Эксклюзив: вся техническая информация о новом 2017 Porsche 718 Boxster
Эксклюзив: вся техническая информация о новом 2017 Porsche 718 Boxster
Полные технические данные и спецификации первого четырехцилиндрового Boxster объявлены до Geneva Motor Show. Эксклюзив.
Porsche объявила полную спецификацию своего обновленного 718 Boxster на техническом семинаре, прошедшем в Марселе на этой неделе. Событие произошло в преддверии основного мирового дебюта на автосалоне в Женеве, что придало пикантности и важности тех. данных и фотографий новинки. Глобальный старт производства Porsche 718 Boxster произойдет в апреле этого года.
Спецификации содержат ряд удивительных новых подробностей о первых четырехцилиндровых двигателях, созданных для питания Boxster, лучших, из тех, которые мы наблюдали за всю 20 летнюю продолжительности жизни. Самыми важными стали, возросшая на 33 л.с. мощность, на 100 Нм увеличенный крутящий момент и снизившийся на 1 л/100 км на базовом уровне расход топлива.
Ожидается, что Porsche поставит на свои новые модели, 2016 Boxster и Boxster S новые, турбированные 2,0 литровые оппозитные двигатели, настроенные на отдачу разной мощности. 2,5 литровый двигатель Boxster S, второй тип мотора отличающийся основополагающими установками, не просто больше по объему, он, практически ни в чем не пересекается с первыми двумя версиями двигателя. Но обо всех важных технических характеристиках нового 718-го Boxster по порядку.
Оба турбированных оппозитных двигателя нового поколения разделяют одни и те же показатели хода поршня, 76.4 мм, и оба достаточно высокооборотисты, что выражено в показателях максимальной мощности, на которые двигатель выходит на 6.500 об/мин, при этом максимальные обороты соответствуют 7.500 об/мин.
Оба варианта двигателей также обладают единой степенью сжатия, 9.5:1, показатели ниже, чем у атмосферной шестерки, на смену которой и пришли новые моторы, но между тем все еще относительно высоки для моторов с турбонаддувом.
И наконец, их объединяет наличие системы VarioCam Plus, регулирующей впускные и выпускные распределительные валы, и переключения высоты подъёма впускных клапанов, интегрированная система смазки, прямой впрыск, функция промежуточного охлаждения и отключаемые при необходимости масляные и водяные насосы. И на этом все сходство, в принципе заканчивается.
С диаметром цилиндра 91.0 мм, 1.988 кубовый двигатель Boxster генерирует 220 кВт (300 л.с.), что больше показателей предыдущей модели, мощность которой соответствовала 195 кВт со старым двигателем, 2.7 литровой шестерке. На максимальные 380 Нм, мотор выходит гораздо раньше, при 1.950- 4500 об/мин, диапазон работы на максимальном моменте также стал шире, чем раньше.
Двигатель Boxster S, 2.497 куб. см, между тем использует больший диаметр цилиндров, 102.0 мм. По существу, это и делает его увеличенным вариантом четырехцилиндрового «базового» четырехцилиндрового мотора Boxster. Помимо этого, на 2.5 литровом варианте применяется технология VGT, турбина с изменяемой геометрией, позаимствованной с Porsche 911 Turbo.
В Porsche утверждают, что они стали единственным производителем в мире, который начал использовать технологию VGT на бензиновых двигателях. Результаты не замедлили себя ждать. В нашем случае итог составил 257 кВт или четкие 350 л.с., плюс 420 Нм крутящего момента в широком диапазоне 1.900- 4.500 об/мин.
Показатели улучшены по сравнению с теми, что были у 3.4 литрового шестицилиндрового атмосферного двигателя, на 26 кВт мощности и на 60 Нм крутящего момента.
При том, что мотор, который теперь будет устанавливаться на версию Boxster, на 50 л.с. менее мощный и на 40 Нм имеет меньший крутящий момент, на самом деле имеет более высокую удельную производительность по сравнению с Boxster S- 111 кВт/литр по сравнению 103 кВт/литр.
Несмотря на то что новый двигатель весит на 8 кг меньше, базовая версия Boxster с механической КПП стала на 5 кг тяжелее чем раньше, 1335 кг. Еще 20 кг прибавит коробка PDK, с ней масса 718 Boxster станет равна 1355 кг, PDK прибавляет 30 кг к любой из версий Porsche Boxster.
Экстерьер Porsche 718 Boxster 2017
Выглядит Porsche 718 Boxster, известный внутри компании под индексом «982», чрезвычайно привлекательно, динамично и современно. «Морда» новинки представлена строгой головной оптикой со светодиодным наполнением и LED ходовыми огнями, а также элегантным передним бампером с крупными дефлекторами воздуховодов.
Профиль машины выглядит изящно и подтянуто, а самыми яркими элементами силуэта выступают крупные колёсные арки с катками R18, огромные воздухозаборники, располагающиеся сразу за боковыми дверями, и мягкая складываемая крыша, на трансформацию которой требуется 9 секунд и которая даже в поднятом состоянии нисколько не портит внешний облик машины.
Широкая корма получила эффектные трёхмерные габаритные огни, небольшой спойлер, структурный задний бампер, а также спортивный диффузор. Поклонники модели могут отметить, что внешность новинки лишена каких-либо революционных изменений, но на деле, производитель полностью заменил кузовные панели родстера, оставив без изменений лишь передние стойки, крышу и крышку багажного отделения.
Габариты нового Porsche 718 Boxster составляют:
- Длина – 4,379 м;
- Ширина – 1,801 м;
- Высота – 1,281 м;
- Расстояние между осями – 2,475 м.
Стандартная версия 718 Boxster опирается на дорогу стильными катками R18, а более заряженная версия Boxster S – легкосплавными дисками R19 либо опциональными 20-дюймовыми катками Carrera. Заявленный коэффициент аэродинамического сопротивления равен всего 0,31 Сх.
На выбор покупателям предложено 12 стандартных расцветок кузова и 4 специальные расцветки, а тем, кому их окажется мало, могут заказать собственную расцветку. Помимо этого, есть возможность выбора одной из четырёх расцветок откидной крыши и один из восьми дизайнов легкосплавных дисков.
Porsche 718 Boxster GTS (982) 2017 года (UK) (фото 1 из 40) ? Великобритания и Ирландия
Галерея автомобиля Porsche 718 Boxster GTS 2017 года включает в себя 40 оригинальных изображений высокого качества.
По этим изображениям вы можете ознакомиться с внешним видом автомобиля, узнать его особенности и отличительные черты, которые выделяют этот автомобиль Porsche от других автомобилей.
А также вы можете скачать фотографии абсолютно бесплатно и использовать их как обои для рабочего стола с изображением автомобиля Porsche 718 Boxster GTS 2017 года, нажав на иконку в правой нижней части изображения.
Изображенный на фотографиях автомобиль был выпущен в 2017 году, в кузове 982. Автомобиль предназначен для рынка Великобритании и Ирландии.
Другие галереи Porsche 718 Boxster
Другие галереи Porsche 2017 года
- 1968 Citroen Mehari
- 2019 Fiat 500C Dolcevita
- 1947 Cadillac Sixty-One Sedan
- 2002 Chevrolet Tahoe SS Concept
- 2019 Toyota Prius Limited
- 1997 Aston Martin DB7 Driving Dynamics
- Страна: Германия
- Годы работы: 1931 — н.в.
История немецкой марки «Порше» началась в 1931 году, когда Фердинанд Порше, известный.
Модели Porsche
- 356
- 718 Boxster
- 718 Cayman
- 911
- 911 GT2
- 911 GT3
- 911 R
- 914
- 918 Spyder
- 924
- 928
- 944
- 959
- 968
- Boxster
- Carrera GT
- Cayenne
- Cayman
- Cayman GT4
- Macan
- Panamera
- Taycan
Популурные галереи
- Volvo V60 Polestar WTCC Safety Car 2016 года
- Hyundai S Coupe 1992 года
- Alfa Romeo Spider 1998 года
- Aston Martin DB9 Volante 2004 года
- Mercedes-Benz Citan Ambulance 2013 года
- Porsche LMP1 2014 года
- American LaFrance Metropolitan Type 145 1926 года
- Toyota Supra 3.0 GT Turbo Limited 1987 года
- BYD Qin 100 2017 года
- BMW M5 on Vossen Wheels (CG-203) 2017 года
- Hummer H3 Alpha Four Wheel Trailhugger 2008 года
- О проекте
- Условия оказания услуг
- Политика конфиденциальности
- Вакансии
- Реклама
- Партнеры
- Контакты
При использовании информации в электронном виде (интернет-сайт, электронный файл и т. п.) в каждом случае необходимо размещение активной гиперссылки на главную страницу Сайта или на страницу размещения соответствующего материала.
Все замечания и вопросы по сотрудничеству направляйте по электронной почте: auto@vercity.ru.
Обращаем ваше внимание на то, что изображения являются чьей-либо собственностью и добавлены посетителями сайта.
Администрация сайта не располагает информацией о правомерности публикования этих материалов.
Все изображения размещены в ознакомительных целях.
2017 Porsche 718 Boxster / Boxster S
Having escaped Michigan in February for the south of France to sample the 2017 Porsche 718 Boxster convertible, we arrive to find one of our two expectations for the trip dashed. It’s drizzling and 50 degrees at Michelin’s test track on the outskirts of Marseille, where we’ve gathered to experience some early prototypes of the newly turbocharged, four-cylinder Boxster and Boxster S. Everything else is going swimmingly, no pun intended. Buckled into the 718 Boxster S’s passenger seat, I’m fighting against lateral g’s to hold myself upright and scribble notes as the car blasts into a banked, high-speed curve. Michael, a Porsche development hotshoe, jerks the wheel back to center as we hit the straightaway portion of Michelin’s small high-speed oval. My pen uncontrollably draws a diagonal slash across the notepad, graphing in real time the inverse relationship between grip and penmanship.
Michael’s typical day involves repeatedly guiding 911 Turbos through sub-eight-minute laps of the Nürburgring Nordschleife for endurance testing, and in this capacity he seems calm, nay, bored as he mentions how his 911 Turbo ’Ring ride donated its quicker steering gear to the new Boxster. “See?” Without slowing, we zig and zag across the straightway, my notepad a mess. “The back end is more stable, too,” he offers, referencing the half-inch-wider rear wheels and an engine-cradle-stiffening steel reinforcement.
Engines of Change
Not being in the driver’s seat, it’s difficult to confirm the changes’ efficacy. The back end feels stickier, a prerequisite for integrating the snappier steering gear without sacrificing stability, but then grip and poise are two things the outgoing Boxster already had in spades. A dearth of major chassis changes leave few doubts in our minds that it is as good to drive, if not better, than before. Every 718 employs new 13.0-inch front brakes. The Boxster borrows the outgoing Boxster S’s pieces, and the new Boxster S cribs its slightly thicker rotors (1.3 versus 1.1 inches) from the 911 Carrera. All Boxsters wear new (albeit identical-looking) body panels save for the hood, trunk lid, and windshield frame. It’s essentially a heavy refresh of the third-generation Boxster, with the biggest changes taking place just ahead of the Boxster duo’s rear wheels: turbocharged flat-four engines displacing either 2.0 or 2.5 liters. We’ve been eager to explore how they measure up against their predecessors’ excellent 2.7- and 3.4-liter naturally aspirated flat-sixes.
Derived from the 2017 911 Carrera’s twin-turbocharged 3.0-liter flat-six, the Boxster’s turbocharged flat-fours are very nearly the same minus two cylinders. The only differences between the fours are a larger bore and a larger BorgWarner turbocharger featuring variable turbine geometry (VTG) technology for the S’s 2.5-liter. VTG helps combat turbo lag at lower engine speeds without sacrificing turbocharger size (and top-end power), by using adjustable vanes at the turbine’s inlet to direct exhaust-gas flow like air from the neck of a balloon. The vanes aim exhaust flow at the turbine wheel’s periphery at low rpm to help build boost. Then, at high rpm when ample boost exists, the vanes direct flow toward the center of the turbine wheel to minimize back pressure.
VTG, another donation from the 911 Turbo (and notably absent in the new 911), imbues the Boxster S with sharper-seeming responses than the regular Boxster. The 2.5’s larger turbo runs up to 14.5 psi of boost, giving the 350-hp Boxster S a substantial 50 horsepower and 29 lb-ft torque advantage over the 2.0-liter car, whose smaller turbo nonetheless offers up to 20.3 psi of pressure. Both engines produce peak torque below 2000 rpm—280 lb-ft at 1950 rpm for the 2.0-liter and 309 at 1900 for the 2.5, and in each case the full twist is available through 4500 rpm before gently tapering off. Peak horsepower arrives at 6500 rpm for both engines, which rev to 7500 rpm.
Feelin’ It
The engines’ variances are surprisingly subtle and only detectable at the ragged edges of the powerband. Off the line, the 350-hp 2.5-liter shoves a little harder, particularly when our driver activates launch control (Porsche only stocked Boxsters with PDK dual-clutch automatics for our ride), and chases the redline with more zeal. In the midrange, the two are remarkably similar, and for perhaps the first time in the Boxster’s existence, the base engine appears sufficient and torquey. Clever electronic programming will keep either engine’s throttle open—while cutting fuel flow and closing the turbo’s wastegate—when lifting sharply off the gas pedal to pump air through the turbo to keep it spinning, ensuring snappy response when getting back onto the gas. Either 718 can be equipped with Porsche’s Sport Chrono package, which now includes a drive-mode switch on the steering wheel for cycling among Normal, Sport, and Sport Plus settings. A “Sport Response” button on the drive-mode dial calls up the powertrain’s Sport Plus calibration for 20 seconds to facilitate, say, an aggressive passing maneuver, but it doesn’t add any output or activate an overboost function.
It’s not surprising that the 718s feel livelier than outgoing Boxsters—the 2.0-liter is 35 horsepower and 74 lb-ft stronger than the outgoing 2.7-liter six, and the 2.5-liter is more potent than the old Boxster S’s 3.4-liter six by 35 ponies and 43 lb-ft. Porsche says the 718 Boxster will reach 60 mph in as little as 4.5 seconds, or 0.7 second quicker than the old car. The 718 Boxster S is said to reach the same speed in just 4.0 seconds flat, a half-second improvement. (Both cars are slightly slower without the PDK and Sport Chrono options.) Objective performance improvements are expected, and what surprises us is how the new engines don’t round off the Boxster’s sharp edge. Like the turbocharged six in the new 911 Carrera models, the 718’s fours are close to lag-free and only a hair less responsive than the non-turbo sixes they replace. They’re also smooth for four-pot engines, thanks to inherent balance and standard vacuum-activated engine mounts that loosen at idle and gradually stiffen as speeds increase for more connected driveline sensations. Whether by miracle or magic, neither 718 sounds like a hotted-up Subaru, both emitting a noise that’s similar to the 911 flat-six’s mechanical orchestra, only with the string section removed. Down an octave or two, the sound is purposeful and raspy—more so with the optional dual-mode sports exhaust.
Right, Not Down
Porsche is adamant that the smaller, four-cylinder Boxster engines represent more than mere “downsizing” for the sake of it. The company instead prefers the term “right-sizing,” noting that downsizing taken too far can have negative effects on output and fuel economy. Besides fomenting disappointment, over-downsized, overworked turbo engines can negate the fuel-economy benefits of going turbo in the first place. With carryover gearing in the PDK transmission (in conjunction with a slightly taller 3.62:1 final-drive ratio), and the marginally taller gearing from the old Boxster S’s manual transmission working through the same 3.89:1 final-drive in stick-shift models, the 718 is expected to consume 14 percent less fuel. The PDK can even slip its two clutches to create “virtual gears,” or ratio mixes between two actual gears at certain vehicle speeds and low engine load to maximize efficiency without relying on a higher gear at the expense of engine lugging and low-rpm vibrations.
All of this bears out on the track, where the 718 is a happy scamp trundling at 45 mph or shrieking along in red-mist mode. With our high-speed oval time up, Michael steers toward a wet skidpad to demonstrate the new PSM Sport stability-control setting, which splits the difference between full-on stability control and none at all by allowing larger slip angles and the ability to hold decent drift angles while retaining an electronic safety net. Our butt dynamometers and finely tuned ears satisfied by the new engines, we settle in for a fun ride. As the Boxster pirouettes around, displaying its penchant for gentle and predictable transitions from understeer to oversteer, the 10Best Cars–winning sports car’s dynamic excellence appears safe, unencumbered by forced induction. Even so, proper evaluation of the effects of the car’s engine and chassis updates (larger-diameter dampers, 0.4-inch-lower PASM adaptive sports suspension, and quicker steering)—not to mention the taking of legible notes—must wait for our first drive.
Specifications
VEHICLE TYPE: mid-engine, rear-wheel-drive, 2-passenger, 2-door convertible
BASE PRICE: Boxster, $57,050; Boxster S, $69,450
ENGINE TYPES: turbocharged and intercooled DOHC 16-valve 2.0-liter flat-4, 300 hp, 280 lb-ft; turbocharged and intercooled DOHC 16-valve 2.5-liter flat-4, 350 hp, 309 lb-ft
TRANSMISSIONS: 6-speed manual, 7-speed dual-clutch automatic with manual shifting mode
DIMENSIONS:
Wheelbase: 97.4 in
Length: 172.4 in
Width: 70.9 in Height: 50.4 in
Cargo volume: 10 cu ft
Curb weight (C/D est): 3150-3250 lb
PERFORMANCE (C/D EST):
Zero to 60 mph: 3.9-4.8 sec
Zero to 100 mph: 9.8-11.9 sec
Standing ¼-mile: 12.3-13.0 sec
Top speed: 171-177 mph
FUEL ECONOMY (C/D EST):
EPA city/highway driving: 22-24/31-35 mpg
Представлен новый родстер Porsche 718 Boxster 2019
Porsche 718 Boxster — это четвертое поколение модели Порше Бокстер в новом кузове с индексом 982. Мировая премьера модели прошла на автосалоне в Женеве две тысячи шестнадцатого, а появившееся в названии родстера число «718» стало отсылкой к гоночной модели Porsche 718, выпускавшейся в 50-60-ых годах прошлого века.
Если взглянуть на новый Порше 718 Бокстер 2018-2019, то может показаться, что автомобиль не претерпел серьезных изменений. Здесь полностью другие бампера, иная светотехника, а между задними фонарями появилась планка-спойлер. Но на самом деле, производитель заверяет, что все кузовные панели спорткара новые, за исключением крышки багажника, рамки лобового стекла и крыши.
Комплектации и цены Porsche 718 Boxster 2020
Комплектация | Цена | Двигатель | Коробка | Привод |
2.0 MT | 3 879 000 | бензин 2.0 (300 л.с.) | механика (6) | задний |
2.0 PDK | 4 057 929 | бензин 2.0 (300 л.с.) | робот (7) | задний |
S 2.5 MT | 4 513 000 | бензин 2.5 (350 л.с.) | механика (6) | задний |
S 2.5 PDK | 4 691 929 | бензин 2.5 (350 л.с.) | робот (7) | задний |
Серьезной ревизии подвергся и салон Porsche 718 Boxster. Автомобиль получил новое рулевое колесо, измененную переднюю панель с воздуховодами другой формы, подправленную центральную консоль, а также новый мультимедийный комплекс Porsche Communication Management с сенсорным экраном.
Часы с центральной консоли переехали ближе к лобовому стеклу, а на машинах с пакетом Sport Chrono под рулем добавлен переключатель работы управляющей электроники, которая имеет четыре режима: Normal, Sport, Sport Plus и Individual. Такая же «фишка» ранее появилась на обновленных моделях семейства 911.
Технические характеристики
Для Porsche 718 Boxster 2019 инженеры перенастроили рулевое управление (руль стал «острее» на 10%) и подвеску, которая призвана обеспечить лучшую динамику родстера при прохождении поворотов. За доплату предлагаются адаптивные амортизаторы PASM с заниженным на 10 мм клиренсом (на 20 мм для версии S).
В моторном отсеке модели прописались четырехцилиндровые бензиновые турбомоторы, пришедшие на замену атмосферным «шестеркам». Сочетаются они в паре с шестиступенчатой механической коробкой передач, либо в паре с роботом PDK с двумя сцеплениями.
Порше 718 Бокстер приводит в движение 2,0-литровый движок мощностью 300 л.с. (380 Нм), с которым автомобиль набирает сотню с места за 4,7 секунды (- 0,8 сек.), а максимальная скорость достигает 275 км/ч (данные для версии с PDK и пакетом Sport Chrono). Предшественник оснащался 2,7-литровым мотором с отдачей в 265 сил (280 Нм).
Porsche 718 Boxster S снабдили агрегатом объемом 2,5 л с турбокомпрессором с переменной геометрией. Он развивает 350 сил и 450 Нм крутящего против 315 л.с. и 360 Нм на прежнем движке 3,4 л. Время разгона от нуля до сотни сократилось до 4,2 сек (- 0,6 с), а максималка выросла с 277 до 285 километров в час.
Новые движки позволили сделать спорткар не только мощнее и быстрее, но также и экономичнее. По заявлению производителя, в смешанном цикле базовая версия в среднем расходует 6,9 литров на 100 километров, а модификация S потребляет 7,3 л/100 км. Отметим также, что машины с коробкой PDK обзавелись функцией Sport Response, активация которой дает наиболее острый отклик мотора и трансмиссии на нажатие педали газа.
Сколько стоит
Немцы не стали тянуть с выводом новинки на российский рынок — прием заказов стартовал 27 января 2016 г. Цена нового Porsche 718 Boxster 2020 начинается от 3 879 000 рублей, а за версию Boxster S просят минимум 4 513 000 руб. Следом производитель вывел на рынок новое купе Порше 718 Кайман, которое получило аналогичные изменения.
The 2017 Porsche Boxster is marking its 20th year as an all-new creation with new powerplants, new technology and even sharper design. Now in its fourth generation and called the 718 Boxster, Porsche’s 2-seat roadster is powered by a choice of two turbocharged 4-cylinder engines that enable blistering acceleration, while the car’s chassis and dynamics have been further honed for razor-sharp handling. Even a base Boxster is a dynamic and fun performer, while the more powerful Boxster S will make you howl. While the BMW Z4 and Mercedes-Benz SLC offer retractable hardtops, and the Jaguar F-Type and Chevy Corvette have more grunt, few sports cars can match the balance, refinement and sheer athleticism of the new Porsche 718 Boxster.
This new Boxster may be an «entry-level» Porsche, but there’s nothing entry-level about its performance. A base model with the 300-horsepower 2.0-liter engine and manual transmission will push the envelope farther than most drivers will even venture. As before, the Boxster employs a flat engine mounted in the middle of the car, giving this roadster excellent balance. The new turbocharged engine delivers power urgently and without lag. If you’re an enthusiast, you need to at least try the 6-speed manual transmission. Opt for Porsche’s 7-speed automatic PDK, and you’ll get a transmission that’s so smooth you may not perceive gear shifts. Switching drive modes to Sport or — with the chrono package — Sport+ changes the Boxster’s personality, making it more aggressive and quicker off the line. The 2017 Boxster S, with a 2.5-liter turbo-4 packing 350 horsepower, has a fiercer attitude and boasts 0-60-mph blasts in four seconds flat.
PREMIUM FIT AND FINISH
The Boxster is an excellent athlete, but it’s also a gentleman. As with other modern Porsches, it is luxurious and offers a wealth of creature comforts. From the responsive 7-inch touch screen to the leather seats and available Burmester audiophile sound system, the new 718 Boxster knows how to pamper.
HERITAGE
While the 2017 Boxster marks its 20th model year and fourth generation, its familial ties date far longer, and its new 718 designation honors that. This German roadster’s lineage traces to the Porsche 718 of the late 1950s and 1960s, which spawned race cars that won major events.
The Boxster remains a 2-passenger roadster, providing a leather-wrapped cocoon for the driver and one lucky passenger. The sport seats are supportive, split by a narrow armrest and jet-like transmission tunnel and, above that, 7-inch touch-screen audio and communication system. The new steering wheel is derived from the Porsche 918 supercar, and features an easy-to-flick switch that toggles between drive modes. Speaking of steering wheels, the GT version’s has a smaller diameter. Interior space is not abundant but there are small rear and front trunks, a perk of having the engine in the middle of the car.
Just look at those deeply sculpted side sills, that raked windshield and elegant tail. We see speed, beauty and heritage even at a standstill. As befitting a roadster, the 718 Boxster is at its best with the fabric roof down, but it’s by no means ungainly with it up, especially if you elect one of the optional colors. The more powerful Boxster S model stands out with 19-inch wheels in favor of the 18s on standard models, and a twin tailpipe that, like the base model, peeks out the center rear. Up front, exquisite bi-xenon headlights shine bright on both models.
Aside from the prestige of owning a Porsche and the ability to dispense of most other cars at will, a 2017 718 Boxster comes with a power-operated fabric roof, HomeLink garage-door opener, front and rear parking sensors with rearview camera, and black, tan or gray interior with seats in partial leather. The standard infotainment system includes a 7-inch touch screen and 6-speaker/110-watt audio system with AM/FM/Satellite/HD Radio with CD/DVD drive, 11-gig internal storage and inputs for USB and SD cards. Bluetooth phone connectivity is standard. Boxster S models include a more powerful engine, larger wheels and a higher top speed (177 mph).
A 2017 Boxster can be highly personalized. From the color of the cabin’s leather to 14- or even 18-way-power seats, carbon-ceramic brakes or torque-vectoring technology, dozens of options are available both a la carte and as part of packages. The Sport Exhaust System provides an even more thrilling soundtrack, as do the Bose or Burmester audio systems. Navigation is available, as are climate-controlled seats and a heated steering wheel. Optional driving aids include adaptive cruise control and blind-spot monitoring, while the Sport Chrono Package includes the Sport+ mode for sharper performance, central-mounted analog/digital stopwatch, and launch control on automatic-transmission models.
Two turbocharged 4-cylinder engines are available for the 718 Boxster. Standard models use a 2.0-liter that, while smaller than the outgoing 6-cylinder, makes more power. The 718 Boxster S has a 2.5-liter turbo-4 that generates 350 horsepower. Because the engine is mounted in the middle and is a flat, or «boxer» design, this Porsche has excellent balance. Boxsters are rear-wheel drive, and power transmission to the wheels is immediate and delightful. In an effort to save fuel, Boxsters use an engine start/stop system that cuts power at idle. If you find it too abrupt, as we did in city traffic, it is defeatable with the touch of a button.
2.0-liter turbocharged flat-4
300 horsepower @ 6,500 rpm
280 lb-ft of torque @ 1,950-4,500 rpm
EPA city/highway fuel economy: 21/28 mpg (manual), 22/29 mpg (automatic)
2.5-liter turbocharged flat-4
350 horsepower @ 6,500 rpm
309 lb-ft of torque @ 1,900-4,500 rpm
EPA city/highway fuel economy: 20/26 mpg (manual), 21/28 mpg (automatic)
Note: Due to changes in EPA testing to more effectively reflect real-world conditions, some 2017 models show slightly lower fuel-economy scores than their 2016 versions.
You may also like
Fire up the new Boxster S and the first thing you’ll notice is that it sounds a little familiar… but not familiar to another Porsche. Turn on the sports exhaust and engage Sport mode (from the new dial on the steering wheel, taken from the 991 series two 911) and the new 2.5-litre turbocharged boxer engine immediately rumbles like, well, a Subaru WRX STI, which coincidentally also has the same capacity and engine type.
Fortunately, that’s where the similarities end and it’s also important to note that the Germans had boxer engines before the Japanese. Once you get moving, the exhaust note changes noticeably and the new Boxster S becomes a wonderful machine to punt hard into and out of corners, with crackles on the up and downshift that – while not as heart-warming as the old six-cylinder units – are still loud and aggressive enough to warrant a smile.
With the sport chrono package optioned, the new S variant can now fire from 0-100km/h in just 4.2 seconds, 0.6 of a second faster than its predecessor (with sport chrono). You certainly feel it too with acceleration in second gear pulling very hard on full boost.
Unlike the new turbocharged 911 Carrera and Carrera S, which use a 3.0-litre six-cylinder twin-turbocharged unit, the signs of turbo lag are more evident in the smaller capacity engine powering the 718. It’s not that there is an overwhelming delay when you suddenly ask for torque, it’s just that it’s not the same as the larger capacity engine of old, or that of the new 911. In that sense then, you do lose a bit of character with the new car.
Open the roof (just 9 seconds, and capable up to speeds of 50km/h), engage Sport mode and that’s when the new Boxster really starts to shine. But keep it in Comfort mode and this is definitely a car you can use everyday without feeling as though you’ve given up something more important. The seats and the seating position felt perfectly suited to this 179cm tester with enough knee and shoulder room. There’s also enough small storage pockets scattered around the cabin to keep your belongings from flying away.
Open the front bonnet and you’ll be surprised by the relatively reasonable amount of storage space that can swallow small bags or the groceries while the cabin is comfortable and doesn’t feel claustrophobic.
Porsche continues to persist with the use of too many buttons that tend to clutter the otherwise very upmarket instrument and central cluster. In saying that, we do prefer the Sport and Sport+ buttons where they used to be, rather than in the new dial on the steering wheel.
Apple CarPlay was the highlight of the new infotainment system, allowing easy and simple connectivity that uses all the best features of your iPhone displayed through the car.
Once everything is plugged in and the mood is right, the baby Porsche loves to be driven fast and presents all the hallmarks that are typical of Porsche dynamics, with a well balanced chassis (reengineered from the previous-gen) that is somehow capable of being both comfortable for use as a daily, yet very dynamically-blessed, so that it feels purpose built around a twisty mountainous road.
Speaking of which, that’s exactly where we brought the 718 for testing. Brisbane’s Mt Glorious and Nebo roads, where it performed duties chasing a Ferrari 488 as the camera car and didn’t even bat an eyelid.
Pushed hard into a corner the Boxster is balanced and neutral in how it manages over and understeer – helped by the larger rear tyres, strengthened rear subframe and the optional PASM sport suspension system and its 20mm lower ride height.
It does tend to lean in to tight corners a bit more than we’d probably expect it to, but that engenders a certain level of predictability that makes driving at the limit more enjoyable.
There’s also no fear of sudden boost from the turbo causing oversteer, its power delivery is linear enough that the accelerator can be treated almost the same way as a naturally-aspirated engine.
Overall, it’s hard to fault the new Boxster as a package. It looks good, it drives extremely well both around suburbia and windy roads.
In all reality, it’s faster, better equipped and more balanced. It does everything the old car did, but better, except that it just doesn’t sound as good.
Коробка и подвеска
Также в наследство от предыдущих моделей 718-ой досталась система Active Suspension Management (электронная система регулировки подвески), которая способна уменьшать клиренс автомобиля на 10 мм. Такое занижение происходит при выборе режима Sport, который будет доступен только на Boxster S. Производитель уверяет, что в зависимости от выбранных настроек использование системы PASM позволит расширить диапазон между режимами спортивной и комфортной езды.
Известный по предыдущим моделям пакет Sport Chrono приобрел настройку Individual, помимо уже имевшихся опций Sport и Sport Plus. У моделей с трансмиссией PDK дополнительно предусмотрена кнопка Sport Response, которая позволяет увеличить динамику разгона. Последняя версия встроенной информационно-мультимедийной системы Porsche Communication Management не претерпела сильных изменений, правда за дополнительные опции в виде навигационного модуля и онлайн сервисов придется доплатить отдельно.
2017 Porsche 718 Boxster 2dr Roadster S
VÉHICULE CANADIEN, ACCIDENTÉ DEVANT, SPORT PACKAGE, PDK ROUE 20 POUCES, tous les options sont là!
12 431 $ Inférieur au prix du marchê
Annoncez votre auto ici!
Joignez des millions d’acheteurs canadiens et locaux, c’est gratuit
Selon l’analyse d’annonces de véhicules similaires offerts dans votre région, ce prix est clairement inférieur à la moyenne: c’est un Super prix.
Selon l’analyse d’annonces de véhicules similaires offerts dans votre région, ce prix est légèrement inférieur à la moyenne: c’est un Bon prix.
Selon l’analyse d’annonces de véhicules similaires offerts dans votre région, dont ce prix est légèrement supérieur à la moyenne: c’est un Juste prix.
Ce véhicule pourrait être certifié ou inclure des options et garanties additionnelles qui justifient son prix supérieur à la moyenne. N’hésitez pas à joindre le vendeur.