее любого из этих паркетников, хотя по практичности и уступает им. Поэтому прежде, чем нести деньги автодилеру стоит определиться что вам больше по душе – вместительный и способный на плохом покрытии кроссовер или чуть приподнятая над землёй малолитражка с небольшим защитным обвесом.

Внутреннее убранство Fiesta Active 2018

Архитектура передней панели и компоновка салона «вседорожной» версии Фиесты в точности соответствует таковым в «гражданской» версии модели, а значит, потенциальные покупатели получат современную и респектабельную переднюю торпедо, первоклассный по меркам класса набор оснащения и качественные материалы отделки.

Главенствующее место на центральной торпедо отведено под сенсорный монитор (от 6,5 до 8 дюймов в диагонали) мультимедийной системы SYNC 3-поколения, поддерживающий возможность синхронизации со смартфонами на базе Андроид и iOS. Ниже располагается блок дефлекторов воздуховода и стильный с виду и чрезвычайно функциональный на практике блок управления климатической системой. К слову, главное отличие «вседорожной» версии от стандартной заключается в наличии контрастного декора на передней торпедо, картах дверей и креслах.

Салон Форд Фиеста Актив имеет пятиместную компоновку. Передним пассажирам предложены комфортабельные кресла с хорошей боковой поддержкой, широким диапазоном регулировок и качественной обивкой. Между креслами располагается удобный центральный подлокотник, без которого не обойтись во время длительных поездок и путешествий на дальние расстояния.

Второй ряд кресел предлагает достаточно места для расположения троих седоков, правда максимально вольготно тут себя будет чувствовать только два пассажира.

Объем багажника в пятиместной компоновке салона равен 292 л., в то время как со сложенным задним диваном пользователь получает максимальные 1093 л. Под фальшполом багажника располагается небольшой набор инструмента и запаска.

Ford Fiesta Active (2018-present)

Strengths & Weaknesses

Strengths

Weaknesses

Ford Fiesta Hatchback 1.1 zetec 3dr

Finance price £135 per month

Cash price £8,299

Ford Fiesta Active prices from £10,490 Finance from £164 per month

The Ford Fiesta Active brings a touch of adventure to the Fiesta range with its raised ride height and rufty tufty image. It’s a compact SUV or crossover in the sense that it’s a little higher off the ground than a regular Fiesta, is a bit wider, and is styled to look tough and chunky. In short, it’s just the job for the driver with an active lifestyle, or at least for someone who dreams of one.

There are many rivals like it including the popular Renault Captur, Honda HR-V, Nissan Juke, Mazda CX-3, Peugeot 2008 and Seat Arona. Despite being late to the party, the Fiesta Active is more significant than all of them because it’s based on the UK’s best-selling car, the Fiesta hatchback.

This relationship will be reassuring to anyone undecided about buying it since it enjoys most of the hatchback’s class-leading qualities.

These include fun handling (the steering is direct and well-weighted so you can sense where the wheels are pointing) and much better body composure than any rivals. This is partly a result of the car’s wider track (the distance between the left and right wheels) and the Fiesta’s already excellent body control. In fact, it copes with bumps slightly better than the regular Fiesta, although a VW Polo still feels smoother and more polished.

The more powerful of the two diesel engines suits the Active very well. However, the 1.0T EcoBoost 125 petrol is perfectly good, too, especially if your mileage doesn’t justify the diesel’s extra cost.

Most people seeking a slightly-elevated driving position will find the Active’s driving position spot on. It may look big from the outside but five adults will still find the Active’s interior a bit of a squeeze. Again, a VW Polo has slightly more rear legroom and a larger boot.

A neat, logically laid-out dashboard is another feature the Active inherits from the regular Fiesta.

The active is priced competitively against that model, too, with, for example, an Active 1 1.0T EcoBoost 100 costing £18,345, or about the same price as a Fiesta five-door with the same engine in slightly better equipped Titanium trim.

It’s a tough call but if you fancy something a bit different to a run-of-the-mill hatchback, the Fiesta Active is well worth a close look.

Plenty of tech, but you’ll have to pay extra for it

Equipment-wise, everything one can have in the regular Ford Fiesta is available in the Active model too. Highlights include the SYNC 3 infotainment system (standard on the Active), the excellent B&O Play sound system, as well as driving-assistance features such as Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection, Forward Collision Warning, Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert, Traffic Sign Recognition, Auto High Beam, Adaptive Cruise Control, and much more. Most of these gadgets are optional, though.

Ultimately, I think the Fiesta Active targets buyers who are style-conscious, more specifically people who follow trends. And since crossovers and SUVs are the most popular types of vehicles right now, the Fiesta Active has all it takes to become a sales success. But it should also appeal to buyers who want a car that can do everything because the Active is the most versatile and grown-up member of the new Fiesta family.

If you want one, you should be prepared to pay slightly more than for a regular Fiesta in a similar powertrain and equipment configuration. Prices start from €17,950 in Germany for the base trim level with the 85-hp 1.0-liter EcoBoost engine, but you should know even the entry-level Active model has a comprehensive standard equipment since it’s based on the regular Fiesta’s Titanium trim level.

Ford Fiesta Active (2018) Models and Specs

Dimensions
Length4040 mm
Width1941 mm
Height1476 mm
Wheelbase2494 mm
Miscellaneous
Kerb Weight1144–1207 kg
Boot Space
Warranty3 years / 60000 miles
Servicing18000 miles
Costs
List Price£18,045–£21,785
Insurance Groups11
Road Tax BandsA–D
Official MPG46.3–64.2 mpg
Euro NCAP Safety Ratings
Adult
Child
Pedestrian
Overall

On sale until April 2020

Hatchback
VersionList PriceMPG0-62
1.0T 100 Active B+O Play EcoBoost 5dr
1.0T 100ps Act 1 EcoBoost Powershift 5dr£20,24546.3 mpg12.9 s
1.0T 100ps Active 1 EcoBoost 5dr
1.0T 100ps Active X EcoBoost 5dr56.5 mpg11.2 s
1.0T 100ps Active X EcoBoost Auto 5dr46.3 mpg12.9 s
1.0T 125 Active B+O Play EcoBoost 5dr
1.0T 125ps Active 1 EcoBoost 5dr
1.0T 125ps Active X EcoBoost 5dr56.5 mpg10.4 s
1.0T 140 Active B+O Play EcoBoost 5dr
1.0T 140ps Active X EcoBoost 5dr54.3 mpg9.7 s
1.0T Active B+O Play EcoBoost Powershift 5dr£21,34546.3 mpg12.9 s
1.5 TDCi 85ps Active 1 Nav 5dr

On sale until October 2019

Hatchback
VersionList PriceMPG0-62
1.0T 85ps Active 1 EcoBoost 5dr£18,04556.5 mpg12.7 s
1.5 TDCi 120 Active B+O Play Nav 5dr£21,78564.2 mpg9.5 s
1.5 TDCi 120ps Active X 5dr64.2 mpg9.5 s

Ford Fiesta Active 2018 has been revealed. The latest variant is a small-SUV version of the UK’s most popular car.

Powering the range is Ford’s 1.0-litre EcoBoost petrol engine which is offered with four different power outputs: 85PS, 100PS, 125PS and 140PS, allied to a new six-speed manual gearbox delivering from 105g/km CO2 emissions.

Ford’s 85PS 1.5-litre TDCi diesel engine is also available as an option with low CO2 emissions from 96g/km.

All engines come with Auto Start-Stop technology to improve fuel economy and a new Eco button has been added to improve efficiency.

There are also three driving models — Eco, Normal and Slippery — for different road conditions and off-roading is assisted by Ford’s Electronic Stability Programme (ESP) with Hill Start Assist.

The Fiesta range is known for being one of the safest small cars on the market, earning a five-star Euro NCAP safety rating.

The Active has rugged SUV-inspired styling and features

It comes with standard driver and front passenger airbags, front side impact airbags and front and side rear curtain airbags and aided by front and rear seat belt pre-tensioners.

In addition to this there is anti-lock braking system with electronic brake-force distribution and Electronic Stability Control.

On-road safety is boosted thanks to lane-keeping technology, rear seat belt minder, rear centre headrest, auto headlamps, Ford’s Quickclear heated windscreen for faster getaways on frosty mornings and the Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), while passenger comfort aids include electric front and rear windows, rear privacy glass, driver seat height and lumbar adjustment and air-conditioning.

All variants come with Ford’s SYNC 3 infotainment system as standard which is compatible with Apple CarPlay and Android Auto and can be controlled via vouch or touch commands.

The interior of the new Fiesta Active 2018

The Fiesta Active B&O PLAY comes with an enhanced audio system comprised of 360-degree sound and 10 speakers.

This variant also comes with black roof with black roof rails and matching electrically operated and heated door mirrors, a yellow colour theme and additional features such as cruise control, rain sensing wipers, auto-dimming rear view mirror, a centre console with armrest and illuminated cup holders, plus a 4.2in TFT instrument cluster screen with traffic sign recognition.

At the top of the range is the Active X which comes with partial leather upholstery with heated front seats, power-foldable door mirrors with puddle lights, Ford SYNC 3 Navigation system with DAB radio and 8in touchscreen, the KeyFree system with keyless entry and start, and a rear-view camera with rear parking sensors.

Prices for the entire range start at £17,790 for the Fiesta Active 1 and £19,190 with B&O PLAY and £20,290 for the Active X.

2018 Ford Fiesta Active review — price, specs and release date

Priced from £17,795 Release date On sale now

When you think about it, the concept of the Ford Fiesta Active does seem like a bit of a no-brainer.

It’s simple. The latest Fiesta has already proved to be a runaway success since going on sale since last September, quickly picking up where its predecessor left off at the top of the sales charts in the UK.

With the sporty ST-Line and the posh Vignale versions, it has already proved to be a brilliant car that appeals to a number of different buyers. But while the small hatchback sits at the top of the list of biggest sellers, the general buying trend in the new car market continues to shift towards SUVs.

So, with the Fiesta Active, Ford has taken the Fiesta and toughened it up. As well as increasing its width by 10mm and its ride height by 18mm, it has added plastic body cladding and roof rails for the full 4×4 look. Ford reckons that’ll be enough to ensure the Active gobbles up 15% of Fiesta sales.

We’ve driven it abroad and were impressed, and now we’ve had a chance to drive it in the UK.

2018 Ford Fiesta Active on the road

When you step inside the Active, you notice the slightly higher driving position over the standard car, although it’s raised by only 18mm, so you don’t feel like you’re on stilts. It merely takes the standard car’s brilliant driving position and shifts the whole thing slightly further off the ground. And because that loftiness comes from higher-riding suspension, the Active has a little bit more ground clearance than the regular Fiesta.

If you live down the end of a rutted track, that could be of great use to you. For everyone else, the greater benefit is the slightly softer ride. The standard Fiesta is on the firm side, but the Active’s suspension has been tweaked to better cope with sharp jolts, so it does a slightly better job of smoothing out scruffy surfaces. In the UK, over our less than perfect roads, the Active does well to soak up imperfections better than the standard Fiesta does. The difference may be subtle, but it’s definitely there.

You’ll also notice a slightly blunter dynamic edge compared with other Fiestas – particularly the sporty ST-Line version. In the Active, the car’s body rolls a tad more in corners and it generally doesn’t feel quite so well tied-down through fast, twisty bends. But again the difference is very small – this is no great transformation from the standard Fiesta, rather a useful iteration that will appeal to a slightly different group of buyers.

A further addition to the Active is the choice of three drive modes – Normal, Eco and Slippery. The two former settings are fairly self-explanatory, while Slippery adjusts the car’s traction control to help when you’re driving on lower-grip surfaces, like snow or mud.

All the other traits that make the Fiesta such a cracking small car remain. The steering is especially sweet and well-weighted, while the Ecoboost 140 engine of our test car is an absolute corker, offering warm hatch performance yet palatable running costs. The Active offers the same engines as the standard Fiesta, but while the Ecoboost 140 really impresses, it’s actually the Ecoboost 100 that offers the best balance of performance and cost.

If you’re scratching your head trying to think of rivals for the Active, you’re not alone. In fact, we could only think of one other small hatchback with an SUV twist: the Hyundai i20 Active. And the Fiesta Active offers better driving dynamics, a smoother ride and a plusher interior than that car.

2018 Ford Fiesta Active interior

The Active is available in three different trims. 1 is based on Zetec trim – our favourite on the regular Fiesta – and gets LED lights, 17in alloys, automatic lights and wipers, lane-keeping assist and Ford’s latest Sync 3 infotainment system.

B&O Play gets an upgraded stereo, while range-topping X gets a part-leather interior with heated front seats, electrically folding door mirrors with puddle lights, sat-nav, a rear-view camera and rear parking sensors.

Inside, not much feels different from the standard Fiesta, with a general feeling of high quality throughout that gets close to the best in class. The boot is slightly disappointing compared to those of the Seat Ibiza and Skoda Fabia, however.

For the full tour of the Fiesta’s interior, check out our 16-point review here.

Ford Fiesta: rialzata, ma sempre agile

La Ford Fiesta presentata lo scorso anno è disponibile anche nella versione Active, che trasforma questa utilitaria in una piccola crossover. Le differenze rispetto agli altri modelli riguardano le estese protezioni in plastica nera nei parafanghi e nella zona inferiore della carrozzeria, le barre sul tetto, i paraurti specifici e la distanza fra il fondo dell’auto e il suolo accresciuta di 18 mm. Inoltre, con un tasto nel tunnel fra i sedili si può selezionare una modalità di guida specifica per i fondi viscidi (le altre sono quella “normale” e la Eco per contenere i consumi) che, agendo sul controllo della trazione e sull’Esp, agevola la mobilità su fango o neve.

La Ford Fiesta Active è già in vendita, unicamente con carrozzeria a cinque porte, e con sei motori a scelta. A benzina ci sono dei tre cilindri: il 1.1 da 86 cavalli e il 1.0 turbo con 101 CV (anche con cambio a doppia frizione: € 2.000), 125 o 140 CV. I 1.5 diesel hanno invece 86 o 120 CV. I prezzi sono compresi fra € 18.400 per la meno potente delle versioni a benzina e € 21.250 per quella da 140 CV del test. Sono di serie l’avviso d’involontario cambio di corsia, i cerchi in lega di 17”, il climatizzatore manuale e l’impianto multimediale con alcune funzioni attivabili con la voce e compatibilità con Android Auto e Apple CarPlay (Sync 3). Per € 700 si possono aggiungere il climatizzatore automatico e il navigatore con schermo di 8”.

L’abitacolo della Ford Fiesta Active resta quello moderno e serioso delle altre versioni, ma con i sedili posti più in alto di un centimetro. Lo spazio non manca per chi siede davanti; dietro, invece, si sta bene soltanto in due, e i più alti non hanno molto agio per le gambe. I comandi sono ordinati e dallo schermo tipo tablet nella consolle si governa facilmente il sistema d’infotainment. Le finiture sono accurate; si può solo criticare l’aspetto troppo economico, per una vettura da oltre € 20.000, della plastica rigida che riveste quasi interamente i pannelli delle porte. Il baule non delude per accessibilità e ha anche il doppio fondo, ma la pur buona capienza (303/984 litri) è inferiore a quella di alcune rivali.

Più alta da terra, la Ford Fiesta Active 1.0 S&S Ecoboost 5p consente di avventurarsi sui terreni sconnessi con maggiore tranquillità rispetto alle altre versioni, e senza perdere un granché in termini di guida sull’asfalto. L’auto del test montava pneumatici 215/55 R17, dal battistrada sportivo, e in effetti l’agilità e la rapidità di risposta ai comandi del guidatore non fanno rimpiangere le versioni più “stradali”. La guida è divertente, anche per merito dello sterzo preciso e diretto e del cambio ben manovrabile; il rollio viene limitato da sospensioni piuttosto solide, ma non tanto da penalizzare il comfort. Il tre cilindri, dalla sonorità particolare ma ben smorzata, spinge vigoroso (seppur non “cattivo”) a ogni regime; riteniamo che i valori dichiarati (9,4 secondi per lo “0-100” e 200 km/h di velocità massima) siano effettivamente raggiungibili. Nel test su strade collinari affrontate con brio, il computer di bordo ha calcolato un consumo di 14 km/l. Non eccezionale la visibilità: i montanti del tetto fortemente inclinati tolgono visuale nelle svolte sia davanti sia dietro, e gli specchietti esterni sono molto stretti.

Pregi
> Comfort. L’insonorizzazione è efficace e le sospensioni filtrano abbastanza bene le sconnessioni.
> Guida. È divertente e sicura.
> Sterzo. Preciso e diretto piacerà agli sportivi.

Difetti
> Divano. È un po’ più stretto di quelli delle rivali.
> Plastiche. Dato il prezzo, quelle dei pannelli porta dovrebbero avere un aspetto migliore.
> Specchietti. Quelli esterni sono piccoli, e in generale la visuale posteriore non è delle migliori.

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector