Evakuator-gruzovik.ru

Авто журнал
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Ford Explorer 2018-2019 — Полноразмерный американский кроссовер

Ford Explorer 2018-2019 — Полноразмерный американский кроссовер

Начиная с 2018 года компания Ford проводит реструктуризацию своего бизнеса, которая затронула многие рынки. В 2019 году компания решила уйти с российского рынка легковых автомобилей (останется только коммерческое направление). Выпуск легковых автомобилей на российских заводах будет прекращен, а на весь модельный ряд будет распространятся существенная скидка. Компания обещает выполнить все обязательства по послепродажному обслуживанию и обеспечению запасными частями.

Ford Explorer — полноразмерный кроссовер от американского производителя. Впервые был показан публике в 1990 году, в качестве приемника Ford Bronco. На данный момент на рынке предлагается пятое поколение.

Ford Explorer пятого поколения вышел на рынок Северной Америки как автомобиль 2011 модельного года. Новый SUV от Форд поменялся с ног до головы — сменил рамную конструкцию на более легкую и современную с несущим кузовом, вдобавок получил стильный динамичный дизайн. Модель получила признание экспертов и покупателей, а также была отмечена наградой North American Track of the Year 2011. В дальнейшем фордовский кроссовер стал основой для полицейского автомобиля Police Interceptor Utility — согласитесь, этим может похвастаться не каждый кроссовер.

Хотя машины предыдущих поколений создавались для локального американского рынка, модель пятого поколения стала глобальной. Кроме США Explorer собирается на заводе в Венесуэле, а для нашего рынка модель выпускают на предприятии Ford-Sollers в Елабуге. На данный момент на российском рынке представлена модель прошедшая основательный рестайлинг в 2015 году и легкое обновление 2018 года.

Основными конкурентами американца можно назвать японские и корейские полноразмерные кроссоверы:

  • Nissan Pathfinder,
  • Toyota Highlander,
  • Mazda CX-9,
  • KIA Sorento Prime,
  • Hyundai Grand Santa Fe,
  • Volkswagen Teramont

Среди козырей Форда — мощный турбированный мотор в топовой комплектации, а также настоящий американский дизайн и комфорт.

Чтобы купить новый Форд Эксплорер нужно заплатить как минимум 2 455 000 рублей или в кредит от 14 000 рублей в месяц. Столько стоит машина в стандартной комплектации XLT с 3,5-литровым V6 мощностью 249 л.с., 6-ступенчатым “автоматом” и полноприводной трансмиссией.

Новшества во внешнем дизайне

Внешний облик пережившего рестайлинг внедорожника подвергся минимальной коррекции, так что сходу обнаружить все новшества будет задачей не из простых. Лишь скрупулезный осмотр фронтальной части автомобиля позволяет выявить новый дизайн решетки радиатора, а также чуть подкорректированную архитектуру бампера с декоративной планкой на всю ширину кузова и пересмотренными секциями противотуманок. На месте прежних С-образных блоков светотехники теперь располагаются куда более компактные горизонтальные штрихи, дополненные прорезями для лучшего охлаждения тормозных дисков передних колес.


Фото Форд Эксплорер 2018 (исполнение Sport)

Кормовая часть видоизменилась главным образом за счет легкой модернизации бампера. Малозаметный нюанс – появление по бокам вставок, являющихся продолжением схожих по стилистике элементов боковин кузова. Еще одно нововведение коснулось версий Platinum и Sport, получивших иную конфигурацию выхлопной системы. Вместо прежних трапециевидных насадок они обзавелись парой разведенных по краям «двустволок». Вариант Sport, к тому же, можно отличить по черным глянцевым деталям внешнего декора, тогда как остальные модификации щеголяют блестящим хромом.


Корма внедорожника

Не обошлось и без дежурной ревизии палитры кузовных эмалей. Гамма цветов нового Форд Эксплорер пополнилась оттенками Platinum Dune Tricoat, Burgundy Velvet Tinted Clearcoat, Cinnamon Glaze и Blue Metallic. Плюс к этому внедорожник разжился пятью новыми вариантами колесных дисков.

Интерьер заряженного Ford Explorer

Салон Sport-версии не претерпел никаких изменений и по-прежнему радует хорошо продуманной эргономикой, лаконичным дизайном оформления и качественными материалами отделки (мягкие пластики, натуральная кожа Nirvana, алюминий и натуральное дерево).

Водительское место представлено удобным трехспицевым мультирулем, а также современным щитком приборов с аналоговыми циферблатами и крупным ЖК-монитором бортового компьютера. В центральной части торпедо располагается крупный дисплей мультимедийного центра, посредством которого также осуществляется управление климатом, а прямо под ним – оригинально оформленный блок аудиосистемы.

Между креслами первого ряда располагается внушительного размера подлокотник, без которого не обойтись во время длительных путешествий. Задний диван с лёгкостью вмещает троих пассажиров, причём свободного пространства достаточно во всех направлениях, а вот третий ряд кресел, традиционно, подойдёт разве что подросткам и детям.

Объем багажника в семиместном исполнении равен 595 литрам, в то время как со сложенным вторым и третьим рядом кресел владелец авто получает внушительные 2314 литра погрузочного пространства. Все это делает автомобиль отличным спутником для длительных поездок всей семьёй, особенно если вспомнить, что в сравнении с прошлым поколением внедорожника, производитель существенно улучшил звукоизоляцию.

Читать еще:  Ford Expedition 2017

Бездорожье? Нет!

Все, забудьте. Это — кроссовер, и точка. Даже вместе с его продвинутой интеллектуальной системой управления полным приводом Terrain Management 4WD System. Здесь есть четыре режима: грязь, песок, колея, снег. В каждом из них электроника меняет настройки педали газа, алгоритмы работы коробки передач и многодисковой муфты. В условиях твердого грунта и асфальта испытывать эти режимы бесполезно. Но на крутые горы Explorer забирается без проблем, так же легко с них спускается благодаря системе контроля спуска с горы. Клиренс 211 мм не выдающийся для автомобиля с такими габаритами, но зимой можно будет не бояться сугробов. Хотя при нескромной массе Ford Explorer больше двух тонн в грязь я бы советовал не соваться.

В сухом остатке за Ford Explorer остаются традиционные американские ценности — много автомобиля за свои деньги и шикарное оснащение. Но с этими ценностями рядом идут и недостатки. Качество и дизайн интерьера недотягивает до немецких конкурентов, настройки шасси неидеальны. Возможно, базовая версия с 18-дюймовыми колесами была бы чуть более валкая, но при этом не такая жесткая на «мелочах».

Лично я смело записываю Ford Explorer в семейные кроссоверы. Во всяком случае мои близкие остались довольны. Но в черном цвете новый Explorer вполне способен приподнять статус владельца. Выглядит-то внушительно.

Driving Impressions

It’s easy to find the limits of the base V6. It’s quick enough around town, but on a winding road under acceleration between the curves, there’s not enough torque at lower rpm, demanding constant downshifting of the transmission to find it, and the shifts are slow unless you’re in Sport mode, which most models have. That mode brings quicker shifts and throttle response. Paddle shifters aren’t available at all.

The 2.3-liter four-cylinder turbo has sharper acceleration with good low end, so it spurts away from corners. It loves Sport mode. It has a sweet sound: throaty, with amplified engine notes piped into the cabin. If you’re the least bit enthusiastic about driving, you need this engine.

The suspension uses MacPherson struts in front with an isolated subframe, and multi links in the rear, with anti-roll bars at both ends. The Sport gets a quicker steering rack, firmer suspension bits, and a strut tower brace with stiffer anti-roll bar in front.

The Explorer’s off-road capability is modest. Rugged terrain is not its forte. But it will get you and six friends or family through the snow to a ski resort, and back down off the icy mountain safely, an achievement maybe not so modest. The system has Normal, Mud, Sand, and Snow modes, and electronically varies the throttle and braking to deliver the best traction.

Prices shown are the prices people paid including dealer discounts for a used 2018 Ford Explorer Sport 4WD with standard options and in good condition with an average of 12,000 miles per year. Taxes and fees (title, registration, license, document and transportation fees) are not included.

Average price paid

Info & Definitions

J.D. Power captures actual vehicle prices paid every day by people like you. From this data, J.D. Power tracks the average price paid and the price range paid by the majority of people.

New car prices paid include dealer discounts for the same typically equipped vehicle (year, make, model, trim) and do not include taxes, fees (title, registration, license, document and transportation fees), manufacturer incentives and rebates. Check the manufacturer’s website for current incentive and rebate offers that might apply to you, and subtract from the prices shown for the price range most relevant to you.

Used car prices paid include dealer discounts for the same typically equipped vehicle (year, make, model, trim) in good condition with an average of 12,000 miles per year. Taxes and fees (title, registration, license, document and transportation fees) are not included.

The pricing data is an estimate, but not a guarantee, based on J.D. Power’s detailed analysis of transactions from the last 30 days for new cars and from the last 4-8 weeks (depending on the model) for used cars.

MSRP: The Manufacturer’s Suggested Retail Price or MSRP is the price the manufacturer recommends the dealer charge for its new vehicles.

Читать еще:  Ford Galaxy 2016

Invoice Price: The price on the vehicle manufacturer’s bill to the dealer. It may not reflect the dealer’s actual cost of the vehicle and may vary across dealers.

Predicting continued growth in the SUV market – no big leap of faith required, there – Ford announced updates to its big Explorer SUVs tonight at the New York Auto Show. The 2018 Explorer Platinum and the 2018 Explorer Sport get some front and rear styling updates (four exhausts in the back, called «quad exhaust tips,» for example) and tech and safety enhancements that Ford thinks buyers will want as the SUV market continues to grow in the coming years.

  • Ford Explorer ST With 400+ HP Spied For The First Time

Ford’s vice president of U.S. marketing, sales, and service, Mark LaNeve, said at the event that the SUV segment has grown from 28 percent in 2006 to 40 percent in 2016 and Ford is predicting it will grow to 45 percent in the next five-to-seven years.

The main focus of the updates to the Explorer are in the tech side, with 4G modems that serve at WiFi hotspots for up to 10 devices at once. Yes, that’s more devices than there are seats in the Explorer, so if you buy an Explorer, make sure to get your kids an extra iPad while you’re at it. You didn’t want to talk to them anyway, right?

A new Safe and Smart package on the ’18 Explorer will give you things like cross-traffic alerts and lane-keep assist, blind-spot warnings, and adaptive cruise control. Instead of being offer à la carte as they are on the 2017 models.

The new Explorer is just one facet of Ford’s big SUV push. As previously announced, Ford is going to introduce five new SUVs in North America by 2020, including the new Bronco, the 300-mile all-electric SUV, the EcoSport, and two others that have not yet been announced. The refreshed 2018 Explorer will come to Ford dealers this fall with three different powertrain options (a 2.3-liter Ecoboost four-cylinder, a 3.5-liter twin-turbo EcoBoost V6, and a second 3.5-liter, this one naturally aspirated).

Gallery: 2018 Ford Explorer

  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
  • Share on Flipboard
  • Share on Reddit
  • Share on WhatsApp
  • Send to email

Ford Projects Continued SUV Growth, Announces Explorer Updates for 2018

Ford projects the SUV segment will continue growing, accounting for more than 45 percent of the non-premium U.S. retail industry in the next five to seven years
Ford is well-positioned for further SUV growth, with plans to add five all-new SUVs to its North American lineup by 2020
New 2018 Explorer strengthens Ford’s most well-known SUV, giving customers upgraded style, technology improvements and more choice, including an available 4G modem with standard new Wi-Fi hotspot for up to 10 devices, plus SYNC® 3

NEW YORK, April 10, 2017 – Ford sees the SUV segment growing further – accounting for more than 45 percent of the non-premium U.S. retail auto industry in the next five to seven years. Ford is well-positioned for this growth, with plans to add five all-new SUVs to its lineup in North America by 2020.

Demographics are driving the anticipated trend, as more millennials and baby boomers favor the functionality and technology SUVs bring.

«In the 1990s, SUVs defined the unstoppable American spirit, and once again, we’re seeing a utility boom take hold with a whole new generation of customers,» said Mark LaNeve, Ford vice president, U.S. marketing, sales and service. «Two sets of consumers – millennials and baby boomers – are driving this growth, and Ford will be ready with a full portfolio of SUVs to meet their needs.»

Today, 35- to 44-year-olds buy more midsize and large SUVs than any other demographic – and even more millennials are expected to join this SUV-loving group as they age. Baby boomers – already buying nearly 30 percent of small SUVs – are expected to lean even more heavily into SUVs as they age, with the youngest in this group turning 53 years old this year.

Читать еще:  Ford Ecosport 2

Ford already has a full utility lineup – including the fun, capable and connected EcoSport, technology-packed Escape, stylish Edge crossover, all-new full-size Expedition that’s the smartest, most adaptable and capable ever, and now, the new Explorer that’s on its way.

For 2018, Explorer has been further upgraded, providing customers freshened front and rear styling details, even better technology and more choice.

Explorer offers an available 4G embedded modem that includes a Wi-Fi hotspot and supports as many as 10 devices at once – up to 50 feet away from the vehicle.

It also features SYNC Connect, which allows owners to connect with Explorer remotely using FordPass® to start, lock, unlock and locate their vehicle from almost anywhere – while also allowing access to important vehicle diagnostic information.

This technology joins such existing features as enhanced active park assist, which uses ultrasonic sensors and electric power-assisted steering to help drivers with parallel and perpendicular parking; park-out assist, which helps drivers pull out of parallel parking spots; and intelligent all-wheel drive with Terrain Management System™, which enables improved driving capability by sending power where needed.

For 2018, Explorer also offers a newly available Safe and Smart Package that combines high-demand driver-assist features for a great value. The package includes:

Adaptive cruise control and collision warning with brake support uses radar to detect moving vehicles directly ahead, and changes cruising speed if necessary

Blind Spot Information System uses radar to trigger a warning when another motorist is in the driver’s blind spot

Cross-traffic alert uses radar to help alert drivers to oncoming traffic when backing out of a parking space

Lane-keeping system automatically detects left- and right-hand road lane markings using front camera system. A vibration in the steering wheel alerts the driver if the vehicle begins to drift out of its lane. System can also provide steering torque to help guide the vehicle back into the lane if needed

Auto high-beams use windshield-mounted cameras to automatically switch between high-beam and low-beam settings when oncoming traffic is detected

Rain-sensing wipers

Drivers can opt for five different series featuring three different engines including a 2.3-liter EcoBoost® four-cylinder that delivers 280 horsepower at 5,500 rpm and 310 lb.-ft. of torque at 3,000 rpm. Explorer Sport and Platinum edition models are equipped with a 3.5-liter twin-turbocharged EcoBoost V6 featuring new quad exhaust tips. The engine generates 365 horsepower at 5,500 rpm and 350 lb.-ft of torque at 3,500 rpm.

Customers have more personalization options for 2018 with four new exterior color choices – Burgundy Velvet Tinted Clearcoat, Cinnamon Glaze, Platinum Dune Tricoat and Blue Metallic. Explorer gets five new wheel choices as well.

The 2018 Explorer arrives at dealerships this fall. It is built at Chicago Assembly Plant.

Schedule a Ford Explorer Test Drive in Union Grove, WI

Bring your family in to Martin Ford in Union Grove, WI take your favorite Ford Explorer for a spin! After you’ve found the trim level you like best in our new Ford Explorer inventory, schedule your appointment by calling our dealership at (262) 336-8178. Be sure to check out the factory incentives available at Martin Ford to see if you qualify for savings on your new Explorer SUV.

Refine Search

  • 2021 (1)
  • 2020 (1)
  • 3rd Rear Seat (2)
  • 4WD/AWD (2)
  • Blind Spot Monitor (2)
  • Bluetooth Audio (2)
  • Cruise Control (2)
  • Heated Seats (1)
  • Navigation System (2)
  • Rear View Camera (2)
  • Satellite Radio (2)
  • Tow Hitch/Tow Package (2)
  • Turbo Charged Engine (2)
  • Wi-Fi Hotspot (2)

Новый Форд Эксплорер 2020 2021 года: комплектации и цены

Продажи обновленного автомобиля уже стартовали, и представители американского концерна предлагают модель четырех модификаций. Базовой станет комплектация XLT с шестью подушками безопасности, кондиционером, датчиками дождя и света.

В версиях Эксплорер Limited/Limited Plus покупатель получит панорамную крышу, кожаный салон, сиденья с вентиляцией, аудиосистему премиум-класса. Вариация Sport похвастает тонированными фарами и интересным обвесом.

КомплектацияМинимальная стоимость (млн руб.)
XLT2.7
Лимитед2.96
Лимитед Плюс3.16
Спорт3.31

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector