Evakuator-gruzovik.ru

Авто журнал
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Buick Envision 2017-новый американский кроссовер

Buick Envision 2017-новый американский кроссовер

Вы не можете думать о Buick как о роскошном автомобиле, но они надеются, что новый Envision изменит ваше мнение. Представленный в конце прошлого года с расширенной отделкой, новым двигателем, и новыми технологиями.

Технические характеристики

Доступны два разных 4-цилиндровых двигателя. 2,5-литровый базовый рядный 4-цилиндровый двигатель имеет скромные 197 лошадиных сил. В сочетании с 6-ступенчатой автоматической коробкой передач он может иметь передний или полный привод. Комплектация премиум-класса получит 252-сильный 2,0-литровый турбо-4. Более совершенный, чем атмосферник, он передаёт мощность на все четыре колеса через 9-ступенчатую автоматическую коробку передач.

В отличие от большинства современных конкурентов, Buick не сделал технологию активной безопасности стандартом для Envision. Предупреждения о фронтальном столкновении являются стандартными для уровня Premium и выше. Дополнительный пакет опций Driver Confidence для Envision Premium II добавляет адаптивный круиз-контроль и автоматическое экстренное торможение. Мониторинг слепых зон входит в комплект поставки Essence.

10 главных причин купить Buick Envision 2019 года — плюсы

  • 1. Просторная, удобная кабина.

Бьюк Энвижн 2019 оснащён технологией QuietTuning, которая делает кабину тихой и комфортной для пассажиров. Он оснащён системой активного шумоподавления, акустическим многослойным стеклом, специально разработанной подвеской. Автомобиль также может быть оснащён системой ионизации воздуха для удаления пыли и мусора из кабины. Спокойной поездкой можно насладиться на первоклассных сиденьях первого и второго ряда с большим количеством места для пассажиров. Интерьер был специально разработан для отдыха, используя элементы дизайна из спа-салонов и бутик-отелей.

  • 2. Информационно-развлекательная система и технология Come Standard.

Buick Envision 2019 оснащён стандартным восьмидюймовым сенсорным экраном, информационно-развлекательной системой IntelliLink и точкой доступа Wi-Fi. Он также предлагает Apple CarPlay и Android Auto в качестве стандартных функций. Система IntelliLink предлагает доступ к приложениям, спутниковому радио, возможностям Bluetooth.

  • 3. Подключенные сервисы.

Бьюик Энвижн 2019 предлагает связанные услуги в двух различных категориях. Базовый уровень называется Connected Access. Эта услуга включает в себя доступ к диагностике автомобиля, а также советы по вождению для улучшения навыков вождения. План удаленного доступа доступен за дополнительную плату. Он включает в себя возможность запускать и останавливать автомобиль, а также блокировать и разблокировать его через приложение myBuick.

  • 4. Доступно приложение myBuick.

Мобильное приложение myBuick можно загрузить на мобильное устройство или даже на умные часы. Особенности приложения включают в себя удалённый доступ к информации автомобиля. Это включает в себя уровень топлива, давление в шинах, пробег, а также многое другое. Приложение имеет напоминание о парковке, которое предоставит пользователю подробные инструкции.

  • 5. Разнообразие вариантов трансмиссии.

Базовый уровень отделки — Envision 1SV. Он оснащён 197-сильным рядным четырёхцилиндровым двигателем с автоматической шестиступенчатой коробкой передач. Это доступно только в автомобиле с передним приводом. Envision Preferred позволяет покупателю перейти на Smart Sense с полным приводом. Покупателю нужно получить комплектацию Buick Envision Premium, чтобы получить доступ к турбированному двигателю мощностью 252 лошадиных силы . У него автоматическая коробка передач с девятью скоростями и AWD. Эта конфигурация также доступна на Envision Premium II.

  • 6. Универсальные варианты рассадки.

Энвижн предлагает два ряда сидений для пяти человек. Передний ряд обновлён до кожаной обивки и вентиляции охлаждения сидений. Стандарт Envision оснащён подогревом передних сидений на всех уровнях отделки салона. Подогрев задних сидений также доступен. Задние сиденья регулируются как вперед, так и назад, а также откидываются. Это раскладное откидное сиденье 60/40, которое даёт грузовому пространству 1622 литра .

  • 7. Стандартная силовая дверь.

Buick Envision 2019 предлагает усовершенствованный стандарт задней двери на всех уровнях отделки салона. Багажником можно управлять, поставив ногу в освещенном месте под ним. Подъёмная дверь без помощи рук активируется при обнаружении брелка без ключа.

  • 8. Множество стандартных параметров безопасности.

Бьюик Энвижн 2019 предлагает стандартную камеру заднего вида и задние парковочные датчики. В каждый автомобиль включена функция Teen Driver, которая позволяет настроить максимальную скорость и громкость аудиосистемы. Envision также получил отличную оценку по каждой категории краш-тестов от Национальной администрации безопасности дорожного движения.

  • 9. Прогрессивные функции безопасности на каждом уровне отделки.

Envision Essence предлагает предупреждение о перекрёстном движении сзади, мониторинг слепых зон. В комплект поставки Envision Premium входят датчики парковки спереди, система помощи при удержании полосы движения, предупреждение о выезде с полосы движения и предупреждение о столкновении впереди. Отделка Premium оснащена сиденьем водителя Buick Safety Alert. Сиденье будет вибрировать, чтобы предупредить водителя о возможной опасности. Уровень отделки салона Premium II оснащен дисплеем Heads Up и системой помощи при парковке. Он также предлагает сиденье Safety Alert. На этом уровне комплектации доступно дополнительное обновление, включающее адаптивный круиз-контроль и экстренное торможение.

  • 10. Дополнительные параметры камеры.

Buick Envision 2019 имеет опцию Surround Vision на верхних уровнях отделки салона. Эта функция предлагает несколько ракурсов окружения автомобиля при движении на низких скоростях. Он предлагает вид с высоты птичьего полета на сенсорном экране. Стандартная резервная камера также предлагает прямую трансляцию заднего вида автомобиля и имеет направляющие линии сетки.

Ambitiously Priced

The Envision’s simple and subtle design tweaks make for an effective cosmetic update. It’s still a bit sleepy to look at, but a horizontal wing added to the grille plays up the familial resemblance, and the entire lineup gains new head- and taillamps, including LED elements for Envision Premium and Premium II models. All-wheel drive is standard with the 2.0-liter turbo powertrain, and its AWD system makes the most of the available power by actively shuffling torque between the front and rear axles as needed, as well as between the left and right rear wheels. A more conventional all-wheel-drive system is a $3255 option on lesser front-drive models with the 197-hp 2.5-liter.

Our Premium II test vehicle represents the top tier of the lineup, and as such it wears an ambitious $44,795 base price (the entry-level 1SV model starts at $33,190). For that amount, the Premium II includes leather upholstery, heated and cooled front seats, heated outboard rear seats, three-zone climate control, an 8.0-inch center touchscreen, and a Bose audio system with navigation. Our example tacked on the $1545 Driver Confidence package (adaptive cruise control, front automated emergency braking, and a surround-view camera), a $1495 panoramic sunroof, $210 all-season floor mats, and a coat of Chili Red metallic paint for $395. The full ticket came to a significant $48,440, an asking price that puts it in league with more luxurious players such as the Audi Q5, the BMW X3, and the Volvo XC60, all of which sport far more attractive and sumptuous interiors than the Envision.

Ссылки

Buick (ˈbjuːɨk, «Бьюик», в старых источниках — «Бюик») — американский производитель автомобилей, отделение корпорации General Motors.

Помимо собственно североамериканского рынка, марка Buick представлена на рынке КНР (при этом большинство продаваемых там моделей не связаны с «Бьюиками» американского рынка). Там эта марка пользуется постоянно увеличивающимся спросом. Так, в 2007 году на китайском рынке было реализовано 331 780 автомобилей марки (рост на 10,1 %).

Buick Verano — компактный автомобиль марки Buick, подразделения General Motors, выпускаемый с 2011 года.

Chevrolet Cruze (ʃəvroˈleː kruːz) — глобальный проект General Motors, созданный под руководством Тевана Кима. Автомобиль пришёл на смену Chevrolet Lacetti. В основу автомобиля легла новая глобальная платформа Delta II, на которой построен Opel Astra J.

В России изготовление седанов и хэтчбеков Chevrolet Cruze осуществлялось на заводе GM в Шушарах (Санкт-Петербург), универсалы выпускались на заводе «Автотор» в Калининграде. Модель официально продавалась на российском рынке с осени 2009 года до 2015 года.

Delta — переднеприводная платформа, разработанная General Motors. Предназначена для использования в компактных легковых автомобилях и кроссоверах, является непосредственным преемником T-платформы. Также заменила собой платформу J и платформу Z.

Дебютировала в 2003 году на Saturn Ion. Автомобили, разработанные на базе Delta, как правило, имеют отличительный признак в виде буквы «А» в четвертом символе своего VIN-кода.

Передняя подвеска автомобилей на этой платформе независимая, сзади полунезависимая. Наиболее распространены двигатели линейки Ecotec, агрегатированные с 4-ступенчатой автоматической или 5-ступенчатой механической трансмиссией.

Автосалон в Шанхае (кит. 上海国际汽车展 — «Шанхайский международный автосалон», офиц. англ. Shanghai International Automobile Industry Exhibition) — международная выставка автомобилей и автомобильных технологий, проходящая каждый нечётный год в последнюю неделю апреля в Шанхае, Китай. Мероприятие чередуется с Пекинским автосалоном, который проходит по чётным годам. Является крупнейшим автосалоном на всём Азиатском регионе.

Читать еще:  CVT она же вариаторная коробка передач

Североамериканский международный автосалон (англ. NAIAS, North American International Auto Show), ранее Детройтский автосалон, — международная выставка автомобилей и технологий, проходящая ежегодно в середине января в Детройте, штат Мичиган, США. Автосалон важен отчасти потому, что штаб-квартиры «большой тройки» американских автопроизводителей — Chrysler, Ford и General Motors — находятся в Детройте.

1,5 L LFV I4
Производитель
Тип
1490 см3
Максимальная мощность169 (124 кВт ), при 5600 об/мин
Максимальный крутящий момент250 Н·м, при 1700-4400 об/мин
Конфигурация
4
Клапанов16
Макс. скорость190 (185 — AWD)
Разгон до 100 км/ч10.3 (11.3 — AWD)
Расход топлива при смешанном цикле6,6 (7,4 — AWD)
Расход топлива при городском цикле7,5 (8,6 — AWD)
Расход топлива на трассе6,2 (6,8 — AWD)
Диаметр цилиндра74,0 мм
Ход поршня86,6 мм
10,0
Клапанной механизм
Рекомендованное топливо
2,0 L LTG I4
Производитель
Тип
1998 см3
Максимальная мощность260 (191 кВт ), при 5500 об/мин
Максимальный крутящий момент353 Н·м, при 2000-5300 об/мин
Конфигурация
4
Клапанов16
Макс. скорость210
Разгон до 100 км/ч8.4
Расход топлива при смешанном цикле8.8
Расход топлива при городском цикле10.6
Расход топлива на трассе7.5
Диаметр цилиндра86 мм
Ход поршня86 мм
9.5
Клапанной механизм
Рекомендованное топливо
автоматическая 6-ступ.
Производитель,
Модель6T70
Типавтоматическая
Число ступеней6
Передаточные отношения
Главная передача3,17
1 передача4,48
2 передача2,87
3 передача1,84
4 передача1,41
5 передача1,00
6 передача0,74
Задняя передача2,88
Механизм управленияРычаг на центральном тоннеле
Переключениеавтоматическое
← ранее Автомобили , отделения корпорации производимые в США
Класс1980-е1990-е2000-е2010-е
1234567891234567891234567891234567
Skyhawk
Skyhawk
Somerset
Regal
RegalRegalRegal
Lucerne
Park AvenuePark Avenue
RivieraRivieraRiviera
RendezvousEnvision
Rainier
Terraza

With the right options checked, the Buick Envision can be a compelling luxury SUV. Unfortunately, the price to get there is too high to make sense.

What defines a luxury car? In the past, it was pretty easy to quantify, and just as easy to differentiate one from the economy cars of the world. But now a traditionally inexpensive brand like Mazda can make cars as nice as Lexus does. Automakers can no longer rely on reputation.

So the 2019 Buick Envision faces a conundrum. Buick calls it a compact luxury SUV, positioning it as a viable option for younger luxury shoppers. That pits it against some of the most popular and best-selling upscale SUVs on the market, including the Acura RDX, Lexus NX, BMW X3, and Audi Q5. Yet the Envision’s true competition more likely comes from another GM vehicle, the GMC Acadia. Both are for aspirational shoppers looking to move up-market from a high-volume vehicle like the Chevy Equinox.

If you are in the market for a compact, upscale sport-utility vehicle, should you consider the Envision? Read on to find out and learn which trim CarGurus recommends.

Look and Feel

The Envision may be the most handsome vehicle in Buick’s SUV lineup. It’s less stubby than the subcompact Buick Encore, and while the full-size Buick Enclave is certainly attractive, the Envision has a more taut, athletic vibe. The strong body lines along the sides and upright rear section of the side windows give it a collection of proportions similar to that of a BMW X1.

Stepping into the Envision, the cabin looks rather attractive, and in a market full of overly busy dash layouts, we can appreciate this clean and straightforward setup. But closer examination reveals that this cabin isn’t up to the luxury billing Buick gives it.

The matte-finish material used for some of the climate controls and the bezel around the radio and navigation system may be Buick’s attempt to replicate the matte-finish interior controls used in the Lexus NX, but when combined with chrome and light-colored leather, it just looks cheap. A high-gloss black would have been far more attractive, given the other materials used in this vehicle. This matte finish is also used on the multifunction steering wheel, where it feels coarse to the touch.

Earlier this year, we drove the all-new 2019 Mazda3, and it put the rest of the industry on notice. Its cabin matches most luxury cars for thousands of dollars less than vehicles in the luxury segment. Its lines are attractive, the materials are top-notch, and the tech is integrated seamlessly and stylishly in a way that would make Frank Lloyd Wright blush. In a world where vehicles like the new Mazda3 exist, you have to look at the cabin of the Envision and ask, «Is this really enough?»

If you needed one small detail to explain this point, look to the power windows. The Mazda3 has convenient one-touch up/down power windows on all four doors. For the Envision, all four windows are one-touch down, but only the driver’s door window is one-touch power-up. Yes, it’s a small detail. But it would also be easy for Buick to offer this convenience on all four windows, so it indicates that some corners may have been cut when designing the Envision.

The Envision has five trims: the base—or Front-Wheel-Drive (FWD)—Envision, followed by Preferred, Essence, Premium All-Wheel Drive (AWD), and Premium II AWD. Preferred and Essence are each available with FWD or AWD.

The base trim comes standard with 18-inch wheels, a hands-free power liftgate, heated front seats, and an 8-way power driver’s seat. The Preferred trim doesn’t add much but makes plenty of options packages available.

The Essence trim adds a heated steering wheel, heated rear seats, select driver-assistance features, and memory settings for the driver’s seat and side-view mirrors.

The CarGurus Recommended Trim is the Premium AWD. It adds a Bose premium stereo, 19-inch aluminum wheels, bi-LED headlights, rain-sensing wipers, and an upgraded 8-inch semi-digital instrument panel. It also comes standard with the more powerful engine (more on that shortly).

We tested the range-topping Premium II AWD, which comes with heated and cooled front seats, a head-up display, navigation, leather seating, and, as you may have guessed from the name, all-wheel drive. These features make the Envision a comfortable vehicle, but we’ve seen many of these creature comforts as standard equipment on vehicles that cost thousands less.

Performance

The FWD, Preferred, and Essence trims come with a 2.5-liter inline 4-cylinder engine that makes 197 horsepower. This engine connects to an outdated 6-speed automatic transmission and FWD or available AWD for the Preferred and Essence trims. The base comes only with FWD. This setup feels underpowered and sluggish in many driving situations.

The Premium and Premium II trims come with a 2.0-liter turbocharged 4-cylinder engine, making 252 horsepower and 295 pound-feet of torque. Thanks in part to a new 9-speed automatic, this engine delivers power well and provides solid acceleration. It comes standard with AWD, and that’s one of the key reasons CarGurus recommends the Premium trim.

The Envision’s steering feels responsive and pretty tight, though the vehicle can be a little top-heavy in corners. You really feel this only when taking an off-ramp with too much speed, so as long as you’re not pushing it, the Envision stays very composed. This vehicle is suited best to driving around town, where its ride is at its smoothest. And when cruising along or on the highway, take a moment to appreciate just how quiet the Envision is. Buick used plenty of sound-deadening materials to make a supremely quiet cabin.

Fuel economy with the 2.5-liter and FWD is 22 mpg city, 29 highway, 25 combined. The EPA rates fuel economy for our turbo AWD test model at 20/25/22, and in a week of both city and highway driving, we managed 21.3 mpg. When you compare the two engines, the fuel-economy gains offered by the 2.5-liter aren’t enough to make up for its lack of power.

Form and Function

The driver’s seat offers plenty of room. You sit up high, giving you a commanding position and providing plenty of visibility. The second row also has plenty of head- and legroom, though more of the latter than the former. The second-row seats can recline to a couple of seat-back positions.

Читать еще:  Volvo V40 Cross Country

With the rear seats up, the Envision provides 27 cubic feet of cargo space. That number jumps to 57 cubic feet when you fold the rear seats, which puts it on par with the Acura RDX—one of the leaders in this class. Buick also gives you helpful cargo tie-downs; there are deep pockets in all four doors and a cargo tray above the glove box. Buick certainly makes good use of the Envision’s space, and you can load it up with plenty of gear.

Tech Level

The Envision comes standard with GM’s Intellilink infotainment system. This is similar to the Chevy MyLink system and consists of an 8-inch touchscreen featuring a pretty straightforward layout. There are hard buttons and dials below the screen, and the screen itself has a dock of icons for music, connectivity, and navigation. Pressing the home button below the screen will bring you to a home screen with customizable drag-and-drop icons.

This system also comes standard with Apple CarPlay and Android Auto and is quite seamless going from the connectivity screen to Intellilink and back. Our test vehicle also came with wireless charging for compatible smartphones. But unlike other vehicles, which have a flat charging pad, the Envision has a weird little “pocket” where you insert your phone.

Below the touchscreen, you’ll find touch-capacitive controls for the climate and heated/cooled front seats. These are similar to the flat buttons on a microwave, but less useful. They aren’t very sensitive and seem to respond only half the time. This seems like Buick added tech for tech’s sake, which is never a good thing.

Safety

The Envision comes standard with ten airbags—including side-curtain and knee airbags—and a reversing camera with Rear Park Assist. The Premium and Premium II trims come standard with GM’s Safety Alert Seat, which vibrates the seat cushion to alert the driver to potential hazards. It also works with the front and rear parking sensors.

Essence and Premium trims come standard with blind-spot monitoring and rear cross-traffic alert. The Premium trim comes standard with lane-keep assist, lane-departure warning, and forward-collision alert. Our test vehicle came with the Driver Confidence Package, which is available only on the Premium II trim and includes adaptive cruise control, automatic front braking, and a 360-degree camera.

These are comprehensive driver-assistance features, but you have to pay extra for many of them. Keep in mind that a base 2019 Toyota RAV4 comes standard with Toyota Safety Sense, which includes nearly all these driver-assistance features as standard equipment.

The Envision also includes a maddening feature found on nearly every General Motors vehicle. When a driver puts the car in Park, steps out, and locks it up to walk away, the white reversing lights come on and stay on for about a minute. GM says this is to illuminate the area around the car, but it gives the impression the car is in reverse. It’s an answer to a question no one ever asked and a solution that can make things confusing for everyone else.

Cost-Effectiveness

Before we get into pricing, a little context is required. It should be noted that the Buick Envision is built in China, and Buick sells more of them in China than in the United States. How many, you ask? Back in 2016, Buick sold more than a quarter-million Envisions in China. In 2017—the first full year of Envision sales in the United States—Buick sold just over 40,000 here. That should reveal the true nature of Buick’s priorities. There’s no shame in saying that any US sales are just an added bonus. That said, it’ll be fun when someone shops a Buick Envision over an Acura RDX because they want to “Buy American.” Don’t tell them the RDX has been built in Ohio since it was introduced.

With all this in mind, the 2019 Buick Envision starts at $31,995, plus a $1,195 destination fee. The CarGurus Recommended Premium AWD trim starts at $40,700, and our Premium II AWD test model clocked in at more than $48,000. That test price included options like the available panoramic moonroof, which adds nearly $1,500. Meanwhile, the 2019 Acura RDX starts at $37,400. Sure, that’s more than the base Envision, but the RDX comes standard with a more powerful engine and a panoramic moonroof. Once you add enough options to make the Envision a compelling rival to the RDX, it starts becoming too expensive to make financial sense.

In the eyes of GM, Buick makes luxury vehicles. But how do Buicks stack up against GM’s range-topping Cadillacs? Well, if Cadillac is GM’s first class and Chevy is flying coach, then a Buick has to be business class. This really is an SUV for someone most interested in a comfortable ride. The only problem is that both Lexus and Acura do a better job at providing exactly that. And maybe there’s a place for this SUV in the market, but certainly not at this price point. GM needs a reality check when it comes to the Buick Envision.

Стекло лобовое для Buick Envision

Прежде чем заказать стекло лобовое для Buick Envision необходимо знать некоторые данные своего автомобиля, которые помогут нашим менеджерам подобрать для Вас лучший вариант. Стандартные вопросы, которые Вы заполните на шаге оформления запроса, через корзину нашего сайта. А также необходимо представлять тот конечный результат, который Вы хотите видеть после посещения установочного центра BrandGlass, то есть, в какой комплектации и опциями Вы хотите видеть лобовое стекло на Вашем авто.

Заднее стекло для Buick Envision

Заднее стекло для Buick Envision прозрачное или затемненное? Цвет затемнения заднего стекла есть разный. Затемнение заднего оригинального стекла, сделано с помощью напыления. Неоригинальное заднее стекло, может иметь другой оттенок.

Боковое стекло Buick Envision

Неоригинальные боковые стекла Buick Envision продаются без заводского напыления (затемнения). Если на боковом стекле была сделана тонировка, делать ее придется отдельно. Боковые стекла с переходом цвета, продаются только в оригинальном исполнении.

Стоимость на стекла Buick Envision

Цена на стекла Buick Envision, на данной странице, указана в ценовом сегменте первой категории.

BrandGlass работает с 17 производителями автостекол

От эконом-класса

, например, современные российские стекла КМК Glass, “Стеклолюкс”, “Спектр”.
До премиум-поставщиков
на конвейер автопроизводителей Например, бренды AGC, Pilkington, Saint-Gobain Sekurit с более чем 100 летней историей.

Именно поэтому, мы предлагаем Вам, не путать себя в самостоятельном выборе качественного стекла под свой бюджет, а довериться в этом вопросе нашим менеджерам. Именно менеджеры способны обратить Ваше внимание на мелочи, которые могут существенно в итоге сэкономить Ваш бюджет. Стоимость стекла, объявленная нами по телефону имеет окончательный вид, без каких-либо доплат на месте замены, в наших установочных центрах.

Цена Бьюика Евижин

Автомобиль на американском рынке представлен пятью комплектациями, базовая из которых называется 16V. Цена данной комплектации на американском рынке составляет 2 200 000 рублей. Она включает в себя:

  • 10 подушек безопасности;
  • камеру заднего вида;
  • датчики парковки;
  • датчик света;
  • дождя и контроль давления в шинах;
  • ABS;
  • ESP и многое другое.

Самая «бедная» комплектация оснащена на уровне средних комплектаций прямых конкурентов.

Следующая комплектация называется Preferred. С ней автомобиль стоит от 2 400 рублей. Данная комплектация порадует трехзонным климат-контролем, обогревом руля и задних сидений и системой слежения за полосами.

Следующая комплектация называется Essense и доступна от 2 550 000 рублей. В данной комплектации автомобиль имеет различия по материалам отделки. Сиденья и руль обшиты перфорированной кожей.

Комплектации Premium и Premium II отличаются силовой установкой, КПП и типом привода. Также они имеют премиальную акустическую систему, вентиляцию и большое количество электронных помощников, помогающих при парковке. Их цена составляет 2 900 000 и 3 100 000 рублей соответственно.

Buick Envision 2016 обладает привлекательным дизайном и интересным оснащением, но простой дизайн без изюминки не делает данный автомобиль особенным. Возможно, в России он бы не имел больших продаж из-за незнания бренда.

Читать еще:  Seat Ibiza 2016

2019 Buick Envision First Drive Review | Still not a standout

    Share
  • 0 Comments
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick
  • Image Credit: Buick

More Photos

  • Vehicles most likely to hit 300,000 miles
  • Cars most likely to have major powertrain problems
  • Top 10 brands with the lowest average repair cost to fix a check engine light
  • Top 10 brands least likely to flash a check engine light
  • The least reliable cars in America
  • The Best New Car Deals: October 2020

ATLANTA – «We’re in the fashion business,» executive chief engineer Rick Spina told us as he introduced the 2019 Buick Envision. «Except with a lot of technology.» Spina was referring to the changing whims of new-car buyers, which have prompted Buick to give the compact Envision crossover its mid-generational update early — just 18 months into its lifecycle — and drop its prices across all trim levels.

As with much of our consumer goods, the Envision is made in China. That doesn’t seem to have hurt it in the market, even though it wears the badge of one of the most quintessentially American brands out there. It even aced the IIHS crash tests, putting it in league with Volvo, Mercedes-Benz and Lexus.

There’s good news and bad news about how the Envision is doing. It’s now the third-best-selling model in the Buick portfolio, behind the three-row Enclave in second place and the surprise hit Encore subcompact crossover in first. Sam Russell, Buick’s director of marketing, reported 73 percent growth in the past nine months versus the first half of its market life. A full 60 percent of Envision buyers are new to the GM family, too, and Russell says that nearly half of those are likely to buy another Buick SUV when the time comes to trade in the Envision.

And yet, the Envision trails in luxury compact-crossover sales, behind mainstays such as the Audi Q5 and Acura RDX, even amid crossover demand in the U.S. that has companies like Nissan posting record sales numbers and Ford canceling a redesign of the Fusion.

Our test of the 2017 Envision found it competent, but lacking that «X factor» that would send buyers of German and Japanese marques flocking. Instead, we compared it to the Jeep Grand Cherokee and Hyundai Santa Fe Sport, and deemed those both better values.

Perhaps Buick feels the same, because the base 2019 Envision now starts at $32,990, a $2,000 cut from last year. The Preferred trim level sees a greater drop of $2,400, to $34,495. Rounding out the naturally aspirated 2.5-liter grades, the Essence’s price falls $1,900 to $36,795. The turbocharged 2.0-liter Premium and Premium II trims get a discount of $1,600 and $1,400, respectively.

With those prices come changes that Buick hopes will make the Envision a more compelling prospect. Outwardly, the Envision sports a new grille, a winged affair to replace the 2018’s waterfall and bring it in line with the rest of Buick’s lineup. HID headlights are now the default on all 2.5-liter models, while bifunctional HIDs are the standard for the top two turbo 2.0-liter trims. The lower area of the front fascia has been repenned as well, with cleaner but less sporty lines.

The rear sees the biggest visual change, with a more sculpted tailgate and slimmer taillights. Gone is the word «Buick,» a decision that spans the entire Buick line for 2019. Without the brand lettering, observers will have to rely on the tri-shield emblem to identify the cars. Either that, or they’ll have judge by the shape of the vehicle itself, and we’re not convinced the design is distinctly Buick enough. If the Envision truly is a fashion item, it will need more distinguishable styling.

Perhaps what’s under the hood will make it more enticing. We thought the 2017 Envision’s six-speed automatic was fine, but noted that it paled against the competition’s eight-speed transmissions. Buick has come back with its new quick-shifting nine-speed automatic, a unit we recently sampled on the Regal GS and were impressed with.

As icing on the cake, the new transmission allowed for a torque increase of 35 lb-ft to 295 lb-ft, improving the turbo Envision’s 0-to-60-mph time by just less than half a second. Horsepower stays the same at 252 on the 2.0-liter turbo four, and the 2.5-liter engine remains mated to the six-speed automatic and keeps its 197 horsepower and 192 lb-ft of torque.

Beyond the quicker pickup, the driving experience stays largely the same. The steering is sedate, comparable to an Infiniti QX60, but that’s fine because if you corner too hard, you’ll slip right off its cushy leather chairs. If a spirited driving experience is what you want in a crossover, the Mazda CX-5 Grand Touring maxes out at just $32,610. The Envision’s braking now requires less pedal pressure, thanks to a single-rate brake booster, but braking performance doesn’t change.

It seems the goal was to make the mechanical functions of the car as unobtrusive as possible. The Envision’s stop/start function is a perfect example. Buick has refined it for 2019 to the point where it’s one of the quieter systems in its class. There’s even what engineers called internally a «drive-through-window algorithm» to prevent start/stop jolts during crawls — after an initial stop, the engine will not shut off again until the car exceeds 6 mph or 7 mph. As a last resort, drivers now have the option to turn off stop/start completely via a button on the dash, a function Buick says was included because Chinese customers demanded it.

The cabin carries over from the 2018 model, quiet and comfortable as ever. Behind the curtains, Buick has made incremental enhancements. For example, drivers can now switch between adaptive and traditional cruise control. There’s an available air ionizer that pumps fresh air into the cabin and reduces funky smells. It has a tire fill alert that tells you when a tire has reached its proper pressure.

Tech-wise, Buick offers a suite of class-leading connectivity options. For 2019, the Envision comes with next-generation wireless charging with improved wattage capacity and iPhone8 and iPhoneX compatibility. As with 2018 models, both Apple CarPlay and Android Auto are supported, and a 4G LTE Wi-Fi hotspot is included.

The 2019 Envision’s improvements are certainly welcome, but they register as a walk when Buick really needs a home run to draw buyers away from its benchmark, the Audi Q5, and crossovers of its ilk. Buick has the tech part down, and the updates and new pricing structure address the gripes we had with the Envision’s transmission and value, but these seem more like calculated moves rather than a brand-defining stand.

In fact, the price drop actually pulls the Envision closer to a pool that includes the aforementioned Jeep Grand Cherokee and Mazda CX-5, both of which offer just as many amenities, are better looking and have designs that make them recognizable as strong marques. The Envision is still missing an «X factor,» that unique style and clear identity to help it stand out in the crossover crowd. For better or for worse, in fashion, brand and style still count for a lot.

Related Video:

Featured Gallery 2019 Buick Envision: First Drive
  • Image Credit: Buick
  • Buick
  • First Drives
  • Crossover
  • Luxury
  • buick envision
  • 2019 buick envision

Autoblog accepts vehicle loans from auto manufacturers with a tank of gas and sometimes insurance for the purpose of evaluation and editorial content. Like most of the auto news industry, we also sometimes accept travel, lodging and event access for vehicle drive and news coverage opportunities. Our opinions and criticism remain our own — we do not accept sponsored editorial.

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector