Evakuator-gruzovik.ru

Авто журнал
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Как новый пикап Tesla может изменить мировой авторынок — и; почему это самый амбициозный проект Илона Маска

Как ни странно, самый продаваемый автомобиль в мире — вовсе не Toyota Corolla (она занимает лишь второе место — в 2018 году было продано 934 тысячи) или RAV4 ( четвертое место — он даже не в тройке лидеров). Первое место по продажам стабильно занимает американский пикап F-150 — только в прошлом году их продали 1 миллион 76 тысяч. Cредняя цена F-150 при этом — немаленькая цифра $47 174, что вдвое выше цены той же Toyota Corolla. Поэтому фордовский F-150 — во всех смыслах много более популярная машина, чем любая другая на планете: ее продажи в деньгах стремятся к $50 миллиардам в год. Тот, кто сможет попасть на место F-150, получит самый прибыльный сектор авторынка.

Именно из-за огромной емкости этого рынка Tesla подходила к созданию электропикапа нетипично долго (по меркам этой компании). Илон Маск задумал его еще в 2012 году — и лишь через семь лет смог представить претендента на звание самой продаваемой машины в мире.

Разумеется, чтобы выбить F-150 с его позиций, нужно было создать что-то из ряда вон выходящее. Что-то такое, что превосходило бы классический фордовский пикап по всем параметрам — настолько, что привыкший к «классике» потребитель предпочел бы пикап Tesla, производителя, до сегодняшнего дня не имевшего никакого веса в мире пикапов.

Задача, как видите, очень трудна. F-150 — большой автомобиль: 1,95 метра в высоту, 2 метра в ширину (без зеркал) и до 6,35 метра в длину. Один грузовой кузов имеет чистую длину 1,68 метра. Из практики войн известно , что в кузов этого фордовского пикапа можно поставить крупнокалиберный пулемет, а затем замаскировать его мешками с бананами — настолько много там места. Сделать машину для повседневного пользования еще больше уже не реально — она будет неудобной на дороге и при парковке. Сделать пикап меньше — значит показать меньшую вместимость, что не понравится потребителю. К тому же F-150 активно использует алюминий, исключающий ржавчину, и вообще пользуется славой очень прочной и долговечной машины.

Для такой махины он довольно быстр: с мотором 450 лошадиных сил разгоняется с 0 до 96,6 километров в час всего за 5,1 секунды. Это лучший результат среди всех пикапов на рынке.

Три «козырные карты» Volkswagen в борьбе с Tesla

На первый взгляд кажется, что группа Volkswagen «далеко позади», «проспала рынок электромобилей», и т.д. Но в реальности за последние 2-3 года немцы сделали несколько важных шагов в направлении электротранспорта. Если хотите – это первые удары, которые «проспала» компания Tesla в мире электрокаров.

Первый удар случился с выходом электромобиля Audi e-tron. Компания разработала электромобиль «с нуля», что избавило его от проблем «переходных моделей», созданных на основе ДВС-автомобилей. К примеру, здесь изначально очень грамотно расположен тяговый аккумулятор: он буквально интегрирован в днище электромобиля и настолько тонкий, что его влияние на уровень пола в салоне практически неощутимо. Еще пример: в Audi e-tron появилось жидкостное охлаждение не только тягового аккумулятора, но также электромоторов, причем даже изнутри, а ведь ранее подобное встречалось только на электромобилях Tesla. Добавьте к этому отменный комфорт подвески, идеальное качество сборки салона, известное и престижное имя Audi…

Но главный удар по позициям Tesla был даже не в «этом вот всем», а в мощности быстрой зарядки – электрокар Audi e-tron мог принимать ток мощностью до 150 кВт, что обеспечило ему титул рекордсмена в данной категории. Таким образом, впервые кто-то другой создал электромобиль не просто одного уровня, а даже в чем-то превосходящий Tesla в специфических вопросах электромобилей. Именно там, где электрокары Tesla привыкли быть лидерами.

Второй удар оказался еще заметнее, имя ему – Porsche Taycan. Впервые был создан электромобиль, который мог оказаться быстрее и динамичнее Tesla Model S в самых производительных P-версиях. Спор вышел за пределы понятия «разгон 0-100 км/ч» (поскольку не только этой одной цифрой измеряется понятие «быстроты» автомобиля/электромобиля) и дошел до тестовых заездов на гоночных трассах. Но главная суть даже не в этом, а в том, что электромобиль Porsche Taycan получил аккумулятор с рабочим напряжением около 800 вольт – вдвое выше того, что сегодня применяется в большинстве электрокаров. Новый аккумулятор и в целом энергосистема электромобиля, рассчитанные под работу с напряжением 800 вольт, обещают ряд преимуществ: очень быстрая зарядка аккумулятора (до 350 кВт), более мощные инверторы и электромоторы. Да, следует признать, что сегодня нет массовых станций быстрой зарядки, которые могут работать с мощностью 350 кВт. Также можно достичь высокой мощности электромоторов и другими способами. Да и пока лишь Porsche Taycan использует энергосистему с рабочим напряжением 800 вольт. Словом: это технология из будущего, которая пока не находит себя в настоящем. Однако подобная технология у группы Volkswagen уже есть, а у конкурентов – нет.

Даже если признать, что Porsche Taycan является носителем дорогих технологий будущего, у Volkswagen есть что предложить и массовому сегменту рынка – речь идет об электромобилях семейства ID.

Первенец Volkswagen ID.3 стал третьим ударом по позициям Tesla: массовый и относительно недорогой электрокар, который построен на специальной электромобильной платформе МЕВ. Причем не только электромобиль, но и сама платформа является товаром: группа Volkswagen заявила, что будет продавать МЕВ всем партнерам-клиентам. Первый уже есть – это Ford.

Электромобили Volkswagen ID.3 (и семейство ID в целом) должны стать по-настоящему народными: запланировано каждый год производить 300 тыс. электрокаров, уже в 2023-м год должен быть выпущен первый миллион. Неплохо для компании, которая свои первые 250 тыс. электрифицированных автомобилей выпускала шесть лет, правда? А ведь на данной платформе еще планируются электрокары SKODA и SEAT. Плюс ждем электрический кроссовер и седан среднего класса, электрические фургоны и вэны…

Читать еще:  Лучшие производители амортизаторов для легковых автомобилей

Понимаете, группа Volkswagen мыслит совершенно другими масштабами. Если запуск в серию – то сразу сотнями тысяч и на разных заводах по всему земному шару. Если разработка электромобилей, как кардинально-нового продукта – то сразу с несколькими моделями и в нескольких направлениях. К примеру, уже известно, что энергосистему с рабочим напряжением 800 вольт получат перспективные электрокары Audi: это позволит снизить «цену входа» для данной технологии, сделает ее более массовой. В свою очередь, компания Porsche покупает акции фирмы Rimac и начинает тесное сотрудничество. Потому, что у Rimac есть, что предложить: очень мощные электромоторы и коробки передач для них. Наконец, упомянутые выше быстрые зарядки на 350 кВт для Porsche Taycan также вскоре станут реальностью: группа Volkswagen не зря вошла в проект зарядной сети IONITY.

В итоге все это позволило Герберту Диссу, руководителю группы Volkswagen, в начале 2020 года заявить о готовности конкурировать с Tesla. А расчетливые немцы «слов на ветер» не бросают. Особенно, когда на кону стоит будущее огромной компании.

HP Pavilion Radeon Vega 8 Gaming PC — $450, was $550

Years ago, you’d be hard-pressed to find any sort of gaming-capable rig for less than $600 owing to the cost of discrete graphics cards. AMD crafted a unique solution to that problem in its APUs, or accelerated processing units, which are basically CPUs that pack built-in graphics processing capabilities. This Pavilion desktop PC from HP features an AMD Ryzen 3 CPU with Radeon Vega 8 graphics that allows for some light gaming. Don’t expect to run the latest AAA games at high settings, but it’ll get the job done for those with modest needs.

Along with the Ryzen APU, this desktop PC comes with a boosted 8GB of DDR4 RAM, a 128GB solid-state system drive, and a nice big 1TB hard drive — and like most of our other picks, it comes with a wired mouse and keyboard. This cheap gaming PC can be yours for just $450 after a $100 price cut.

MFG Chemical-sponsored Golf Team Wins, Helping To Raise $3.5 Million for National Kidney Foundation

Winning team qualifies for Pebble Beach

A team sponsored by MFG Chemical has won the NKF Konica Minolta Golf Classic held October 6, 2020 at the ACE Club in Lafayette Hill, PA .

This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20201103005664/en/

Winning MFG Chemical-sponsored team (L-R) Brad Eshoo, Midwest Graphic Sales; Keith Arnold, MFG Chemical; Cameron Whaley, SCT; Scott Gustafson, Shrieve Chemical Products. (Photo: Business Wire)

Competing with 108 golfers, the winning team consisted of Keith Arnold from MFG Chemical (Chattanooga, TN), Brad Eshoo from Midwest Graphic Sales (Chicago, IL), Cameron Whaley from SCT (Dalton, GA), and Scott Gustafson from Shrieve Chemical Products (Houston, TX).

Each year, thousands of golfers from across the country participate in nearly 30 local events playing for a chance to compete in the National Finals held at Pebble Beach. Participating golfers raise $3.5 million dollars annually to benefit National Kidney Foundation.

According to National Kidney Foundation Development Manager Jamie Cohen, «NKF congratulates the MFG Chemical-sponsored team and is excited for them to compete at the fabled fairways and signature holes at Pebble Beach.»

Upon winning the tournament, Keith Arnold, former CEO of MFG Chemical and current Board Director, said, «It’s good to join with so many caring people who want to help such a worthy cause as the National Kidney Foundation. 30 million adults are estimated to have chronic kidney disease. The NKF is helping to save lives through its great work.»

About MFG Chemical

MFG Chemical is a leading specialty and custom chemical manufacturer for a variety of global markets. The company operates four manufacturing facilities with world-class product development capabilities in Northwest Georgia and Pasadena, Texas. Key markets served include personal care, agriculture, asphalt, graphic arts, lubricants, mining, oilfield, paints & coatings, pulp & paper and water treatment. Major chemistries manufactured include amides, esters, imidazolines, polymers and surfactants.

MFG has achieved the «Excellence Tier», recently won two plant safety awards from Society of Chemical Manufacturers & Affiliates (SOCMA), and was awarded the Georgia Department of Labor Safety Award earlier this year.

For more information, visit www.mfgchemical.com.

About the National Kidney Foundation

The National Kidney Foundation (NFK) is the largest, most comprehensive and longstanding organization dedicated to the awareness, prevention and treatment of kidney disease. For more information about NKF visit www.kidney.org.

Election 2020: Betting markets see Trump boost after Florida early returns; Biden still favored

Stocks Swing, Treasuries Jump as Count Continues: Markets Wrap

Biden Takes Lead Over Trump With Florida, Ohio, Others Undecided

Hong Kong Stocks Fluctuate After China Pulls Plug on Ant’s IPO

FOREX-Dollar claws back losses as Trump takes narrow early lead in Florida

Jack Ma’s Blunt Words Just Cost Him $35 Billion

(Bloomberg Opinion) — Jack Ma is a very busy man. China’s richest man has been busy launching the world’s biggest IPO. He has been busy preparing for Alibaba Group Holding Ltd.’s grandest four-day Double Eleven shopping extravaganza. And yet two weeks ago, Ma somehow found the time to opine on China’s banking system at a high-profile financial forum in Shanghai, once again throwing himself into the eye of the storm. In that speech, apart from labeling the global banking Basel Accords as an “old people’s club,” Ma said “systemic risk” is not the issue in China. Rather, China’s biggest risk is that it “lacks a financial ecosystem.” Chinese banks are like “pawn shops”, where collateral and guarantees are the hard currencies. As a result, some decided to go so big they are not allowed to fail. “As the Chinese like to say, if you borrow 100,000 yuan from the bank, you are a bit scared; if you borrow a million yuan, both you and the bank are a little nervous; but if you take a 1 billion yuan loan, you are not scared at all, the bank is,” Ma said. The consequences came this week. On Monday, Beijing’s top financial watchdogs summoned Ma and dressed him down. Beijing also issued draft rules on online micro lending, stipulating stricter capital requirements and operational rules for some of Ant Group Co.’s consumer credit businesses. But the big shocker came on Tuesday night. The Shanghai Stock Exchange suspended Ant’s listing on its Star board, citing Monday’s meeting and subsequent regulatory changes. Ant then said in a filing it would suspend its Hong Kong IPO as well. The fintech giant was scheduled to start trading on Thursday. The news sparked a slide in Alibaba shares on Tuesday in New York, while dragging down other Chinese companies’ U.S.-listed stocks.What Ma said was a bit sensational, perhaps. But he was right. China’s bankers are so averse to extending credit to smaller borrowers that Beijing redefined “inclusive financing” to make its banks’ loan books look prettier. In fact, it’s been so difficult for small businesses to obtain bank credit in the last decade that they have become hard wired not to invest for the future. Here’s the latest tidbit of evidence: In the third quarter, even as China’s economy recovered and 86% of 300 smaller manufacturers CLSA spoke to became profitable, most remained wary. A record-breaking 59% of their capital expenses went into mere “regular maintenance,” the brokerage found.Ma’s words were blunt, but these phrases, such as “pawn shops,” are not his concoctions. Bureaucrats at the People’s Bank of China, for instance, had used the same words themselves. So why is Ma being singled out? Could it be that Ant is too profitable and is now being targeted? Ant is raising at least $34.5 billion in an IPO that attracted more than $3 trillion of retail orders. Meanwhile, regional banks are still in the doghouse, struggling and sometimes being restructured because they lack capital buffers. In the fast-growing consumer credit business, Ant is essentially a matchmaker while banks lend and put aside cash in case some loans go sour. Fintech giants are making much more than lenders, city commercial banks complained to local media. Ant’s vast consumer base appreciates its small loan offerings. But going forward, to appease its banks, Beijing may want to level the regulatory playing field. For instance, Ant may no longer operate just as a matchmaker and might be asked to keep 30% of the loans on its balance sheet, compared with only about 2% now. That should have been no problem because Ant’s IPO would have brought in billions of dollars of capital for loan provisions.In its statement, the Shanghai exchange cited the changing regulatory landscape as one reason Ant no longer qualified for a listing. But in reality, nothing has changed. Since 2017, Beijing’s watchdogs have been debating whether to allow online micro lenders to take a simple loan facilitation model or require them to put away loan provisions. This new draft rule is just a continuation of the debate. At the opening of his speech, Ma admitted he was conflicted as to whether to attend the forum and speak up. Now he probably regrets it. But here’s the thing: If China is serious about financial innovation, “inclusive financing” or the digital yuan, let the man who pioneered the business and made billions along the way share his experiences and thoughts. If Ma says systemic risk is not China’s Achilles’ heel, hear him out. He knows where the real problem is and could be part of the solution.(Updates with Alibaba shares in the fourth paragraph. An earlier version was corrected to show China is averse to extending credit to smaller borrowers, not lenders, in the fifth paragraph.)This column does not necessarily reflect the opinion of the editorial board or Bloomberg LP and its owners.Shuli Ren is a Bloomberg Opinion columnist covering Asian markets. She previously wrote on markets for Barron’s, following a career as an investment banker, and is a CFA charterholder.For more articles like this, please visit us at bloomberg.com/opinionSubscribe now to stay ahead with the most trusted business news source.©2020 Bloomberg L.P.

Читать еще:  Лучший герметик для системы охлаждения двигателя автомобиля: рекомендации по использованию

Dave Ramsey warns: Don’t do these 10 things with your money

The financial expert and radio host says Americans stay poor because of these blunders.

Why don’t you like this ad?

AdPrimexbt — Welcome — Primexbt.com

Boost Your Profits With The Ultra-Fast Trading Platform from PrimeXBT. Get Started Now. Open a New Account.

I have a seven-figure nest egg — am I saving too much for retirement?

I recently had a conversation with a colleague about retirement and was told I’m saving too much! My wife and I are both 57 and have been aggressive savers ever since my brother, an institutional retirement financial expert, told us to max out our savings when we were 25 years old.

The U.S. could split up, Gundlach says. Here’s how he’d invest for that.

Big change, borne of unrest and acrimony, is coming to the U.S. in the next 5-10 years, the outspoken billionaire investor thinks. Here’s what that means for asset allocation.

Dow Jones Jumps 600 Points In Election Day Rally As Biden Leads Trump

Key market indexes extended their gains midday Tuesday, with the Dow Jones Industrial Average roaring 600 points higher on Election Day.

PHOTOS

Mercedes-Benz India on Tuesday launched the AMG GLC 43 Coupe. This is the second festive launch by the automaker after the EQC EV and the 5th AMG launch this year.

Martin Schwenk, MD & CEO of Mercedes-Benz India, however, believes ‘EQC to begin with, will not be a volume model’ and ‘is aimed at early adopters who always wanted a luxury EV, which is luxurious, sporty, fun to drive and most importantly have zero tail-pipe emission’.

Читать еще:  Обзор Ford Kuga 2017 года выпуска

With the festive season right around the corner, this is just the time when people can once again put their plans into action, which were on the back burner because of the chaos of the lockdown.

AMG includes a wide portfolio of performance limousines, performance SUVs, SUV Coupés, and sports cars. The first Mercedes-AMG product to the roll-out of the assembly line from Mercedes-Benz India will be the AMG GLC 43 4MATIC Coupé, the company announced.

With a smaller capacity petrol engine, intuitive features inside the cabin, there is a lot to look forward to the 2020 GLC. Now, since this is a facelifted model let’s take the reverse route to find out what’s new inside out of the new GLC. The good part is that the company was able to trim up to Rs 5 lakh on the petrol variant.

There is nothing like an SUV to road trip across India. You need to tackle bad roads, sudden water streams, and maddening crowd. Any car with jacked up dimensions and chunky looks love calling themselves SUVs, rendering the term as most one of most abused words.

The luxury market is gaining in strength on festive fervour. Mercedes-Benz India, the country’s largest luxury carmaker, reported a nearly four-fold jump in retail sales in the July-September quarter on a sequential basis, with sales at 2,058 units against 563 units in the second quarter.

EQC, which is based on the GLC platform, packs the features of the top-of-the-line GLS. The car is expected to be priced around Rs 1 — 1.20 crore (ex-showroom).

As Tesla touts the cutting-edge nature of its new Full Self Driving software, rival Mercedes-Benz says it has developed a similar system but stops short of allowing members of the public to take it on urban roads.

Chief Executive Officer Ola Kallenius has dropped hints this month that Mercedes plans to challenge brands including crosstown rival Porsche by introducing plug-in performance models.

According to pre-Covid plans, the A-Class limousine was supposed to arrive in June and the new GLA by October. EQ joins AMG and Maybach sub-brands of the three-pointed stars in India and Iyer was hopeful of more global EVs from Mercedes soon finding their way into the Indian market.

Mercedes-Benz on Tuesday unveiled the EQC 4×4² concept. The EQC has just entered the Indian market. Although the off-roading concept is ever making it to the production, it didn’t stop the automaker to show the off-roading prowess of the EQC.

Mercedes-Benz on Wednesday announced that its sales have hit the pre-Covid levels in Q3 2020. The German automaker seems to be riding well on the wave of positive customer sentiments due to the festive season.

Mercedes-Benz India is set to introduce the first-ever ‘AMG 53’ model series on September 23. India’s largest luxury carmaker will open the bookings of the all-new Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé, from September 8.

Max Verstappen endured a torrid day of disappointments in Friday’s two practice sessions after forecasting in advance that he had no chance of winning this weekend’s Italian Grand Prix.

With its all new fully electric EQ family, Mercedes-Benz on Monday revealed its fast and emission free eScooter, manufactured in collaboration with Swiss micro mobility specialists Micro Mobility Systems AG.

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector