Evakuator-gruzovik.ru

Авто журнал
2 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Ford EcoSport ST-Line 2018: ещё больше спортивности

Ford EcoSport ST-Line 2018: ещё больше спортивности

Обзор Ford EcoSport ST-Line 2018: внешний вид модели, интерьер, технические характеристики, системы безопасности, цены и комплектации. В конце статьи — видео панорама Форд ЭкоСпорт ST-Line 2018 года!

Содержание обзора:

  • Внешний вид
  • Салон
  • Характеристики Ford EcoSport ST-Line 2018
  • Системы безопасности
  • Стоимость и комплектации Форд ЭкоСпорт ST-Line 2018 года
  • Видео

Ford EcoSport – компактный городской кроссовер, впервые дебютировавший на мировой арене ещё в 2003 году. С тех пор кроссовер успел сменить уже второе поколение, которое официально было представлено зимой 2012 года, и навязать нешуточную борьбу своим основным конкурентам в лице Nissan Juke, Peugeot 2008 и Renault Duster.

До российского рынка автомобиль добрался лишь в 2014 году, где получил тёплый приём и стал одной из самых продаваемых моделей в своем классе. Причиной успеха Ford EcoSport в РФ стала привлекательная и современная внешность, качественный салон, богатая комплектация и, конечно же, невысокая стоимость.

Осенью 2017 года руководство Форд представило обновлённую европейскую версию Ford EcoSport, получившую ряд визуальных и внутренних отличий, а также специальный спорт-пакет ST-Line, придавший автомобилю ещё более динамичного и спортивного облика.

Ford EcoSport 2019 для Европы получил пакет ST-Line

В сентябре две тысячи семнадцатого компания Ford представила обновленный вариант кроссовера EcoSport для европейского рынка. Новая модель получила целый ряд отличительных особенностей как в плане оформления экстерьера, так и технически.

Снаружи новый кузов Форд Экоспорт 2018-2019 (фото, цена и комплектации) практически ничем не отличается от глобальной версии, при этом кроссовер для Старого Света получил эксклюзивную двухцветную окраску кузова и опциональный «спортивный» пакет ST-Line, предусматривающий установку иных бамперов и 17-дюймовых колес.

Комплектации и цены Ford EcoSport 2020

КомплектацияЦена
1.5 (123 л.с.) Ambiente MT51 116 000
1.5 (123 л.с.) Trend MT51 184 000
1.5 (123 л.с.) Trend Plus MT51 254 000
1.5 (123 л.с.) Trend AT61 264 000
1.5 (123 л.с.) Trend Plus AT61 314 000
1.5 (123 л.с.) Titanium AT61 374 000
2.0 (148 л.с.) Trend 4WD AT61 394 000
1.5 (123 л.с.) Titanium Plus AT61 424 000
2.0 (148 л.с.) Trend Plus 4WD AT61 454 000
2.0 (148 л.с.) Titanium 4WD AT61 514 000
2.0 (148 л.с.) Titanium Plus 4WD AT61 564 000

MT5 — механика 5-ст., AT6 — автомат 6-ст., 4WD — полный привод

Заметим, что рестайлинговый паркетник сохранил заднюю распашную калитку, при этом запаска на корме автомобиля по умолчанию отсутствует — на рынке Старого Света ее предлагают только в качестве опции. Среди других изменений — новые бампера и радиаторная решетка, а также подретушированная светотехника.

В отделке салона обновленного Эко Спорт 2018 применили более качественный мягкий пластик, а версия в исполнении ST-Line имеет комбинированную отделку интерьера. Ревизии подверглись передняя панель, приборка, центральная консоль и даже сиденья.

Самые доступные комплектации авто оснащены простенькой мультимедийкой с 4,2-дюймовым экранчиком, а более дорогим версиям положен современный комплекс SYNC 3 с дисплеем диагональю 6,5 или 8,0 дюймов. В целом, оформление интерьера кроссовера теперь напоминает новый Форд Фиеста 7.

Багажник паркетника был увеличен с 333 до 354 литров, а при сложенных спинках размер отсека достигает 1 184 л (было 1 238). При этом в компании пересмотрели механизм складывания заднего ряда, поэтому подушка дивана теперь сдвигается вперед, а на ее место ложится спинка, тем самым образуя ровный пол.

Технические характеристики

Под капотом Форд Экоспорт 2018-2019 года получил 1,5-литровый дизель EcoBlue нового поколения. Такой движок оснащен малоинерционным турбокомпрессором и встроенным в головку блока впускным коллектором. Его производительность составляет 125 л.с. и 300 Нм крутящего.

В линейке силовых агрегатов сохранился прежний 1,5-литровый дизель TDCi, отдачу которого повысили с 95 до 100 сил, а также литровый бензиновый турбомотор, доступный в двух вариантах форсировки: на 125 и 140 «лошадей».

Вышеперечисленные движки работают в связке с новой шестиступенчатой механикой, однако для машин со 125-сильным мотором можно заказать АКПП на шесть передач. Все модификации имеют передний привод, и только для версии с 1,5-литровым дизелем доступно полноприводное исполнение. Российский вариант лишился атмосферника 1.6, а модернизированный 2,0-литровый бензиновый Duratec (получил непосредственный впрыск вместо распределенного) выдает теперь 148 л.с. и 194 Нм.

Подвеска рестайлинговой версии Ecosport тоже подверглась изменениям. На машину установили новые амортизаторы и пружины, а также заменили балку задней полузависимой подвески. Плюс корректировки затронули настройки рулевого механизма и системы стабилизации. За доплату стали доступны ксеноновая оптика, камера заднего вида, круиз-контроль, обогрев руля и система контроля «слепых» зон, а вот от робота PowerShift решено было избавиться.

Сколько стоит

Производство нового Форд Экоспорт для Европы наладили на предприятии в городе Крайова (Румыния), до России первые машины добрались только летом 2018 г. Отныне цена начальной модификации с полуторалитровым движком, МКПП и передним приводом начинается от 983 000 рублей, а за аналогичную версию, но с шестидиапазонным автоматом просят минимум 1 113 000 руб.

Вариант с топовым 2,0-литровым движком идет только с полным приводом и АКПП — за такую машину предстоит выложить минимум 1 253 000 р, а самый дорогой вариант в комплектации Titanium Plus стоит уже 1 423 000. Для российской модификации увеличили объем бачка для омывающей жидкости до 4,5 литров, а веерные форсунки стеклоомывателей оснастили электроподогревом.

Ford EcoSport Motability Offers

The Ford EcoSport Motability range boasts a higher-than-normal ride height, making it feel like a rugged, compact SUV. The EcoSport has practical layout, a large, responsive touchscreen infotainment system a choice of efficient engines. Discover all the latest Ford EcoSport Motability information and this month’s Advance Payment offers here.

Ford EcoSport Zetec

Ford EcoSport ST-Line

Ford EcoSport Titanium

Ford EcoSport ST-Line

Ford EcoSport Titanium

Ford EcoSport ST-Line

Ford EcoSport Zetec

The manufacturer may have recently updated the specification or stopped building that exact trim level. Check with your local Ford dealership to see if the vehicle can still be ordered through the Motability Scheme.

Vehicle information originates from a 3rd party, is subject to change and is shown for guidance only. We cannot be held responsible for any discrepancies in the data

We advise that you obtain professional and/or specialist advice from Motability, a trained and accredited Motability specialist at a Motability approved car dealership or a related agency or organisation before acting on the basis of the content on this site.

Motability’s all-inclusive 3 year / 60,000 mile car lease package includes:

Insurance cover for 3 named drivers is included.

The cost of servicing and maintaining your car is included.

Full breakdown cover provided by RAC Motability Assist is included.

Tyre and windscreen repair and replacement cover is included.

Motability will automatically tax the vehicle every year.

Many helpful adaptations are available at no extra cost.

We use cookies to support your experience on our site. By continuing to use our site you agree to our use of cookies. Find out more

I Agree More Info

  • Terms
  • Online Privacy Policy
  • Cookies Policy
  • Advertise
  • © 21st Century Internet Ltd

© Autoclarity Ltd. 43a Market Place, Bawtry, Doncaster. DN10 6JL. MotaClarity is the trading name of Autoclarity Ltd. Registered in England and Wales No. 11456942.

Читать еще:  Ford Everest 2016

Fuel consumption information is official government environmental data, tested in accordance with the relevant EU directive. Official EU-regulated test data is provided for comparison purposes and actual performance will depend on driving style, road conditions and other non-technical factors.

Motability applications must be received and accepted by Motability by 31 December 2020. To qualify for the Motability scheme you must be in receipt of the Higher Rate Mobility Component of Disability Living Allowance, Enhanced Rate of the Mobility Component of Personal Independence Payment, War Pensioners’ Mobility Supplement or the Armed Forces Independence Payment. Prices and vehicles shown may vary or be withdrawn at any time by manufacturers or Motability retailers and are subject to availability. Vehicles can be ordered at participating Motability retailers only. Motability Advance Payment figures shown may not be accurate on 1st January, 1st April, 1st July and 1st October for 2-3 days as Motability prices are updated quarterly.

New Ford EcoSport ST-Line 2018 review

A much improved interior, acceptable performance from Ford’s strong EcoBoost engine and tweaked styling are all welcome attributes and improve the package, but it still feels like Ford is playing catch-up to the rest of the compact crossover pack with the EcoSport. An unsettled ride and so-so driving dynamics hamper it, along with some packaging flaws and unusual quirks. At least this new ST-Line trim gets a good level of kit, but it’s not the sporty small SUV you might think.

Where Ford’s rivals have triumphed with their compact crossovers, the Blue Oval’s offering – the EcoSport – hasn’t exactly been a success. This is the second facelift since it was launched in the UK in 2014 and it’s a more comprehensive round of updates as we’ve already seen from the 1.5 TDCi EcoSport.

However, that car didn’t fare much better than its predecessors, so now we’re turning our attention to this new ST-Line trim – a first for the EcoSport – which is powered here by a 138bhp version of Ford’s 1.0-litre three-cylinder turbocharged EcoBoost engine.

More reviews for EcoSport SUV

Car group tests
  • Ford EcoSport vs Volkswagen T-Roc vs Mazda CX-3
  • Ford EcoSport vs Renault Captur
In-depth reviews
  • Ford EcoSport review
Road tests
  • New Ford EcoSport 2018 UK review
  • New Ford EcoSport 2018 review
  • New Ford EcoSport Titanium S 2016 review
  • New Ford EcoSport 2015 review
Used car tests
  • Used Ford EcoSport review

Confusing nomenclature aside (it’s ‘echo sport’ and ‘ee-co boost’) Ford is trying to reinvent the car once more, so does it cut it as a sporty compact crossover?

Not quite. The styling revisions give it more appeal, especially in sporty ST-Line spec, but the car doesn’t drive with the sharpness or willingness you might expect. A Mazda CX-3 feels tauter and more responsive, yet it doesn’t sacrifice comfort or ride quality either.

At least you get plenty of kit on this £21,145 1.0 EcoBoost 140 ST-Line model, with parking sensors, a reversing camera, climate and cruise control, sat-nav, Apple CarPlay and Android Auto and the option to add extra safety kit such as blindspot assist. However, a lack of AEB, even as an option, won’t help it compete against rival compact crossovers. Neither will the harsh plastics throughout the cabin, even if the new dash layout is much improved.

The EcoSport is based on Ford’s global B-car small platform, the same architecture that underpins the fantastic-to-drive Fiesta. You get hints of this bloodline, but they’re very mild and, combined with its heavier body, the EcoSport’s origin as a vehicle for emerging markets is still apparent.

The steering is sweet enough and with 180Nm of torque produced relatively low down from just 1,500rpm, it pulls acceptably, but it never feels quite as potent as the power output suggests. The 0-62mph sprint takes 11.8 seconds.

We know how refined the EcoBoost triple is, and even stretching it in more powerful form tested here hasn’t corrupted its composed performance. However, the quiet powertrain only highlights the lack of refinement in other areas.

There’s an audible whoosh from around the door mirrors and seals, while the ride is on the choppy side. At motorway speeds the EcoSport hops and bobbles around inconsistently, which means it’s not the most relaxing car for cruising.

At least the driving position seats you high up for a good view out, while there’s more room in the rear than, say, that Mazda CX-3 or a Nissan Juke. It’s helped by the high, upright seats, which allow passengers to tuck their feet underneath the chair in front. It’s still not as roomy as the best in the class though.

The 356-litre boot is decent enough and gives a good degree of flexibility thanks to the boxy rear bodywork and uniform shape, but the EcoSport still features the flawed side-hinged tailgate, which doesn’t open on the correct kerb side for UK buyers.

With claimed efficiency of 54.3mpg and 119g/km CO2 it should be relatively cost effective to run even this most potent turbo petrol model, but this isn’t reason enough to buy one in a crowded class of more talented rivals.

Ford Ecosport

НазваниеОбъемДвигательКППМощностьЦена без скидки
Ford Ecosport 2017 — . Titanium 1.0 (125 л.с.) 2WD MT6998 см 3Бен.Мех.125 лс499 900 грн
Ford Ecosport 2017 — . Titanium 1.0 (125 л.с.) 2WD АT6998 см 3Бен.Авт.125 лс574 161 грн
Ford Ecosport 2017 — . ST-Line 1.0 (125 л.с.) 2WD АT6998 см 3Бен.Авт.125 лс607 893 грн
Ford Ecosport 2017 — . Lux 1.0 (125 л.с.) 2WD АT6998 см 3Бен.Авт.125 лс617 801 грн
Ford Ecosport 2017 — . ST-Line Plus 1.0 (125 л.с.) 2WD АT6998 см 3Бен.Авт.125 лс657 035 грн
Ford Ecosport 2017 — . TREND PLUS 1.0 Ecoboost (125 л.с.) 2WD 6АТ998 см 3Бен.Авт.125 лсУточняйте у мененджера

А Вы готовы оказаться в центре внимания? За рулем этого авто это происходит всегда, независимо от обстоятельств и окружения. Большое количество эффектных деталей в дизайне, вместительность и современные технологии все это сочетается в новом Форд кроссовер. Кроме запоминающегося дизайна с продуманными деталями и абсолютным комфортом, данное авто обладает мощнейшим бензиновым турбо-двигателем, для приятного ощущения скорости. Сочетая несочетаемое, этот автомобиль уверенно маневрирует в городских джунглях и предлагает своему владельцу больше, чем он предполагал получить.

Американская модель авто предлагается только с бензиновым двигателем в сочетании с 6-ступенчатой автоматической коробкой передач. Традиционным, для автомобилей Форд, является применение именно базовых двигателей EcoBoost. Также у новой модели Форд Экоспорт стандартный передний привод, а под капотом авто укомплектовано трехцилиндровый турбо-мотором с мощностью 125 лошадиных сил. Расход топлива в Ford EcoSport, с таким мотором становит 5 литров за 100км на загородном участке дороги, 7,2л на городских улицах и в смешанном режиме авто потребляет 5,8 литров на 100 км пути. Особенность, является то, что кроме экономичного потребления бензина, автомобиль в то же время выбрасывает минимальное количество опасных веществ, и соответствует европейским нормам 6 уровня безопасности. Следовательно, Ваш автомобиль будет потреблять меньше горючего, в сравнении с ранними моделями, и при этом будет таким же эффективным и безопасным.

Первое появление рестайлинговой версии в США, создало настоящий фурор, уже с первых фото Ford EcoSport у нового стиля автомобиля появились свои поклонники. После редизайна версия Экоспорт 2018 года стала выглядеть более строго и в то же время утонченно. Автомобиль получил полностью новый салон и современное технологичное оборудование. Во внешности автомобиля изменилась форма галогеновых фар, теперь они более узкие и широкие, оптимизированные для лучшего освещения пути. Экстерьер авто привлекает внимание специфичной формой решетки радиатора спереди, а сзади стильной формой фар и внушительными размерами пятой двери. Если говорить о багажнике, то для этого класса авто он довольно внушительный, теперь объем авто составляет 334 литра. Сбоку Форд кажется выше, чем его ранние версии, с новыми деталями, короткими свесами и выразительными колесными арками.

Габариты Ford остались в пределах субкомпактного класса: длина автомобиля не выходит за пределы 4,096м, ширина- 2,057м, высота составляет 1,713 м. Что дает больше возможностей для парковки в условиях города.

В интерьере EcoSport чувствуются европейские веяния комфорта, кроме внешней привлекательности внимание сразу акцентируется на сенсорах информационно-развлекательного центра и современных системах мультимедиа.

Модернизированная версия авто имеет множество преимуществ, как в дизайне, так и под капотом. Итак, 5 причин купить новый Fоrd EсоSpоrt:

  • Абсолютно новый дизайн экстерьера в фирменном стиле Fоrd
  • Современная система мультимедиа
  • Классический двигатель 1.0 EcoBoost и автоматическая коробка передач
  • Новая форма фар со светодиодными ходовыми огнями
  • Совершенно новый интерьер с современным оборудованием

Этот автомобиль подходит для современных личностей, которые знают, чего хотят от жизни и знают, как этого достичь.

Если Вы устали мирится с несовершенством автомобилей, то обратитесь на сервис Nahodim.com.ua чтобы купить Ford EcoSport, мы готовы найти лучшее предложение для Вас. Сервис помогает находить необходимые автомобили в автосалонах, еще и с максимальной выгодой. Приобретение нового авто, как правило, отнимает приличное количество времени это и поиски желаемой модели, и сравнение цен у разных продавцов. Уникальный функционал сайта решает большинство проблем, оставляя за Вами лишь ключевые моменты приобретения. Так обратившись за помощью, Вы можете быть уверенным, что цена Ford EcoSport будет максимально низкой и честной. Так Вы получите автомобиль, без навязки ненужных опций и дополнений, с официальной гарантией и сервисом. Что дает уверенность в будущем, ведь чтобы не случилось во время гарантийного периода, Вы всегда получите профессиональную помощь и уход для своего авто.

В жизни часто приходится отказывать себе в маленьких радостях в пользу большой цели. Не отказывайте себе сейчас, Скажите своим желаниям Да, прямо сейчас, ведь с сервисом Находим покупать авто удобно, а главное выгодно, ведь цены на Ford для Вас всегда будут ниже, чем на ценниках дилеров.

Ford EcoSport Titanium and ST-Line review – Small SUV’s a real character

The Ford EcoSport SUV has a charm that you won’t easily forget once you’ve had some fun at the wheel. Road Record’s editor gives you the lowdown on the specs, performances and prices of two models here – the Titanium 1.0 EcoBoost 125PS and the ST-Line 1.5 EcoBlue TDCi 125PS AWD.

  • Subscriptions
  • Sign Out
  • 17:35, 20 MAR 2019

AS I looked out of my living room window at the Ford EcoSport parked on the driveway, it occurred to me how much I had enjoyed driving this small SUV with its cheeky looks and road presence.

I have been lucky enough to have two models from the blue oval badge marque on test in recent months – the high-spec Titanium and the sportier-looking ST-Line.

The former was a two-wheel-drive petrol model and the latter an all-wheel-drive diesel – proving that there will be a version to suit almost all needs.

I was taken by the bold grille (with chrome detailing for the Titanium and menacing gloss black on the ST-Line) and large headlamps and fog lights on the snub nose, the sharp creases and roof rails, and the no-nonsense, rugged-looking rear with its skid plate.

The ST-Line added some sporty side skirts, sports suspension and a large gloss black rear spoiler.

Inside, both featured very supportive leather and cloth seats as well as a sculpted leather multi-function steering wheel. The EcoSport gives you a surprisingly high driving position for a small SUV – more commanding than many of its larger counterparts.

And the vehicle’s height means there is plenty of head and legroom for four in the cabin, which seems well put together, with good use of sturdy plastics and soft-touch materials where they are needed, such as on the armrests.

The 356-litre boot, accessed by a side-opening door, which was a quirk that added to the Ford’s appeal for me, is good for a few overnight bags and more.

Despite being quite a high-sided vehicle, the fairly firm suspension and the fact that the 17in alloy wheels (on both models) are placed at its four corners mean body roll is not as significant as you might expect.

I enjoyed bowling along the winding, hilly, country roads near my home and soon felt confident cornering at faster speeds than I might have anticipated as being safely possible.

That was especially the case in the ST-Line, which featured Ford’s intelligent AWD “torque on demand” system that alters grip, balance and power depending on conditions.

Read More
Related Articles
  • Hyundai Kona Premium GT 1.6 T-GDi 4WD DCT review – Crossover’s bright and breezy
Read More
Related Articles
  • Volkswagen T-Cross first drive review – Compact crossover’s a winner down to a T

The Titanium model was powered by Ford’s 1.0-litre EcoBoost petrol engine, developing 125PS and mated to a six-speed manual gearbox and driving the front wheels.

And although the official stats say this car will take 11 seconds to hit 62mph from a standing start and has a top speed of 111mph, I found the powertrain quite willing, especially when making good use of the gearbox.

The ST-Line came with a 1.5-litre diesel under the bonnet and similar stats – 125PS, 0-62mph in 11.3 seconds and a top speed of 112mph.

In terms of fuel economy, the petrol delivers an official 43.5mpg, with CO2 emissions of 119g/km. The oil burner’s figures are 46.3mpg and 125g/km of CO2.

My wife, meanwhile, was more impressed by how easy it was to use Ford’s SYNC 3 infotainment system that, in the case of the EcoSport, is perched jauntily atop the centre console.

Taking a trip to a part of Glasgow with which we were unfamiliar, it took her seconds to get the sat nav working and change the map settings.

The system features an eight-inch colour touchscreen that also allows control of the likes of the DAB radio, climate control and other car systems. On top of that, you’ll find Bluetooth, USB, Apple CarPlay and Android Auto connectivity, as well as advanced voice control.

And if you have an accident, it will even use a Bluetooth-connected mobile phone to call the emergency services and let them know where you are.

Also helping to make life easier and more pleasant for those travelling in the EcoSport in either spec are automatic climate control, cruise control, auto lights and wipers, a rear-view camera with rear parking sensors and powered/folding door mirrors with puddle lights.

There’s also seven-shade adjustable ambient lighting – accessed through the SYNC 3 system, of course – so you can create an atmosphere to suit your mood.

This car is most likely to be used by young families, so safety systems include an electronic stability programme with hill launch assist as well as a tyre pressure monitoring system.

Such families are also often on a fairly tight budget, so they will be pleased to hear that this car is competitively priced at £20,745 for the Titanium I drove and £24,250 for the tested ST-Line.

Warranty and Maintenance Coverage

The EcoSport’s warranty coverage is strictly average; those who want the best protection available should consider either the Soul or the Kona.

  • Limited warranty covers 3 years or 36,000 miles
  • Powertrain warranty covers 5 years or 60,000 miles
  • No complimentary scheduled maintenance

Specifications

Specifications:

VEHICLE TYPE: front-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door hatchback

PRICE AS TESTED: $27,875 (base price: $22,585)

ENGINE TYPE: DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injection

Displacement: 122 cu in, 1999 cc
Power: 166 hp @ 6500 rpm
Torque: 149 lb-ft @ 4500 rpm

TRANSMISSION: 6-speed automatic with manual shifting mode

CHASSIS:
Suspension (F/R): struts/multilink
Brakes (F/R): 11.8-in vented disc/10.7-in disc
Tires: Bridgestone Ecopia EP422 Plus, 205/50R-17 93H M+S

DIMENSIONS:
Wheelbase: 99.2 in
Length: 161.3 in
Width: 69.5 in Height: 65.1 in
Passenger volume: 93 cu ft
Cargo volume: 21 cu ft
Curb weight: 3386 lb

C/D TEST RESULTS:
Zero to 60 mph: 9.8 sec
Zero to 100 mph: 39.1 sec
Rolling start, 5–60 mph: 10.4 sec
Top gear, 30–50 mph: 5.0 sec
Top gear, 50–70 mph: 7.0 sec
Standing ¼-mile: 17.5 sec @ 80 mph
Top speed (governor limited): 117 mph
Braking, 70–0 mph: 182 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad*: 0.79 g
*stability-control-inhibited

C/D FUEL ECONOMY:
Observed: 24 mpg
75-mph highway driving: 30 mpg
Highway range: 400 miles

EPA FUEL ECONOMY:
Combined/city/highway: 25/23/29 mpg

Sedile anteriore

L’abitacolo e’ accogliente, e sul sedile anteriore si trova subito una posizione comoda. La seduta e’ alta e piuttosto confortevole, non solo per via del sedile sagomato, ma anche grazie al bracciolo centrale e all’ampio labbro sulla portiera, che permette sempre di trovare un comodo appoggio per il braccio. I materiali della plancia sono morbidi e piacevoli al tatto, stessa cosa per i rivestimenti dei sedili e dei braccioli. Un po’, meno piacevoli sono le plastiche dure sulla portiera. Aggressive e vistose le cuciture rosse, che però su questa versione ST Line non stonano di certo.

Su strada, specie se sconnessa, si fanno sentire le sospensioni leggermente irrigidite rispetto ai modelli standard, ma il confort di viaggio non ne risente. Lo spazio per testa e gambe è abbondante e per stendere le gambe non è necessario spostare il sedile troppo indietro. La Maniglia per la regolazione dello schienale è ben rifinita e facile da raggiungere.

La ciliegina sulla torta è il riscaldamento del sedile che, con tre modalità di erogazione, coccola il passeggero specie nelle giornate fredde. Il riscaldamento avviene molto rapidamente e al massimo della potenza può essere anche fastidioso.

Le luci interne sono ben posizionate e distribuiscono bene l’illuminazione nell’abitacolo. Anche la luce sotto il parasole è comoda e molto potente, utile per le donne che spesso si truccano in auto.

  • Introduction
  • Practicality
  • Interior
  • Running costs
  • Engines
  • Verdict
  • Photos (59)

Written by Gareth Evans on 06 June 2019

The Ford EcoSport should be a sure-fire win, a bestseller. With underpinnings and mechanical components shared with Britain’s most popular car, and a tall off-road stance beloved of UK buyers, it surely has all the right ingredients.

Yet, since launch in 2014, it’s failed to make a huge impact in the UK — largely due to the strength of its competition.

With the likes of the Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur and SEAT Arona, the EcoSport has some tough opposition (including the Fiesta Active hatch-cum-crossover).

Thoroughly overhauled in 2017, with a fresh new look in line with Ford’s latest models, and an interior dropped in from the eighth-generation Fiesta, the EcoSport is fighting fit to take on the numerous rivals in the compact SUV market.

It’s based on the previous-generation Fiesta, meaning it should provide an entertaining drive, too, even for a high-riding crossover.

Ford EcoSport engine range is diverse

As you’d expect from a Ford, there’s a range of petrol and diesel options available to buyers, from punchy yet efficient EcoBoost petrols to frugal diesels.

Available to buyers is a choice of 1.0-litre EcoBoosts in 125- and 140hp form, as well as a 1.5-litre TDCi diesel with 100hp.

Joining the range later in 2018 is an AWD version powered by a new 1.5-litre EcoBlue diesel with 125hp, as well as an entry-level 100hp 1.0-litre EcoBoost.

Good to drive, if a little unexciting

It would be harsh to criticise the EcoSport for not driving like the smaller, chuckable Fiesta, especially as it demonstrates some traits found in the supermini, with sharp steering and a willingness to be thrown about.

The taller body means it rolls about a little bit in the corners and the ride can feel a little fidgety on examples with larger wheels. While it’s not unbearable, it doesn’t feel as grown up and balanced as a SEAT Arona.

Plenty of big-car tech in a small body

Ford’s Sync3 voice-activated multimedia system is standard on all trim levels, with a large touchscreen like you’ll find in the latest Fiesta, and all the connectivity options you could want. It even supports Waze on iPhone.

In fact, the EcoSport comes with a good selection of standard equipment even on entry-level Zetec models, but if you want more there’s the Titanium and sporty ST-Line trims to move up to.

As has become the norm, there’s a range of personalisation options available to EcoSport customers, largely centring around the exterior colour combinations, with bright shades available for the main bodywork, and contrasting roof colours in black, white, red or orange also available depending on your preference.

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector